تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیر سوسک چیست؟

برترین‌ها: حتما اخیرا مطالب زیادی درباره فواید شیر سوسک خوانده اید و سوالات زیادی درباره این شیر برایتان پیش آمده است. اما آیا واقعا این ماده، سوپرفود آینده است؟ در این مطلب هرچه لازم است درباره شیر سوسک بدانید را مشاهده می‌کنید.


آیا شیر سوسک واقعی است؟


بله، اما اگر فکر می‌کنید این شیر از سوسک‌های له شده و تبدیل آن به مایعی ایجاد شده که می‌توانید صبح‌ها مثل شیر بادام بخورید، اشتباه می‌کنید. در واقع این شیر از نوعی سوسک‌ به نام «Pacific beetle cockroach» به دست می‌آید که در بخش‌هایی از آسیا، استرالیا و هاوایی یافت می‌شوند. 

سوسک‌های ماده مایع مغذی به نام شیر تولید می‌کنند که جنین‌های در حال رشدشان از آن تغذیه می‌کنند. اگرچه این گونه با پستانداران فرق دارد، اما منحصربه فرد است، چون تنها سوسکی است که با این روش به بچه هایش غذا می‌دهد. سوسک‌های معمولی که در باغچه و خانه تان می‌بینند این کار را نمی‌کنند.

شیر سوسک چیست؟


شیر سوسک را چطور جمع می‌کنند؟


جمع آوری شیر سوسک کمی پیچیده‌تر از دوشیدن شیر گاو است، چون این مایع را بیرون نمی‌دهند. برای این کار محققان با احتیاط سوسک ماده باردار مرده را برش می‌دهند، یک جنین را برمی‌دارند، سر و انتهای شکمش را می‌چینند و سپس از یک پیپت برای برداشتن شیر استفاده می‌کنند که شکل کریستالی دارد.

آیا شیر سوسک واقعا مفید است؟


این شیر واقعا مغذی است و از پروتئین، قند بدون لاکتوز، لیپید (چربی) تشکیل شده و غذای کاملی برای جنین است. این پروتئین‌ها از ۲۰ آمینواسید تشکیل شده‌اند در حالی که لیپید‌ها حاوی چربی‌های ضروری هستند. از لحاظ تغذیه‌ای هم سه برابر شیر گاو و بوفالو انرژی فراهم می‌کنند.

شیر سوسک چیست؟


خوشمزه به نظر می‌رسد، از کجا تهیه کنیم؟‌


نمی‌توانید تهیه کنید. اگرچه برخی پوشش‌های رسانه‌ای طوری وانمود می‌کنند که می‌توانید شیر سوسک را در کنار شیرنارگیل از فروشگاه‌ها بخرید، اما اینطور نیست. درواقع این کریستال‌های شیر هنوز برای مصرف انسان در دسترس نیستند.

آیا می‌تون یک لیوان شیر سوسک خورد؟


از نظر فنی بله. اما هزاران سوسک مرده برای یک لیوان شیر لازم است. در واقع برای تولید ۱۰۰ گرم شیر به بیش از ۱۰۰۰ سوسک نیاز است. بنابراین احتمال کمی دارد که مثل یک ماده غذایی معمولی به فروشگاه‌ها راه پیدا کند. اما اگر هم بیاید با توجه به ماهیت کریستالی و سهولت بسته بندی، احتمالا به شکل قرص خواهد بود.

شیر سوسک چیست؟

آیا شیر سوسک یک سوپرفود است؟


هیچ تعریف علمی دقیقی برای سوپرفود وجود ندارد و بیشتر یک اصطلاح بازاریابی است، چون برند‌ها دوست دارند فکر کنید محصولاتشان عادی نیستند. اما به طور کلی سوپرفود‌ها غذا‌هایی هستند که محتویات مغذی زیادی دارند و بسیار سالم هستند؛ بنابراین می‌توانید شیر سوسک را یک سوپرفود بنامید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیر سوسک چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..