تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عربستان قیمت گذاری نفت خود را به بالاترین میزان رساند

افزایش تقاضا باعث شد تا عربستان قیمت گذاری برای تمامی انواع نفت خود برای فروش در آسیا را به بالاترین سطح از سال 2014 برساند.

به گزارش بولتن نیوز، با افزایش تقاضا، عربستان قیمت گذاری برای تمامی انواع نفت خود برای فروش در آسیا را به بالاترین سطح از سال 2014 رساند.

شرکت ملی نفت عربستان، قیمت رسمی فروش نفت سبک خود برای محموله های ماه جولای در آسیا را 20 سنت افزایش داد و به 2.10 دلار در هر بشکه رساند که از شاخص غرب آسیا بالاتر است.

سومین افزایش متوالی این نوع نفت از سوی عربستان، قیمت آن را به بالاترین رقم از جولای 2014 رسانده است.

قیمت نفت فوق سبک و نیمه سنگین عربستان برای فروش به آسیا نیز در بالاترین میزان از سال 2014 قرار دارد. این درحالی است که قیمت نفت سنگین آن نیز در بالاترین سطح از سال 2012 قرار دارد.

افزایش قیمت گذاری این کشور برای نفت ارسالی به آسیا به منظور رقابت با کم شدن نفت ایران و ونزوئلا در بازار است که انتظار می رود در ماه های آتی کمیاب تر شوند. تولید نفت ونزوئلا در مقایسه با سال 2015 یک میلیون بشکه کم شده است و انتظار می رود با اعمال تحریم ها همین میزان از صادرات نفت ایران کم شود.

اولیور جاکوب، تحلیلگر بازار در سوئیس در این باره گفت: «این افزایش قیمت نشان میدهد که عربستان احساس کرده است که احتمالا در موقعیت قوی برای فروش در آسیا وجود دارد زیرا نفت کمتری از سوی ونزوئلا و ایران به بازار عرضه خواهد شد. سعودی ها تقاضای کافی برای نفتشان در بازار دیدند.»

همچنین آرامکو قیمت گذاری برای تمامی انواع نفت خود را برای ارسال به شمال شرق اروپا و منطقه مدیترانه و همچنین برای بیشتر انواع نفت ارسالی به آمریکا افزایش داده است؛ تنها قیمت نفت فوق سبک به مقصد آمریکا را تغییر نداده است.

با شروع فصل گرما، مصرف نفت خام در نیمه کره شمالی افزایش یافته است چراکه عرضه پالایشگاه های آمریکا با شروع فصل مسافرت ها افزایش می یابد. مصرف نفت در عربستان در فصل تابستان نیز به علت استفاده برای فعالیت خنک کننده ها دو برابر می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عربستان قیمت گذاری نفت خود را به بالاترین میزان رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..