تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با پهپاد چتری در هوای بارانی خیس نمی‌شوید+تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان نوعی پهپاد به شکل چتر (Parasol drone) به قیمت ۲۷۵ دلار تهیه کرده‌اند که می‌تواند فرد را در هوای طوفانی تعقیب کند و به این ترتیب مانع از خیس شدن او درباران شدید شود.

این پهپاد از دوربین و فناوری هوش مصنوعی در کنار تجهیزات پروازی برای اجرای عملکرد‌های خود استفاده می‌کند.


نمونه اولیه این چتر حدود ۵ کیلوگرم وزن دارد و در هر بار شارژ می تواند به مدت ۲۰ دقیقه  پرواز کند.
کارشناسان ژاپنی شرکت (Asahi Power Services)  سازنده این چتر، امیدوار هستند در نسخه‌های بعدی بتوانند وزن آن را کاهش و بازه زمانی پرواز را تا یک ساعت افزایش دهند.

قراراست نمونه اولیه چتر پاراسول (Parasol) درسال ۲۰۱۹ روانه بازار‌های جهانی شود.

اکنون نمونه مشابه فناوری به کار رفته در چتر در برخی پهپاد‌ها استفاده می‌شود، اما شرکت ژاپنی امیدوار است با دگرگون کردن فناوری از آن برای جلوگیری از خیس شدن مردم در زمان باران و طوفان استفاده کند.

استفاده از این وسیله می‌تواند برای معلولان، یا افرادی که بار یا بچه به همراه دارند یا درحال گفتگو با تلفن همراه خودهستند مفید باشد.
از چتر هوشمند پاراسول می‌توان  درهوای بارانی و آفتابی استفاده کرد.


صنعت ساخت  هواپیما‌های بدون سرنشین و موارد استفاده از آنها در موارد مختلف یکی از صنایع با رشد بسیار سریع است و کارشناسان تخمین می‌زنند تا سال ۲۰۲۰ این صنعت به رقمی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

پهباد‌ها افزون بر کاربرد نظامی، درمواردی چون اورژانس و امداد و نجات، مقابله با آتش، صنعت کشاورزی، ساخت و ساز، حفظ حیات وحش و نگهداری از آثارباستانی، پلیس و نیرو‌های انتظامی، عکاسی و تبلیغات، صنعت حمل و نقل هوایی و حتی برای بررسی خطوط لوله زیر آب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
با وجود فایده  پهپاد‌ها برای سهولت درانجام برخی کارها، دولت‌ها درحال تدوین قوانینی برای حفظ حریم شخصی افراد، جلوگیری از فعالیت این وسیله بالای سر مردم و جمعیت، ممنوعیت استفاده از آن درشب و نیز جلوگیری از پرواز به فاصله بسیار زیاد به نحوی که اپراتور آن دیده نشود، هستند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

پهپادی منحصربه فرد مخصوص هوای بارانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با پهپاد چتری در هوای بارانی خیس نمی‌شوید+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..