تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه پلو مرغ بهشهری غذای محلی خوشمزه

پلو مرغ بهشهری غذای محلی خوشمزه ای از خطه مازندران است که برای تهیه این غذا حدود یک ساعت و نیم وقت نیاز دارید.

مواد لازم برای پلومرغ بهشهری

طرز تهیه پلو مرغ بهشهری غذای محلی خوشمزه

طرز تهیه پلومرغ بهشهری

برای اینکه طعم مرغ شما متفاوت باشد و خوشمزه شود می توانید از دو روش زیر استفاده کنید :

– با استفاده از آلوها، آلوی زرد، آلوی قرمز، آلوی سیاه، آنها را کمی در آب بپزید و آن را صاف کنید. مرغ را با یک عدد پیاز تفت دهید و سپس آلوهایی که صاف کردید را مخلوط کنید و بگذارید که جا بیفتند.

– استفاده از رب نارنج، مرغ را با یک پیاز تفت دهید سپس دو قاشق رب نارنج را به همراه یک پیمانه آب مخلوط کنید و حدود یک ساعت روی حرارت کم بگذارید تا جا بفیتد.

پوست پیاز را بکنید و رنده کنید. درون تابه کمی روغن بریزید و پیازها را سرخ کنید. برنج را بشویید و حدود یک ساعت خیس کنید.

 فیله های مرغ را به صورت نگینی خرد کنید و به تابه اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید. زردچوبه و نمک را هم اضافه کنید. در آخر رب انار را هم به مرغ اضافه کنید.

پوست سیب زمینی را بکنید و به صورت نگینی خرد کنید و در مقداری روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید.

برنج را هم ابکش کنید. ته قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ مناسب را قرار دهید.

کمی برنج در قابلمه بریزید و در لایه بعدی سیب زمینی سرخ کرده و م رغ سرخ شده را قرار دهید. به همین صورت تمام برنج و مایه مرغ و سیب زمینی را در قابلمه قرار دهید.

قابلمه حاوی مواد را روی حرارت ملایم بگذارید و به مدت 45 دقیقه بگذارید تا دم بکشد و سپس می توانید سرو کنید.

طرز تهیه پلو مرغ بهشهری غذای محلی خوشمزه نکات تکمیلی در مورد پلومرغ بهشهری

پلومرغ بهشهری یکی از غذاهای محلی مازندران است. زمان آماده سازی مواد حدود 20 دقیقه است و حدود یک ساعت و نیم طول می کشد غذا آماده شود. می توانید این غذای خوشمزه را در وعده نهار یا شام میل کنید. همچنین این غذا را می توانید در ماه رمضان به عنوان سحری یا افطاری میل کنید. دستور تهیه این غذا برای 4 نفر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه پلو مرغ بهشهری غذای محلی خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..