تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهجوریت نهج‌البلاغه از عدم معرفت به محتوای آن است/ نهج‌البلاغه گره گشای تمام مسائل مدیریتی و اقتصادی

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: مهجوریت نهج البلاغه عوامل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها در میان جامعه مسلمانان عدم معرفت به محتوای آن است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد، گفت: مهجوریت نهج البلاغه عوامل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها در میان جامعه مسلمانان عدم معرفت به محتوای آن است و این که برای مسلمانان اعم از شیعه و سنی محتوای نهج البلاغه گفته نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا ابویی ادامه داد: مردم اگر بدانند چه گوهر درخشانی در این صدف معنوی قرار گرفته است حتما تلاش می‌کنند که آن را بدست بیاورند و از مهجوریت آن احساس خسارت خواهند کرد. بیشترین نقش در این زمینه را اهل علم، دانشمندان رشته‌های معارف دینی اعم از دانشگاهی و حوزوی دارند و این شخصیت‌ها در مهجور بودن نهج البلاغه نقش دارند.

وی گفت: اگر مجموعه طلاب و اساتید خودشان به نهج البلاغه می‌پرداختند و در دانشگاه و حوزه نیز به آن می‌پرداختند و به مردم معرفی می‌کردند این داروی شفا بخش در تمام جریان‌های سیاسی اجتماعی جامعه می‌توانست تاثیر داشته باشد و بسیاری از امراض اجتماعی سیاسی را بهبود می‌بخشید و بسیاری از مسائل خانه وخانواده و مسائل مدیریتی و اقتصادی را گره گشایی کند.

ابویی عنوان کرد: نهج البلاغه بازتاب اندیشه، تجربه، شخصیت بسیار متعالی حضرت علی (ع) است و زمانی که اثری انعکاس اندیشه، اعتقاد و تجربه از یک شخصیت متعالی باشد در زندگی شخصی افراد موثر است.

وی ادامه داد: نهج البلاغه بازتاب علم و معرفت، دانش و تجربه سه مرحله زندگی امیرالمومنین است، دوره ابتدایی که در رکاب حضرت محمد (ص) بودند و دوره معرفت افزایی خود را طی می‌کردند و از نور وح یوجودشان پر شد، سپس دوره ۲۵ ساله که با سرد و گرم روزگار دست و پنجه نرم کرد و سه دوره حکومتی عمر ابوبکر و عثمان رخداد‌های اجتماعی، مشکلات و همه امور جامعه را لمس کرد و دوره پنج ساله آخر عمر که خود شخصا درگیر مسائل اجتماعی اجرایی سیاسی دشمن شناسی مقاومت و بصیرت بخشی به جامعه و امثالهم بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهجوریت نهج‌البلاغه از عدم معرفت به محتوای آن است/ نهج‌البلاغه گره گشای تمام مسائل مدیریتی و اقتصادی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..