تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزه بگیرند؟/ بهترین روش‌های درمان واریس/ چرا باید اسید فولیک بخوریم؟/ علاقمندان به لنز بخوانند

لنزهای چشمی روی قرنیه قرار می‌گیرند، به همین دلیل لنز آلوده می‌تواند خطری جدی برای سلامت چشم باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ملاک تشخیص فشارخون بالا

فشار خون بالا از مشکلاتی است که می‌تواند سبب بروز بیماری‌های خطرناکی برای انسان شود، پزشکان معتقدند مهمترین معیار داشتن فشار خون بالا، بالای ۹ بودن فشار خون حداقلی در سه بار اندازه گیری فشار خون در طول روز است. 

افرادی که دچار فشارخون بالا هستند مشکلی برای روزه گرفتن ندارند، به شرطی که برخی توصیه های پزشکی را رعایت کنند؛ اولین توصیه برای کنترل فشار خون در ماه مبارک رمضان عدم حذف وعده های افطار و سحر است. 

اگرچه بیماران مبتلا به فشار خون بالا از مصرف غذاهای پرچرب و پرنمک همیشه خودداری می‌کنند؛ باید به خاطر داشته باشند در ماه رمضان هم چیزی تغییر نکرده است و نباید در وعده های افطار و سحر غذاهای پرچرب و پرنمک مصرف کنند، همچنین پزشکان معتقدند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا باید میان وعده افطار و شام حداقل ۳۰ دقیقه تا یک ساعت فاصله وجود داشته باشد و این دو نباید همزمان با هم مصرف شود.

(دانستنی ۱۵ ام) خطرناکترین سرطان‌ها در کشور/ فشارخون بالا در ماه رمضان را اینگونه مدیریت کنید/ مشکلی که رگ‌ها را درگیر می‌کند

خطرات استفاده نادرست از لنز چشمی

در میان کسانی که چشمان ضعیفی دارند هستند کسانی که به دلایل مختلف مثل زیبایی یا راحتی ترجیح می‌دهند از لنز تماسی به جای عینک استفاده کنند؛ اگرچه استفاده از لنز تماسی به خودی خود اشکال ندارد ولی متخصصان چشم معتقدند این افراد باید بیش از دیگران مراقب سلامتی چشمان خود باشد.

لنز روی قرنیه چشم قرار می‌گیرد و به همین دلیل یک لنز آلوده می‌تواند سلامتی چشم را به خطر بیندازد؛ توصیه می شود برای خارج کردن لنز از چشم، دست‌ها به خوبی تمیز شده باشند؛ همچنین در هنگام خواب برای رسیدن اکسیژن کافی به سطح قرنیه باید لنز تماسی از چشم خارج شود،
با این وجود پزشکان معتقدند عینک همچنان بهترین وسیله برای رفع مشکلات انکساری چشم است.

(دانستنی ۱۵ ام) خطرناکترین سرطان‌ها در کشور/ فشارخون بالا در ماه رمضان را اینگونه مدیریت کنید/ مشکلی که رگ‌ها را درگیر می‌کند

دلایل اصلی شیوع سرطان

 سرطان به دلیل  انواع مختلف و همه گیری زیاد، در کنار بیماری های قلبی و عروقی از شایع‌ترین دلایل مرگ و میر در جهان است. 

به گفته مسئولان وزارت بهداشت ابتلا به سرطان در ایران هم مانند سایر نقاط جهان روندی افزایشی داشته است، در سال ۲۰۱۳، ۸۵ هزار مورد سرطان در کشور وجود داشت که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵۵ هزار نفر برسد.

باید بدانید که شایع ترین سرطان ها در ایران به ترتیب سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان معده هستند.

شیوه زندگی ناسالم، رژیم غذایی نامطلوب، کلسترول بالا و عدم مراجعه مستمر به پزشک از دلایل اصلی شیوع سرطان در کشور معرفی شده‌ است.

(دانستنی ۱۵ ام) خطرناکترین سرطان‌ها در کشور/ فشارخون بالا در ماه رمضان را اینگونه مدیریت کنید/ مشکلی که رگ‌ها را درگیر می‌کند

روش‌های درمان واریس چیست؟

احتمالا تاکنون نام واریس را شنیده‌اید؛ عارضه‌ای که علت آن به درون رگ‌های نزدیک پوست به‌خصوص رگ های پا بازمی‌گردد، رگ‌هایی که به واریس دچار می‌شوند ظاهری پرپیچ و خم پیدا می کنند که با رنگ آبی کاملاً مشخص هستند. 

رگهای واریسی علاوه بر شکل ظاهری نامناسب، می‌توانند به مشکلاتی همچون درد پا، خارش، سوزش، ذق ذق کردن و زخم های پوستی منجر شوند.
باید بدانید که واریس به دلیل اختلال در سیستم گردش خون در رگ‌ها ایجاد و مانع از بازگشت خون از پاها به قلب می‌شود.

روش‌های زیادی برای درمان واریس پا وجود دارد، تزریق نوعی ماده شیمیایی به رگ‌ها موسوم به اسکلروتراپی ، درمان با لیزر و عمل جراحی ( برای واریس‌های بزرگتر از حد معمول) از جمله روش‌های درمان واریس است، همچنین طب سنتی هم برای درمان واریس روش‌های زیادی را توصیه می‌کند که از آن جمله می‌توان به ماساژ پا با سرکه سیب یا روغن زیتون اشاره کرد.

(دانستنی ۱۵ ام) خطرناکترین سرطان‌ها در کشور/ فشارخون بالا در ماه رمضان را اینگونه مدیریت کنید/ مشکلی که رگ‌ها را درگیر می‌کند

اثر اسید فولیک بر سلامتی قلب

اسید فولیک یکی از داروهای تجویز شده برای زنان باردار است که می‌تواند خطر ایجاد نقایص مادرزادی در نوزاد را به طور جدی کاهش دهد. 

بهتر است بدانید که اسید فولیک تنها برای خانم های باردار مفید نیست، تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که اسید فولیک، می‌تواند احتمال بروز برخی از سرطان‌ها به خصوص سرطان سینه و سرطان مری را کاهش دهد، همچنین اسیدفولیک با بهبود بخشی به عروق قلب، خطر حملات قلبی را کاهش می‌دهد.
اسید فولیک علاوه بر مکمل‌های موجود در داروخانه‌ها، در برخی مواد غذایی نظیر اسفناج، چغندر، پرتقال و جوانه گندم یافت می‌شود.

(دانستنی ۱۵ ام) خطرناکترین سرطان‌ها در کشور/ فشارخون بالا در ماه رمضان را اینگونه مدیریت کنید/ مشکلی که رگ‌ها را درگیر می‌کند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مبتلایان به فشار خون می‌توانند روزه بگیرند؟/ بهترین روش‌های درمان واریس/ چرا باید اسید فولیک بخوریم؟/ علاقمندان به لنز بخوانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..