تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آژانس از برنامه ایران برای تولید خوراک سانتریفیوژ مطلع شد

آژانس از برنامه ایران برای تولید خوراک سانتریفیوژ مطلع شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارم ژوئن (14 خرداد) نامه‌ای را از سوی ایران دریافت کرده که در آن به برنامه زمانی [مدنظر جمهوری اسلامی ایران] برای تولید هگزافلوراید اورانیوم اشاره ‌شده است.

هگزافلوراید اورانیوم، خوراک تزریقی به سانتریفیوژ است و ایران در چارچوب برجام قادر است به میزان 3.67 درصد غنی‌سازی کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (دوشنبه) در اجتماع پرشور مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) فرمودند: مسئولان سازمان انرژی هسته‌ای موظف هستند به‌سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به 190 هزار سو (البته فعلاً در چارچوب برجام) فراهم آورند و مقدمات اجرای مسائلی را که رئیس‌جمهور دستور داده‌اند از همین فردا آغاز کنند.

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، از آماده بودن تأسیسات برقی نطنز برای پیگیری اهداف بلندمدت چندساله خبر داد.

صالحی به افتتاح یک واحد اختلاطی اشاره کرد و توضیح داد: کار دیگری که در نطنز انجام شد و در چارچوب تعهدات پادمانی ما بود، ولی اعلام عمومی نکردیم، ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته بود.

وی ادامه داد: برای ساخت این سانتریفیوژها باید تأسیساتی را فراهم و بهترین تجهیزات اندازه‌گیری و تجهیزات مختلف کنترلی و مکانی را برای مونتاژ سانتریفیوژهای جدید آماده می‌کردیم که این کار انجام‌شده و فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.
پیش‌ازاین یک سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سخنان صالحی گفته بود که این اتحادیه بر مبنای ارزیابی اولیه خود، گام‌های اعلام ‌شده تهران برای توسعه برنامه هسته‌ای را نقض برجام نمی‌داند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه هجدهم اردیبهشت در اقدامی یک‌جانبه و به‌رغم مخالفت‌های جهانی، خروج دولتش را از برجام اعلام کرد. در مقابل اروپا، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه به عنوان طرف های دیگر برجام اعلام کرده‌اند که به تعهداتشان در این توافق پایبند هستند. ایران نیز اعلام کرده است که اگر از منافع برجام منتفع شود و تضمین‌های لازم داده شود، در برجام می‌ماند.

پیمان سعادت سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز با انتشار یادداشتی در تارنمای یورونیوز به اروپا هشدار داد که چنانچه در دوران ریاست جمهوری ترامپ به‌جای حفظ برجام، مناسبات فرا آتلانتیکی را در اولویت قرار دهد، حاکمیت و اعتبار خود را زیر سؤال خواهد برد.

وی از اروپا خواست تا پایبندی ایران به برجام را تائید و ارزش‌های راهبردی برجام را در برقراری ثبات و صلح منطقه برجسته کند.

49311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آژانس از برنامه ایران برای تولید خوراک سانتریفیوژ مطلع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..