تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رحمت خدا در شب قدر شامل حال چه کسانی می‌شود

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛/ رجاییدر آستانه لیالی قدر، آیت الله رجایی سخنران و کارشناس علوم قرآنی و دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص روایتی از درخواست حضرت موسی (ع) از خداوند، گفت: شب قدر از جمله شب های پر برکتی است که مطالب بسیاری درخصوص آن از ائمه اطهار(ع) و  قرآن وجود دارد و روایات بسیاری از انبیأ تا کنون مستند شده که اهمیت خاصی برای شب قدر قائل شدند و خداوند متعال در کتاب خدا از اهمیت این شب بیان کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: در کتاب «اقبال اعمال» مرحوم سیدبن طاووس آمده: حضرت موسی (ع) به خداوند در مناجاتی عرض می کند که «خدایا من اراده کرده‌ام و دوست دارم نزدیک تو شوم.» خداوند در پیامی به حضرت (ع) بیان کرد: «یا موسی! اگر میخواهی نزدیک من شوی، شب قدر بیدار بمان.»؛ در فضیلت شب قدر آنچه بسیار اهمیت دارد، شب زنده داری و بیدار ماندن تا سحرگاهست که خودش جزو اعمال این شب محسوب می شود.

این سخنران و کارشناس دینی افزود: خدا درباب اعمال شب قدر می فرماید: «رحمت من شامل هر کسی می شود که به فقرا و مساکین کمک می کند و در این شب انفاق را در برنامه های خود قرار می دهد.» حضرت موسی (ع) در سوال سوم از خدا درخواست می کند که «پروردگارا! من بهشت تو را می خواهم و درختان و میوه های بهشت را می خواهم!»، جواب آمد « بهشت من برای کسی است که یک سبحان الله بگوید؛ در فراض دیگر این مناجات می گوید: «خدایا من از تو نجات آتش جهنم را می خواهم.»؛ وحی آمد: «این حاجت تو و درخواست، از آن کسی است که در شب قدر استغفار کند.» البته خواندن دعای کمیل در این شب فضیلت دارد، اما یک استغفار و توبه درست که حقیقتا پشیمان باشیم،  نه اینکه هزار بار به زبان فقط استغفار کنیم.

*از طریق جستجوگر گوگل(https://www.google.com/)همه مطالب درباره ماه رمضان را پیدا کنید. ( اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رحمت خدا در شب قدر شامل حال چه کسانی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..