تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعلام جزئیات برگزاری دوره «مطالعات فیلم»

مدرسه ملی سینمای ایران برای ارتقای فضای نظریه، تحلیل و نقد در سینما دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» را در مدت زمان ۹ ماه، با حضور مدرسانی از برجسته‌ترین منتقدان و سینماگران ملی و بین‌المللی در تیرماه برگزار می‌کند.

پیرو انتشار فراخوان برگزاری دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» توسط مدرسه ملی سینمای ایران، مجید کیانیان ـ مدیر پژوهش این مدرسه سینمایی ـ در گفت‌وگویی با ایسنا جزئیات برگزاری و مجموعه کارگاه‌هایی را که در این دوره آموزشی برگزار می شود شرح داد.

کیانیان در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به کم و کیف برگزاری دوره عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل » گفت: مدرسه ملی سینمای ایران در راستای شناسایی استعداد و پرورش نیروهای متخصص در عرصه سینما و بررسی مطالعاتی جامع در نظر دارد یک دوره آموزش عالی در حوزه نظریه، تحلیل و نقد فیلم برگزار کند. به همین منظور طی فراخوانی از داوطلبان واجد شرایط برای حضور دعوت شده تا در این دوره آموزشی شرکت کنند.

وی افزود: این دوره آموزش عالی و مجموعه کارگاه‌های آن از تیرماه آغاز می‌شود و در طول ۹ ماه در سه دوره متفاوت و با در نظرگرفتن سرفصل‌های مختلف به پایان می‌رسد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مجموع ۲۷۰ ساعت و در هر ماه ۳۰ ساعت آموزش در طول دوره در نظر گرفته شده است.

مدیر پژوهش مدرسه ملی سینمای ایران در ادامه با اشاره به مدرسان دوره عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل » گفت: مدرسان این دوره آموزش عالی، ترکیبی از برجسته‌ترین استادان در عرصه نقد، تحلیل فیلم و صاحب‌نظران در حوزه فلسفه هنر در عرصه ملی و بین‌الملل هستند که مباحثی را چون «نقد: مفاهیم و روش‌شناسی»، «نظریه در سینما»، «آسیب‌شناسی نقد در سینما»، «زیبایی‌شناسی هنر و تاریخ تحلیلی با تأکید بر هنر معاصر»، «روایت و روایت‌شناسی»، «قصه‌گویی در سنت ایرانی»، « مفهوم ژانر»، «ژانر در تاریخ سینما»، «ژانر در تاریخ سینمای ایران»، «نشانه‌شناسی هنر»، «نشانه‌شناسی در سینما» ، «روانشناسی و مفهوم هنر»، «روانشناسی و سینمای ایران» و …. مطرح می‌کنند.

کیانیان همچنین با اشاره به شرایط حضور داوطلبان در این دوره آموزشی تاکید کرد: به دلیل گستردگی مباحث دوره عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل » به شکل محدود برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این دوره آموزشی باید با مواردی چون تاریخ سینمای ایران و جهان، فنون نگارش نقد، زبان انگلیسی و مبانی نقد ادبی آشنایی و شناخت کافی داشته باشند.

او در پایان گفت: داوطلبان علاقه‌مند و دارای شرایط ذکرشده می‌توانند تا تاریخ ۲۷ خردادماه از طریق روابط عمومی اقدام به ثبت نام کنند.  پس از انجام ثبت نام متقاضیان طی مصاحبه‌ای مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت موفقیت در آزمون مصاحبه شرایط حضورشان در دوره فراهم خواهد شد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعلام جزئیات برگزاری دوره «مطالعات فیلم»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..