تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابداع کفش‌های ضد عرق گرافنی/ ماده ای که همه را متعجب کرد

ابداع کفش‌های ضد عرق گرافنی/ ماده ای که همه را متعجب کرد

به نقل از گیزمگ، بسته‌های کوچک ژل سیلیکا که در همه چیز از جعبه‌های کفش گرفته تا دیگر بسته‌بندی‌ها، استاندارد طلایی برای جلوگیری از رشد قارچی و رطوبت هستند. اما دانشمندان اکنون موادی را تولید کرده‌اند که ادعا می‌کنند قدرت جذب دو برابری دارد و با قرار گرفتن در کفش‌ها، آنها را همیشه تازه نگه می‌دارد.

استفاده از این ماده در کف کفش‌ها، یکی از اولین برنامه‌های کاربردی است.

در قلب این ابداع جدید، ماده خاص و منحصر به فردی به نام گرافن به کار رفته که چندی است تعجب همگان از جمله دانشمندان را برانگیخته است.

دانشمندان دانشگاه استرالیا نیو ساوث ولز (UNSW) از نوعی از گرافن به نام "گرافن-اکسید" استفاده کرده‌اند که از اتم‌های کربن، اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده است و از طریق پردازش گرافیت که شکل سه بعدی گرافن است و عوامل اکسیدکننده قوی ساخته شده است.

این ترکیب، یک ماده ورقه ورقه از مواد لایه‌ای با توانایی جذب فوق‌العاده ایجاد می‌کند که قبلا برای توسعه غشائی که می‌توانست نمک را از آب دریا، مواد رادیواکتیو را از آب جدا کند، استفاده می‌شد.

در تطبیق برای استفاده از آن به عنوان یک عامل خشک‌کننده، محققان آزمایش‌هایی را انجام دادند تا هرچه بهتر جذب و دفع سطحی مواد مورد استفاده را درک و شناسایی کنند و ببینند آیا می‌توانند از این طراحی به عنوان راهی برای کنترل جذب رطوبت استفاده کنند.

این آزمایشات نشان داد مواد تشکیل‌دهنده آن توانست 0.58 گرم آب در هر گرم گرافین-اکسید را جذب کند. علاوه بر این، آنها دریافتند که با تغییر فضای بین هر لایه گرافین-اکسید، آنها ممکن است قادر به تنظیم دقیق میزان جذب رطوبت ماده باشند.

این باعث می شود که یک عامل خشک‌کننده با عملکرد بالا داشته باشیم که نه تنها می‌تواند رطوبت را به میزان قابل ملاحظه‌ای جذب کند، بلکه می‌توان آن را در طول تولید برای استفاده در برنامه‌های مختلف تنظیم کرد.

این فناوری را می‌توان در صنایع الکترونیک، بسته‌بندی، تهویه مطبوع و کفش استفاده کرد. و چون رطوبت را در دماهای پایین در مقایسه با مواد خشک‌کننده معمولی تخلیه می‌کند، می‌توان آن را کاملا خشک کرد و دوباره با هزینه نسبتا پایین مورد استفاده قرار داد.

دکتر راکش جوشی از دانشکده علوم و مهندسی نیو ساوث ولز استرالیا می‌گوید: یک برنامه جدید که ما در حال بررسی آن هستیم، استفاده از خشک‌کننده در داخل کفش‌ها است که بو و رطوبت را کنترل کنند. بدین طریق، کفش‌ها به طور مداوم تازه نگه داشته می‌شوند.

این تحقیق در مجله Chemical Science منتشر شده است.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابداع کفش‌های ضد عرق گرافنی/ ماده ای که همه را متعجب کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..