تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پله‌ برقی که همیشه تعطیل است+تصاویر

ساعت: 14:54 منتشر شده در مورخ: 1397/03/15 شناسه خبر: 1370651

گلایه ساکنین منطقه تهران قدیم از نقص فنی پل هوایی:

شهروندان قزوینی از خرابی همیشگی پله برقی پل هوایی واقع در منطقه تهران قدیم گلایه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، با توجه به گستردگی فضای شهر و افزایش مطالبات مردمی، ضروری است تا خدمات شهری منطبق با شرایط روز و نیاز شهر به شهروندان ارائه شود.

پل‌های هوایی به منظور تامین امنیت جانی عابران پیاده سال‌هاست که به خدمت بشر آمده و در بسیاری از کلانشهرهای کشور انواع مختلفی از این پل‌ها ساخته و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وجود پل‌هایی برای عبور عابران پیاده که معمولا بر روی خیابان‌های پرخطر و بزرگراه‌ها نصب می‌شوند، ایده بسیار خوبی است تا از تصادف‌های تلخ و مرگبار جلوگیری کند که شهر قزوین نیز از این قائده مستثنی نیست.

اما گاهی مشاهده می‌شود که این پل‌ها بیشتر حالت نمادین داشته و نه تنها مشکلی از مردم را حل نمی‌کند بلکه محلی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی بویژه جایگاه خواب برای تکدی گران و معتادان شده است.

میدان تهران قدیم یک از قدیمی‌ترین خیابان‌های استان قزوین است که هر فردی اگر یک بار از این شهر هم گذشته باشد قطعا نامی از این میدان را شنیده است.

ترمینال قزوین که مسیر تردد مردم را به شهرها و استان‌های همجوار فراهم می‌سازد نیز در این مسیر واقع شده است.

پل عابر پیاده ترمینال قزوین از خدمات شهری است که قدمت چندین ساله دارد و مردم از آن تردد می‌کنند؛ متاسفانه چند ماهی است که پله برقی این پل دچار نواقص فنی شده و بدون استفاده مانده است.

همین موضوع نارضایتی مردم بویژه شهروندان منطقه تهران قدیم را فراهم ساخته که در ادامه می‌خوانیم…

یکی از شهروندان با اعلام نارضایتی از این وضعیت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، گفت: پل عابر پیاده معمولا در نقاط حادثه خیز نصب می‌شود اما از آنجایی که پله برقی این پل همیشه با نقص فنی همراه است ما مجبوریم پله‌های نفس گیر را هر روز طی کرده و یا از عرض خیابان تردد کنیم.

وی افزود: اکنون حدود ۳ ماهی است که  پله برقی این پل خراب است و تاکنون هیچ خبری از تعمیرات آن نشده است.

وی ادامه داد: این مشکل ۲ سال است که وجود دارد و هربار با تعمیر جزیی برای چند روز آن را راه اندازی کرده و به فاصله کوتاهی مجدد از کار می‌افتد.

خانم جوانی که به همراه فرزندش در حال عبور از خیابان بود گفت: در طول این چند سال بارها شاهد خرابی پله برقی پل هوایی بوده ایم که متاسفانه هیچکس هم پیگیر حل این مشکل نیست.

خانم سالمندی که در حال عبور از عرض خیابان بود در گفت وگو با خبرنگار ما اینچنین اظهار کرد: وقتی پلی بدون کارایی اینجاست مجبورم که از خیابان رد شوم زیرا توانایی بالارفتن از پله‌ها را ندارم.

وی افزود: در حال حاضر ۲ماه است که شاهد خرابی پله برقی هستیم و قفل بزرگی به درب آن زده اند، این وضعیت برای مردم و ساکنین این محل که روزانه مجبور به رفت‌وآمد از پل هوایی هستند بسیار سخت است.

وی ادامه داد: با توجه به شدت درد پاهایم قادر به بالا رفتن از پله های پل عابر پیاده نیستم و مجبورم خطر گذر از زیر پل را به جان بخرم.

خانم جوانی که قصد استفاده از پله برقی را داشت گفت: چند ماهی است این پله برقی خراب است و هر روز به انتظار اینکه امروز درست خواهد شد به این سمت می آیم ولی مثل هر روز به در بست روبه رو می شوم.

وی ادامه داد: از شهرداری قزوین انتظار داریم وقتی خدماتی را بع شهروندان ارائه می‌کند به بهترین شکل ممکن و بدون نقض باشد نه اینکه شهروندان را به زحمت بیندازد، من فکر میکنم این مطالبات از حداقل‌های حقوق شهروندی باشد که ما انتظار برآورده شدن آن را داریم.

این خانم جوان اظهار کرد: ما به عنوان شهروند از مدیران شهری انتظار داریم که خدمات شهری را به نحو مناسبی در اختیار مردم قرار دهند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه این پل در مسیر گردشگران و میهمانان شهر واقع شده؛ خرابی آن جلوه زیبایی برای شهر ندارد.

یکی از کسبه های آن محل نیز بیان کرد: هر روز شاهد رفت و آمد اهالی این منطقه هستم که در تکاپوی کار روزمره خودشان مجبور به استفاده از این پل هستند.

وی افزود: متاسفانه چند ماهی است که از خرابی این پله‌ها می‌گذرد اما گویی کسی مسوول تعمیر این پله برقی نیست.

این کسبه خاطرنشان کرد: روزانه افراد زیادی اعم از سالمند، دانش‌آموز و حتی نابینا از این مسیر تردد دارند و باید از این پل استفاده کنند.

وی ادامه داد: برخی از مردم به علت کم بود و یا عدم توانایی بالا رفتن از پله‌ها مجبور هستند از زیر پل عبور کنند در حالیکه سرعت تردد وسایل نقلیه بسیار بالاست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پله‌ برقی که همیشه تعطیل است+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..