تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چقدر از اشتباهات گذشته درس مي‌گيريد؟

چقدر از اشتباهات گذشته درس مي‌گيريد؟

خبرگزاري آريا –
درس گرفتن از اشتباهات گذشته
براي بعضي از افراد اشتباهات كوچك با افسوس و پشيماني‌هاي بزرگي همراه مي‌شود
چقدر از اشتباهات گذشته درس مي‌گيريد؟ اين تست به شما کمک مي‌کند پاسخ اين سوال را بفهميد.
همه ما دچار اشتباه مي‌شويم. اصلا اشتباه كردن بخشي از زندگي ماست و مي‌دانيم كه انسان جايزالخطاست، اما براي بعضي از افراد اشتباهات كوچك با افسوس و پشيماني‌هاي بزرگي همراه مي‌شود و ابعاد مختلف زندگي‌شان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. شما در تصميم‌گيري تا چه حد مرتكب اشتباه مي‌شويد؟ آيا پشيماني سراغ‌تان مي‌آيد و عذاب وجدان راحت‌تان نمي‌گذارد؟ مجله PSYCHOLOGIES تستي طراحي كرده كه به كمك آن مي‌توانيد ميزان ندامت و پشيماني‌تان را بسنجيد و بفهميد اين ويژگي در كدام بخش از شخصيت شما ريشه دارد، پس قلم و كاغذ ‌برداريد و از اين فرصت براي رهايي از احساسات نامطلوب استفاده كنيد.
امروز صبح قبل از اينكه از خانه خارج شويد با يكي از اطرافيان دعواي سختي داشته‌ايد، بعد از اين اتفاق چه واكنشي داريد؟
وقتي به محل كار مي‌رسيد روي كار متمركز مي‌شويد و به اين موضوع فكر نمي‌كنيد.
افسوس مي‌خوريد كه چرا قبل خروج از خانه اوضاع را به حالت صلح و آرامش برنگردانده‌ايد.
فكر مي کنيد حق با شماست و موضوع را فراموش مي‌كنيد.
به‌طور كلي بيشتر در چه شرايطي احساس افسوس و پشيماني سراغ‌تان مي‌آيد؟
وقتي در يك لحظه كار نادرستي انجام مي‌دهيد يا بدون فكر حرفي مي‌زنيد.
هنگامي كه جرات نمي‌كنيد حرف دل‌تان را مطرح كنيد.
وقتي از اشتباهات گذشته درس نمي‌گيريد.
بيشتر مواقع از كدام جمله استفاده مي‌كنيد؟
به جاي حرف زدن عمل كن.
قبل از حرف زدن فكر كن.
افسوس گذشته را مخور.
بعد از اينكه مرتكب اشتباهي مي‌شويد چه چيزي فكرتان را مشغول مي‌كند؟
به اين فكر مي‌كنم كه چطور مي‌توانم اشتباهم را جبران كنم.
خودم را سرزنش مي‌كنم كه چرا چنين كاري را انجام داده‌ام و ناراحت و افسرده مي‌شوم.
سعي مي‌كنم ذهنم را از اين موضوع منحرف كنم و به خودم مي‌گويم كه بالاخره براي رفع اين مشكل راه‌حلي به ذهنم مي‌رسد.
اگر در روابط عاطفي‌تان مشكلي پيش بيايد چطور خودتان را سرزنش مي‌كنيد؟
به خودم مي‌گويم اصلا نبايد به اين سرعت وارد رابطه مي‌شدم.
افسوس مي‌خورم كه چرا از نظر احساسي كاملا درگير شدم.
نمي‌خواهم اعتراف كنم كه اين ارتباط عاطفي اشتباه بوده است.
بيشتر مواقع براي اينكه با احساس ندامت و پشيماني‌تان كنار بياييد چه كار مي‌كنيد؟
يك دكمه جادويي داريد كه با فشار دادن آن افكارتان را متوقف مي‌كنيد و به خودتان فرصت مي‌دهيد تا براي اقدام جديد وارد عمل شويد.
ذهن‌تان به‌طور كامل درگير اتفاقات گذشته مي‌شود و به اين فكر مي‌كنيد كه رفتار شما چه تبعاتي دارد.
به خودتان مي‌گوييد افسوس خوردن در اين لحظه در درازمدت فايده‌اي ندارد.
تصور كنيد كه در يك موقعيت پيچيده قرار گرفته‌ايد، براي مثال مي‌خواهيد به يك رابطه عاطفي پايان دهيد، موقعيت شغلي تازه‌اي را بپذيريد يا مهاجرت كنيد، در چنين شرايطي واكنش شما چگونه است؟
ذهن‌تان مدام از اين شاخه به شاخه ديگر مي‌رود و به شما مي‌گويد عجله كن، صبر كن يا اين موقعيت را از دست نده.
قبل از تصميم‌گيري مدتي وقت تلف مي‌كنيد و تصميم قطعي براي‌تان دشوار است.
در مورد مزاياي موقعيت تازه شك و ترديد داريد.
قرار است در يك مسابقه دوي ماراتن شركت كنيد. چه چيزي سبب مي‌شود كه از دنبال كردن برنامه تمرينات دست بكشيد؟
به دفعات زياد سر تمرين حاضر نمي‌شويد چون حال و حوصله نداريد.
به جاي دويدن و انجام تمرينات زمان زيادي را به مطالعه دقيق روي نقشه برنامه تمرينات و برنامه زمان‌بندي ساير رقبا اختصاص مي‌دهيد.
زياد تمرين نمي‌كنيد اما باور شما اين است كه برنده مي‌شويد.
فرض كنيد براي يك سفر كاري به خارج از كشور رفته‌ايد. پنج دقيقه قبل از سوار شدن به هواپيما در يكي از فروشگاه‌هاي فرودگاه لباس زيبايي چشم‌تان را مي‌گيرد، در اين شرايط چه كار مي‌كنيد؟
به سرعت داخل مغازه مي‌رويد و بدون پرو كردن لباس آن را مي‌خريد. اگر اندازه‌تان نبود بعدا آن را مي‌فروشيد يا هديه مي‌دهيد.
به سمت هواپيما حركت مي‌كنيد تا از پرواز جا نمانيد اما تمام روز خودتان را سرزنش مي‌كنيد كه چرا اين لباس را نخريده‌ايد.
لباس را مي‌خريد و براي‌تان مهم نيست كه بيش از استطاعت مالي‌تان براي آن پول پرداخت كرده‌ايد.
احساس ندامت و پشيماني به چه شكل زندگي شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد؟
به شما كمك مي‌كند اشتباهات‌تان را جبران كنيد.
باعث مي‌شود به فكر فرو رويد و مدام به آن فكر كنيد.
شما را با كمي احساس ناخرسندي به حال خودتان رها مي‌كند.
نکته:
هر چيزي كه در گذشته براي‌تان اتفاق افتاده، حكمتي داشته است. بايد سعي كنيد كه از آنها درس بگيريد و براي آينده خود از اين تجربيات استفاده كنيد. فقط به حال و آينده فكر كنيد، چون گذشته، ديگر گذشته است و نمي‌توانيد به عقب برگرديد. از هر لحظه زندگي لذت ببريد.
اشتباه كردن در زندگي
اشتباه كردن بخشي از زندگي ماست
اگر بيشتر پاسخ‌هاي‌تان گزينه ۱ است
احساس ندامت و پيشماني شما بيشتر به خاطر كارهايي است كه انجام مي‌دهيد. اغلب اوقات خودتان را سرزنش مي‌كنيد كه چرا چنين حرفي زده‌ايد، رفتار نادرستي داشته‌ايد يا در مورد ديگران زود قضاوت كرده‌ايد. اين احتمال وجود دارد كه از سر اجبار چيزي بخريد كه به آن واقعا نيازي نداريد و بعد پشيمان شويد. شايد هم به دليل رفتارتان سبب رنجش ديگران شويد.
مزايا: فردي قابل اعتماد هستيد كه انگيزه‌هاي‌تان را به صورت خودجوش به مرحله اجرا مي‌گذاريد. اين ويژگي در زمان تصميم‌گيري‌هاي مهم زندگي به كارتان مي‌آيد. عمل‌گرا هستيد و اين رفتار به شما كمك مي‌كند در زندگي تجربيات خوبي به دست آوريد.
معايب: به سرعت تصميم مي‌گيريد كه اين شتاب زدگي ممكن است برايتان دردسر ساز شود و هميشه مناسب نيست. اگر اين ويژگي در جنبه‌هاي زندگي شما مدام تكرار شود مشكلات زيادي برايتان به وجود مي‌آيد. ضريب اشتباهات تان بالا مي‌رود و براي جبران خطاها و عذرخواهي بايد وقت و انرژي بگذاريد.
توصيه به شما: نسبت به رفتارهايتان حساس‌تر شويد و مراقب باشيد كه تحت تاثير جريانات پيرامون تان قرار نگيريد. به‌طور مثال اگر آگهي‌هاي تبليغاتي به‌شدت روي شما تاثيرگذار هستند نسبت به اين موضوع آگاه باشيد و زندگي‌تان را براساس گفته‌هاي ديگران هدايت نكنيد.
اگر بيشتر پاسخ‌هاي‌تان گزينه ۲ است
افسوس و پشيماني شما در كمبود اعتمادبه‌نفس‌تان ريشه دارد. گاهي اوقات ترس از تحقير شدن يا ترس از مورد سرزنش قرار گرفتن سبب مي‌شود كه اشتباهاتي را مرتكب شويد. از سوي ديگر گاهي اوقات اشتباهات كوچك را براي خودتان بيش از حد بزرگ مي‌كنيد و به دليل اينكه از اشتباه كردن مي‌ترسيد، رفتاري منفعلانه در پيش مي‌گيريد.
مزايا: در زندگي فردي محتاط هستيد و بي‌گدار به آب نمي‌زنيد. شايد در چشم مردم فردي عاقل به چشم بياييد اما وقتي به اعماق وجودتان نگاه بيندازيد، مي‌بينيد كه اين رفتار دليل ديگري دارد و به ترس‌هاي‌تان مربوط مي‌شود.
معايب: در محدوده امن خود باقي مي‌مانيد و از پيشروي به جلو و اخذ تصميم‌هاي مهم خودداري مي‌كنيد. به حرف مردم توجه مي‌كنيد و مي‌ترسيد كه درباره رفتارتان قضاوت كنند و پشت سرتان حرف بزنند، به همين دليل مي‌خواهيد هميشه بهترين باشيد و بيش از حد ايده‌آل‌گرا مي‌شويد.
توصيه به شما: ديدگاه تان را درباره ريسك‌پذيري و خطاها مورد بازبيني قرار دهيد. ممكن است از انجام كاري خودداري كنيد، درنتيجه مرتكب اشتباه نشويد و شكست نخوريد اما اين طرز فكر در طولاني مدت شما را از رشد و پيشرفت باز مي‌دارد. از اين رو ياد بگيريد خطاهاي ما هم جزئي از زندگي هستند. اجازه ندهيد كه ترس از اشتباه كردن شما را از حركت باز دارد، افسوس‌ها را بپذيريد و با آنها كنار بياييد.
اگر بيشتر پاسخ‌هاي‌تان گزينه ۳ است
به‌شدت تلاش مي‌كنيد افسوس نخوريد و از انجام كارهاي‌تان پشيمان نشويد. سعي مي‌كنيد اتفاقات را به سرعت به فراموشي بسپاريد و وقت‌تان را براي تجزيه و تحليل وقايع گذشته به هدر نمي‌دهيد، اما آيا چنين رفتاري خوب است؟
مزايا: انرژي‌تان را به خاطر افسوس خوردن به هدر نمي‌دهيد و فكرتان را مشغول نمي‌كنيد، بنابراين شكست‌ها را بزرگ و عميق نمي‌بينيد و مي‌توانيد خودتان را به سرعت به زندگي عادي بازگردانيد.
معايب: از لحاظ روانشناسي اگر گاهي كمي هم پشيمان شويد براي‌تان خوب است چون سبب مي‌شود رفتارتان را بررسي كنيد و اگر مشكلات رفتاري داريد، در صدد رفع آنها برآييد. درواقع با دنبال كردن اين روند شانس‌تان را براي رشد شخصيتي از دست مي‌دهيد چون ممكن است اشتباهات مداوم شما ريشه رفتاري مشخصي داشته باشند كه سعي مي‌كنيد آن را ناديده بگيريد و كنار بگذاريد.
توصيه به شما: افسوس و پشيماني را به‌عنوان يك بخش طبيعي زندگي بپذيريد و به اين فكر كنيد كه مي‌تواند براي‌تان مفيد هم باشد. سعي كنيد با فكر كردن به اشتباهات از آنها درس بگيريد. البته به اين معنا نيست كه مدام حسرت و اندوه را به زندگي‌تان راه دهيد، بلكه هدف اين است كه اين رفتار را تعديل كرده و از آن به عنوان فرصتي براي رشد و پيشرفت استفاده كنيد.
اگر از تصميمات‌تان پشيمان مي‌شويد
فرقي نمي‌كند كه چه سن و سالي داشته باشيد يا در چه شرايطي قرار داريد. در هر صورت مي‌توانيد با مطالعه و تمرين، مهارت‌هاي تصميم‌گيري‌تان را بهبود بخشيد. برخي از تصميمات ما مانند زنجير به هم متصل هستند و ممكن است يك تصميم كوچك تبعات و پشيماني‌هاي زيادي به همراه داشته باشد؛ بنابراين براي اينكه رشته كار از دست‌تان در نرود اين پيشنهادات را به‌كار ببريد.
– در تصميم‌گيري نسبت به مشكلات بي‌طرف باشيد و با پيش‌زمينه قبلي تصميم تازه‌اي نگيريد.
– هميشه به حقايق نگاه كنيد نه آرزوهاي دست نيافتني.
– هروقت ناراحت، عصباني يا تحت فشار هستيد هيچگونه تصميمي نگيريد و اين كار را به زمان ديگري موكول كنيد.
– اگر فكر مي‌كنيد عواقب تصميم شما به اطرافيان‌تان هم سرايت مي‌كند در مورد تصميم‌گيري بيشتر حساس باشيد.
– نسبت به ارزش‌هاي خودتان آگاهي داشته باشيد و با شناخت از توانايي‌هاي‌تان تصميم‌گيري كنيد.
منبع:مجله زندگي ايده آل




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چقدر از اشتباهات گذشته درس مي‌گيريد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..