تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ببخش و شاداب باش

ببخش و شاداب باش

خبرگزاري آريا –
بخشيدن
عبارت معروف “در عفو لذتي است که در انتقام نيست” تنها يک ضرب المثل نمادين نيست بلکه نتايج تحقيقات محققان دپارتمان پزشکي دانشگاه پيزا نشان مي دهد که بخشش اشتباهات ديگران مي تواند به بهتر ماندن مغز و بهبود شرايط روحي فرد کمک کند.
در اين بررسيها، محققان از متد تصويربرداري با روزنانس مغناطيسي براي بررسي پايه هاي مغزي که مسئول انتخابهاي اخلاقي هستند استفاده کردند. اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند: “ما از خودمان پرسيديم که وقتي يک فرد اشتباه فرد ديگري را مي بيند و بايد براي عبور از اين موقعيت تصميم گيري کند چه اتفاقي در مغز رخ مي دهد.”
اين محققان با مطالعه بر روي اتصالات عملکردي مغز در موقعيتهاي مختلف نشان دادند که شبکه هاي پيچيده فضاهاي مغزي حاضر در فرايندهاي تصميم گيري براي اخذ تصميمات به شدت بايکديگر در تماس هستند.
براساس گزارش لاستمپا، اين دانشمندان دريافتند که بخشيدن اجازه مي دهد که فرد از يک موقعيت دشوار که اگر ادامه يابد مي تواند تعادل بيوشيميايي و روحي رواني شخص را تغيير دهند، به سلامت عبور کند.
در اين حالت، مدارات مرتبط با همدلي فراخوانده مي شوند اين مدارات کمک مي کنند که شخص دلايل کسي را که مرتکب خطا شده است بهتر درک کند و در نتيجه وي را ببخشد.
فان پاتوق




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ببخش و شاداب باش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..