تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




5 دلیل برای سفر کردن به پراگ در جمهوری چک

دلایلی برای سفر کردن به پراگ

هر فردی برای انتخاب مقصد گردشگری اش معیار خاصی دارد. بعضی از افراد عاشق مکان های تاریخی و باستانی هستند و بعضی دیگر شهرهایی را انتخاب می کنند که خوراکی های گوگناگون و خوشمزه دارد و بعضی دیگر هم تقفریحات زیاد را ملاک انتخاب خود قرار می دهند. در این میان بعضی از شهرها وجود دارند که برای هر نوع سلیقه ای بسیار جذاب هستند. پراگ یکی از این شهرها است.

سفر به پراگ، عشق در نگاه اول را برایتان معنی خواهد کرد. در همان بد ورود به شهر و با قدم گذاشتن بر روی سنگ فرش های جادویی زادگاه کافکا، شما جذب این شهر زیبا و دوست داشتنی می شوید. پراگ دارای معماریی خیره کننده است و مردمی بسیار صمیمی دارد و برای تمام سلیقه ها مناسب است.

پراگ پایتخت جمهوری چک است که لحظات فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند. باید بگوییم که سفر به پراگ و دیدن شهر پراگ برابر است با دیدن کل قاره اروپا.

اگر قصد سفر به یک مقصد زیبا و دل انگیز را دارید و هنوز تصمیم نگرفته اید با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

معماری

شهر پراگ شهری قدیمی است و قدمت آن به قرن 6 میلادی باز می گردد. در این شهر ساختمان های زیبا با معماری استادانه، شما را به تحسین وا می دارد. کلیساهای این شهر به سبک رومی هستند و پل هایی زیبا بر فراز رودخانه ویتاوا باعث می شوند چشم های شما مبهوت شود و گویا گذری در تاریخ اروپا خواهید داشت.

» همچنین بخوانید : سفر به پراگ در جمهوری چک شهر قلعه ها

پراگ در جمهوری چکمیدان شهر قدیم – پراگ

مجله Old Town در پراگ، پر است از ساختمان هایی دیدنی و تاریخی. اگر به پراگ سفر کردید حتما چند ساعتی را به این محله اختصاص دهید و تاریخ را از نزدیک لمس کنید.

یکی از جذاب ترین مکان هایی که باید به سراغ آن بروید، قلعه پراگ است. این قلعه بزرگترین قلعه تاریخی است که در کتاب گینس به ثبت رسیده است. قلعه پراگ در واقع مجموعه ای است سحرانگیز از کلیساها، کاخ ها و باغ هایی که هر یک مربوط مقطعی خاص در تاریخ می شوند.

پراگ در جمهوری چکمیدان Old Town

پراگ همچنین ساعتی بسیار معروف را نیز در دل خود جای داده است. ساعت نجومی پراگ، اثری مربوط به سال ۱۴۱۰ میلادی است. در اطراف ساعت ۴ مجسمه قرار داد که هر یک از آن ها بیانگر چهار موضوع غرور، خساست، مرگ و خوش گذرانی است. این ۴ مورد در واقع موضوعاتی هستند که مردمان وقت، از آن ها روی گردان بودند.

موسیقی

پراگ یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای لذت بردن از موسیقی است. طرفدار هر ژانر موزیکی که باشید، پراگ برای شما گزینه های جذابی دارد. Rudolfinum نام ساختمانی با شکوه در پراگ است است که در سال ۱۸۸۵ راه اندازی شده و از آن زمان میزبان ارکستر سمفونیک پراگ است.

اگر هم به ژانرهایی غیر از موسیقی کلاسیک علاقه مند هستید، یکی از گزینه های محبوب توریست ها مجموعه Karlovy Lazne است که آن هم ساختمانش به قرن چهاردهم میلادی برمیگردد و در دل خود ۵ طبقه را جای داده است که در هر طبقه ژانر متفاوتی از موسیقی پخش می شود.

علاوه بر این ها در تابستان فستیوال های موسیقی متعددی در پراگ برگزار می شود که پارک ها و باغ های این شهر، میزبان آن خواهند بود و بی شک حضور در آن ها دقایق فراموش نشدنیی را برای شما رقم خواهد زد.

پراگ در جمهوری چکپراگ در زمستان

کافه ها

کافه های مدرن را در هر کجا می توان پیدا کرد، اما اگر می خواهید تجربه نوشیدن قهوه در یک کافه کلاسیک را داشته باشید، پراگ بهترین گزینه ها را برایتان دارد. مهم نیست به دنبال جایی دنج باشید یا یک کافه پر هیاهو، گوشه و کنار خیابان های پراگ پر هستند از گزینه های بسیاری که هر یک از آن ها شما را به وجد خواهند آورد.

پراگ در جمهوری چکشهر زیبای پراگ

یکی از هیجان انگیزترین کافه های پراگ، Louvre نام دارد. این کافه در سال ۱۹۰۲ راه اندازی شده و در طول فعالیتش میزبان چهره های سرشناسی همچون فرانس کافکا و آلبریت انیشتین بوده است. کافه Karlin هم یکی دیگر از کافه های معروف پراگ است که با نانوایی داخل خودش، شیرینی های داغ و خوشمزه ای را برای شما تدارک می بیند.

تفریحات

در کنار تمام ساختمان های تاریخی و موزه ها، پراگ آنقدر امکانات تفریحی دارد که بی شک در انتهای سفر آرزو می کنید که کاش چند روز دیگر فرصت داشتید از این شهر بی نظیر لذت ببرید.

پراگ در جمهوری چکپل چارلز – پراگ

پراگ باغ وحشی ۵۸ هکتاری دارد که ۷۱۰ نوع حیوان را در داخل خود جای داده و یکی از بزرگترین و زیباترین باغ وحش های دنیا به شمار می رود. اگر با خانواده سفر می کنید، بازدید از این باغ وحش و البته موزه اسباب بازی پراگ می تواند انتخاب لذت بخشی برای شما باشد. موزه اسباب بازی پراگ در دل خود اسباب بازی هایی تاریخی را جای داده است و کلکسیون عظیمی از عروسک های باربی را به معرض نمایش می گذارد.

در پراگ همچنین تور های مختلفی نیز فعالیت می کنند، برای مثال شما می توانید برای آشنایی با فرهنگ مردم عامه این شهر، به تور مخصوصی بپیوندید و مهمانی و شامی به سبک مردم چک را تجربه کنید.

پراگ در جمهوری چک

هزینه ها

هر چقدر هم که یک مقصد برای سفر جذاب باشد، باید هزینه های رسیدن به آن مورد توجه قرار گیرد و چه بسا شهرهای جذابی که به خاطر گران بودن از فهرست سفر بسیاری از ما خط می خورند.

خوشبختانه پراگ در کنار تمام زیبایی هایش، از لحاظ قیمتی نیز می تواند گزینه ای به صرفه جهت سفر لقب بگیرد. کشور چک اگرچه عضو اتحادیه اروپا است و ورود به آن نیاز به ویزای شنگن دارد، اما واحد پولی یورو را برای خود انتخاب نکرده و ارز رایج آن کرون نامیده می شود.

پراگ در جمهوری چک

همین موضوع سبب شده تا به خصوص برای ما ایرانیان که اختلاف ارزی زیادی با یورو داریم، پراگ گزینه ای وسوسه کننده باشد. هر ۱ یورو معادل ۲۶ کرون است و شما اگر بخواهید در یک رستوران متوسط پراگ غذا بخورید باید هزینه ای برابر با ۱۲۰ کرون یا ۲۵ هزار تومان را پرداخت کنید. برای اینکه تفاوت پراگ با دیگر شهرهای اروپایی را متوجه شوید، باید بگوییم وعده غذایی مشابه در شهری مثل پاریس برای شما ۱۴ یورو یا ۶۴ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت.

سفر به پراگ

اگر بعد از تمام این مواردی که مطرح کردیم، شما هم مثل ما برای سفر به پراگ هیجان زده هستید، بد نیست در مورد نحوه پرواز به این شهر نیز اطلاعاتی را داشته باشید.

پراگ در جمهوری چک

برای رسیدن به پراگ هواپیمایی قطر می تواند یکی از راحت ترین انتخاب ها باشد. بسته به زمان سفر قیمت بلیط شما متفاوت خواهد بود، اما در ارزان ترین حالت می توانید بلیطی با قیمتی حدود ۲ میلیون تومان (اکونومی کلاس) را تهیه کرده و با هواپیما ایرباس A350-900 سفری راحت را به پراگ تجربه کنید.

» همچنین بخوانید :

هزینه سفر به شهر پراگ در جمهوری چک چقدر است؟

راهنمای سفر به پراگ در جمهوری چک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «5 دلیل برای سفر کردن به پراگ در جمهوری چک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..