تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حل معمای مربوط به مقاومت «HIV» در بیماران

خبرگزاری مهر: محققان مطالعه ای انجام دادند که مسیر بالقوه جدیدی را برای حذف سلول های آلوده در بیماران HIV نشان می دهد.

به لطف پیشرفت در تکوین درمان های ضد رتروویروس ها (ART)، بیماران مبتلا به HIV می توانند بیش از گذشته عمر کنند. اما هنوز هم، حتی در بیمارانی که ART بسیار موثر نشان داده است، HIV دوام آورده و فرد را نیازمند داروهای ضد ویروسی بلند مدت می سازد.

به نظر می رسد که ویروس ها یک منبع دائمی از سلول های آلوده را تثبیت می کنند که می توانند به صورت نامحدود زنده بمانند.

مطالعه ای جدید در بیمارستان زنان بریگام نشان داده است که چگونه ویروس ها از این رویکرد استفاده می کنند و برنامه های بقای سلولی را شناسایی کرده اند که در سلول های آلوده به HIV فعال می شوند و هدف بالقوه ای را برای درمان های آینده ارائه می کنند.

این مطالعه نشان داده است که سلول های منبع HIV، مولکول های ضد آپوپتوزی را افزایش می دهند که منجر به حفظ بقای طولانی مدت آنها می شود. این یافته ها می تواند منجر به استراتژی های بالینی شود که ممکن است بقای این منابع ویروسی را کاهش دهند.

دکتر استیو کر و همکارانش از پروتئومیکس مبتنی بر LC-MS/MS برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد پروتئین هایی که در سلول های آلوده به HIV افزایش می یابند استفاده کردند.

آنها دریافتند که BIRC۵ و همکارش OX۴۰ هر دو در بقای طولانی مدت سلول های آلوده به HIV دخیل هستند. پروتئین BIRC۵ را surviving نیز می نامند که بخشی از خانواده مولکولی دخیل در مرگ سلولی هستند. این پروتئین به طور طبیعی طی تکوین جنینی در سلول های بنیادی بیان می شود ولی رفته رفته در سلول های بالغ خاموش می شود.

یک استثنا در این مورد، سلول های سرطانی هستند که BIRC۵ را به فراوانی بیان می کنند و وجود آن با مقاومت سلول های سرطانی به شیمی درمانی همراه است.

این مطالعه جدید نشان می دهد که BIRC۵ ممکن است به سلول های آلوده به HIV-۱ برای فرار از مرگ سلولی کمک کند و به سلول های منبع ویروس این توانایی را بدهد که برای چندین دهه در برابر درمان های ضد ویروسی مقاومت کنند و زنده بمانند.

این مطالعه براین باور است که مسیر BIRC۵-OX۴۰ می تواند به کاهش منابع سلول های آلوده کمک کند و مسیر بالقوه جدیدی را برای حذف این سلول های بادوام ارائه می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حل معمای مربوط به مقاومت «HIV» در بیماران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..