تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنگل "شمشاد" تنها ذخیرگاه ش

ساعت: 14:49 منتشر شده در مورخ: 1397/03/15 شناسه خبر: 1370665

ذخیرگاه شمشادی که به علت عدم رسیدگی مسئولین منطقه دچار بیماری و آفت شده است، سالهاست، هر ساله چندین هزار متر مربع آن به علت آفت در حال خشک شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ شاید برای همه ما جای سوال بوده که منحصرفرد ترین موضوع یا چیزی را آیا ما میتوانیم داشته باشیم یا آن را ببینیم؟

به عنوان مثال، بزرگترین الماس دنیا یا بزگترین آبشار دنیا یا بزگترین برج دنیا و یا موضوعاتی از این قبیل....

اما مردم گلستان در منظقه ای که زندگی میکنند که ۳ تا از کهن ترین و بزرگترین و منحصربفرد ترین امکانات طبیعی دنیا را در اختیار دارند و شاید اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشیم و یا اصلا به آن اهمیت نمیدهیم.

اولین آن دریاچه خزر(کاسپین) که از بزرگترین دریاچه جهان محصوب می شود که با بی اعتنایی مسئولان، در حال خشک شدن است و حتی با وارد کردن زباله ها در حال از بین بردن آن و موجودات آبی آن از قبیل ماهیان خاویاری و فک خزری و انواع ماهیان دیگر آن میباشیم که نیاز به توضیح ندارد.

دومین آن جنگلهای "هیرکانیا" که از کهن ترین جنگلهای خزری در دنیا است که با قطع بی رویه آن و بی تدبیری مسئولان در حال از بین رفتن میباشد.

سومین آن که در چند سال اخیر خیلی بیشتر اتفاق افتاده، از بین رفتن "ذخیرگاه شمشادی جهان" که در بالادست "چشمه بلبل" جنگل "لیوان" قرار دارد می باشد.

ذخیرگاه شمشادی که به علت عدم رسیدگی مسئولین منطقه دچار بیماری و آفت گشته که سالهاست که راه حل درمان  آن را پیدا نکرده اند و هر ساله چندین هزار متر مربع آن به علت این آفت در حال خشک شدن میباشد.

امید است، مسئولین استانی و کشوری به آفتی که جنگل شمشاد در غرب گلستان، را تهدید میکند، توجه بیشتری داشته باشند.

shemshad 1

shemshad 2

shemshad 3

shemshad 4

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنگل "شمشاد" تنها ذخیرگاه ش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..