تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر در خانه تئاتر شروع شده است

مسعود دلخواه با اشاره به اینکه تغییرات در خانه تئاتر شروع شده است، گفت: باید نیروهای تازه‌نفس با ایده‌ها و برنامه‌های مشخص به این خانه راه پیدا کنند تا بتوانند تغییراتی را ایجاد کنند و هنرمندان را به این تنها مکان صنفی که برای اهالی تئاتر وجود دارد جذب کنند.

این کارگردان تئاتر در آستانه برگزاری انتخابات هیات‌مدیره این نهاد صنفی در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: من فکر می‌کنم با شور و هیجان و فعالیت‌هایی که در روزهای اخیر از جانب ائتلافات مختلف و همه طرف‌های انتخاباتی صورت گرفته امید زیادی است که امروز (شنبه ۱۲ خردادماه) با جمعیت خوب و قابل قبولی برای انتخابات روبه‌رو شویم.

او ادامه داد: یک نکته‌ راجع به ایرانیان این است که قابل پیش‌بینی نیستند، حالا می‌خواهد هنرمند باشد یا غیرهنرمند. بنابراین شاید بتوانیم حدس بزنیم که برای انتخابات امروز با جمعیت نسبتا خوبی روبه‌رو خواهیم شد زیرا خیلی‌ها که ارتباطشان با خانه تئاتر کم شده، چه آن‌ها که از افراد شناخته‌شده تئاتری هستند و چه نسل جوان ابراز علاقه کرده‌اند که در این انتخابات شرکت کنند. این را می‌توانیم از بسیاری از بیانیه‌هایی که در این چند مدت اخیر در حال انتشار است متوجه شویم. بنابر این می‌توان این تصور را داشت افرادی که امید کمتری  به تغییر داشتند اکنون امیدوارتر شده‌اند که شاید تغییراتی به نفع خانه تئاتر در راه باشد.

دلخواه درباره تحقق‌ ایجاد تغییرات در خانه تئاتر بیان کرد: میزان واقعی شدن شعار «از تغییر نترسیم، خانه را به‌سازیم» بستگی به هیأت‌مدیره یا ظرفیت و امکاناتی دارد که در اختیار ما قرار بگیرد. اما یک چیز را باید در نظر گرفت، اولا وقتی می‌گوییم تغییر یا تحول، معنای آن انکار زحماتی که در گذشته کشیده‌ شده، نیست و این را مدام باید یادآور شویم که ما به عنوان هنرمند تئاتر باید بدانیم که بنیان‌گذاران خانه تئاتر و کسانی که تا به امروز آن را به عنوان تنها مکان صنفی برای اهالی تئاتر نگه داشته‌اند، زحمات زیادی کشیده‌اند.

این نامزد انتخابات هیات‌مدیره افزود: همان طور که من در شعارهایم گفته‌ام خانه به تغییر و تعمیر و همچنین به یک هوای تازه نیاز دارد بنابراین باید نیروهای تازه‌نفس با ایده‌ها و برنامه‌های مشخص به این خانه راه پیدا کنند تا بتوانند تغییراتی ایجاد کنند که افراد تئاتری که عضو خانه تئاتر نیستند نیز ترغیب شوند و به آن برگردند. در این سال‌ها نه تنها به اعضای خانه تئاتر اضافه نشده است بلکه از آن کاسته هم شده، بنابراین ما همان طور که در زمینه‌هایی مثل ساخت خانه جدید تئاتر یا اختصاص ردیف بودجه‌ای به تئاتر موفق بودیم، اما واقعیت این است که بسیاری از اهالی تئاتر هنوز عضو این خانه نیستند و خیلی‌ها که عضو آن بودند اکنون از آن خارج شده یا به برگشت به آن علاقه‌ ندارند.

این کارگردان با اشاره به اینکه “ما می‌خواهیم انگیزه ایجاد کنیم که هنرمندان به تنها خانه‌ای که دارند بازگردند” تأکید کرد: جوانان و فارغ‌التحصیلان تئاتری هیچ انگیزه و دلیلی نمی‌بینند که در این خانه عضو شوند بنابراین ما باید سعی کنیم که آن‌ها را به سمت این خانه جذب کنیم. این تلاش‌ها باید صورت بگیرد اما نباید انتظار داشته باشیم یک‌شبه این تحولات ایجاد شود.

دلخواه درباره حضورش در انتخابات خانه تئاتر توضیح داد: ما کارهای خوبی را که تا کنون در خانه تئاتر اتفاق افتاده است به اضافه ایده‌های جدیدی برای جذب بیشتر نیروها، احساس امنیت شغلی بهتر، رسیدگی و بررسی وضعیت معیشتی هنرمندانی که محل درآمدی دیگری جز تئاتر ندارند ادامه می‌دهیم. 

او در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از انتخابات این نهاد صنفی بیان کرد: فکر می‌کنم که در این دوره ترکیب جدیدی در هیأت مدیره خانه تئاتر خواهیم داشت. خواست من این است که هر ترکیبی که ایجاد شد همه اعضا به اکثریت آرا احترام بگذارند و سعی کنند که به آن‌ها کمک کنند زیرا هدف همه ما ارتقای خانه تئاتر است. من فکر می‌کنم تغییر در خانه تئاتر شروع شده است. همین که کسی مخالف شعار تغییر نیست نشان می‌دهد نیاز به آن را همه احساس کرده‌اند. بنابراین این شعار بسیار واقع‌بینانه انتخاب شده و امیدواریم اعضا با این فکر که باید تغییرات و تعمیراتی ایجاد شود رای دهند و در نهایت نتیجه هرچه بود باید بپذیریم و به آن احترام بگذاریم.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر در خانه تئاتر شروع شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..