تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شربتی که آرامش را به شما هدیه می‌دهد

رهایی از اضطراب با شربت زعفران و گلاب/شربتی که آرامش را به شما هدیه می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت زعفران و گلاب حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند  B۱ ، B۲ ، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، اسید فولیک، منگنز، سلنیوم و روی است.

برای بررسی خواص شربت زعفران و گلاب و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت زعفران و گلاب

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت زعفران و گلاب اظهار کرد: این شربت مفرح و نشاط‌آور بوده و برای افرادی که دچار اضطراب، استرس، افسردگی و دلشوره هستند بسیار مفید است.


وی با اشاره خاصیت اشتهاآوری شربت زعفران و گلاب بیان کرد: این شربت برای افرادی که بی‌میلی به غذا دارند به ویژه کودکان کم‌اشتها مفید است؛ شربت زعفران و گلاب موجب تقویت معده و هضم بهتر غذا می‌شود و نفخ معده را هم از بین می‌برد.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی شربت زعفران و گلاب را برای مبتلایان به آسم و قند، فشار و چربی خون مفید دانست و افزود: این شربت خون‌ساز است و باعث تقویت عمومی بدن و قلب هم می‌شود.


عظمایی تاکید کرد: شربت زعفران و گلاب حافظه را تقویت می‌کند و برای مبتلایان به آلزایمر و پارکینسون هم مناسب است.


وی با اشاره به مفید بودن شربت زعفران و گلاب برای زنان در دوران قاعدگی گفت: این شربت درد‌های این دوران را از بین می‌برد؛ زنان باردار نباید شربت زعفران و گلاب را میل کنند، زیرا این شربت ممکن است به خود و جنینشان آسیب برساند، ولی مادران شیرده می‌توانند آن را مصرف کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت زعفران و گلاب قوای جنسیرا تقویت می‌کند و برای رفع سردردها، تنش‌های عصبی، بی‌خوابی و اضطراب بسیار مفید است؛ این شربت از پیری زودرس هم جلوگیری می‌کند.

عظمایی یادآور شد: شربت زعفران و گلاب مجاری ادراری را پاکسازی و پوست و مو را هم تقویت می‌کند.

رهایی از اضطراب با شربت زعفران و گلاب/شربتی که آرامش را به شما هدیه می‌دهد

مواد لازم برای تهیه یک لیتر شربت زعفران و گلاب

زعفران                          نصف قاشق غذاخوری
گلاب                            یک لیوان
عرق بیدمشک             یک لیوان
آب                                نیم لیتر
عسل                             پنج تا ۶ قاشق غذاخوری
آب جوش ولرم            نصف لیوان

طرز تهیه شربت زعفران و گلاب

-آب را داخل پارچ بریزید و به آن گلاب و عرق بیدمشک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
-عسل را داخل آب جوش ولرم حل سپس زعفران را هم به آن اضافه کنید.
-محلول عسل، آب و زعفران را به مواد درون پارچ بیفزایید.
-می‌توانید به شربت زعفران و گلاب چند تکه یخ اضافه و آن را جرعه‌جرعه میل کنید البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ اضافه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شربتی که آرامش را به شما هدیه می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..