تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش‌های بی‌ثمر نتانیاهو در لندن/جانسون:برجام بهترین گزینه برای امنیت منطقه است

تلاش‌های بی‌ثمر نتانیاهو در لندن/جانسون:برجام بهترین گزینه برای امنیت منطقه است

به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، «بوریس جانسون» رو چهارشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» که پس از ملاقات وی با «ترزا می» در لندن صورت گرفت، تصریح کرد که این کشور در کنار فرانسه و آلمان به برجام پایبند خواهد ماند.

وی افزود: لندن اطمینان حاصل خواهد کرد که تهران به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند باشد. او ادامه داد این کشور در رابطه با عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای با اسرائیل موافق است.

وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از اظهاراتش نسبت به جنایت‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه ابراز نگرانی کرد. در همین رابطه او ضرورت بررسی درباره کشته و زخمی شدن هزاران فلسطینی را مورد تأکید قرارداد.

او افزود که انگلیس قویاً به راه‌حل تشکیل دولت فلسطین و اسرائیل به‌عنوان بهترین راه‌حل در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه پایبند است.

جانسون در همین رابطه اظهار داشت که لندن از مقامات اسرائیلی و فلسطینی می‌خواهد تا از هرگونه اقدامی که روند سازش را دشوار می کند اجتناب کنند.

وی خاطر نشان کرد که تداوم شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری یکی از موانع اصلی عدم دست یابی به سازش در مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در آخرین ایستگاه مأموریت ضد برجامی خود پس از برلین و پاریس وارد لندن شد و با نخست‌وزیر انگلیس دیدار کرد.

وی پیش از انجام این سفر بیان داشت: «در دیدار با سه رهبر اروپایی در مورد دو موضوع گفت‌وگو می‌کنم: ایران و ایران».

با این حال «می» خطاب به نتانیاهو تصریح کرد که این کشور به برجام متعهد می ماند.

وی گفت: مادامی که ایران به تعهداتش در برجام پایبند باشد به این توافق متعهد می مانیم.

هم‌زمان با این دیدار شمار زیادی از حامیان مردم فلسطین، مسلمانان، فعالان گروه‌های مدنی و حقوق بشری در اعتراض به سفر نتانیاهو به انگلیس، در برابر ساختمان نخست‌وزیری (داونینگ استریت) در لندن تظاهرات کردند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت در اقدامی غیرقانونی از برجام خارج شد و اعلام کرد: تحریم‌هایی که در چارچوب برجام برداشته ‌شده بود، بازگردانده می‌شود. با این‌حال اروپایی‌ها ضمن اعلام مخالفت با این تصمیم ترامپ گفته‌اند که در برجام می‌مانند.

49311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش‌های بی‌ثمر نتانیاهو در لندن/جانسون:برجام بهترین گزینه برای امنیت منطقه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..