تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی فولکس واگن گلف GTI 2018

کمپانی فولکس واگن برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ اولین نمونه فولکس واگن GTI را روانه بازار کرد. در سالهای بعد نیز هر چند سال یک نمونه جدید از آن تولید می کرد. در سال ۲۰۱۸  نسخه جدید  فولکس واگن گلف GTI توسط این کمپانی رونمایی شد که به توضیح و بررسی آن می پردازیم.

فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI 2018 نمونه‌ایست در کلاس بدنه خودروهای هاچ بک که برای سال ۹۷ توسط شرکت ماموت خودرو وارد بازار ایران می‌گردد. در این نوشته به بررسی و مرور مشخصات فنی و قیمت مدل جدید این خودرو در ایران خواهیم پرداخت.

فولکس واگن گلف GTIخودروی جدید فولکس واگن گلف GTI

هرچند در دو دهه گذشته استقبال مشتریان از نمونه‌های کلاس بدنه کراس اوور (Crossover) و شاسی بلند از سایر کلاس‌های بدنه پیشی گرفته، اما هنوز هم نمونه‌های هاچ بک با توجه به قیمت نسبتا پایین، مصرف کم و قابلیت‌ مانور مناسب تر در شهرهای شلوغ و پرترافیک، علاقمند خاص خود را دارند. هاچ بک‌های قدرتی یا هات هچ (Hothatch) نیز با توجه به قدرت بالاتر و قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه‌های سدان با عملکرد مشابه نزدیک به ۴ دهه است که جایگاه خاصی بین طرفداران رانندگی، به خصوص جوانان پیدا کرده‌اند.

مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTIفولکس واگن گلف GTIمشخصات فولکس واگن گلف GTI

از نمونه‌های موفق این کلاس در دهه‌های گذشته می‌توان به مواردی رنو ۵ گوردینی، پژو ۲۰۵ GTI، فورد فوکاس (Ford Focus)، رنو مگان R26.R و پژو ۲۰۶ RC و مینی کوپر S و هوندا سیویک Type R اشاره نمود. هیوندای i30N نیز یکی از جدیدترین هات هچ‌های بازار بوده که در نوشته “بررسی و مشخصات هیوندای i30N مدل ۲۰۱۸ ؛ اولین هات هچ شرکت هیوندای” به معرفی کامل آن پرداختیم.

اما عنوان پدر نمونه‌های هات هچ و یکی از موفق‌ترین و بهترین‌های این کلاس فولکس واگن گلف GTI یا Volkswagen Golf GTi بوده که از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی در خط تولید این شرکت آلمانی قرار دارد. البته این نمونه قدرتمندترین مدل این خودرو نبوده و این لقب به فولکس واگن گلف R اختصاص دارد. اما به هرحال با توجه به قدرت بالا نمی‌توان مدل جی تی آی را نادیده گرفت. گلف در حال حاضر در مد‌ل‌ها و کلاس‌های مختلف مانند هاچ بک ۳ در، هاچ بک ۵ در، استیشن و الکتریکی تولید می‌گردد. در ادامه به بررسی و مروز مشخصات فنی ، نقاط ضعف و قدرت و قیمت فولکس واگن گلف GTI 2018 خواهیم پرداخت که قرار است به زودی توسط شرکت ماموت خودرو با شعارهایی مانند تفاوت جسارت می خواهد وارد خیابان‌های کشور گردد.

تاریخچه فولکس واگن گلف GTIفولکس واگن گلف GTIتاریخچه خودروی فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI اولین بار در سال ۱۹۷۶ و با کد MK1 تولید گردید. این خودرو با استفاده از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ انژکتوری، نیرویی در حدود ۱۰۸ اسب بخار و گشتاور تولیدی ۱۴۰ نیوتون متر را تولید نموده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت ( معادل ۱۱۰ مایل در ساعت) را داشت که رقمی قابل توجه برای زمان خود به حساب می‌آمد.

نسل‌های دیگر گلف که همگی موفقیت نسل اول را تکرار نموده و بارها از سوی مجلات مختلف و معتبر صنعت اتومبیل در جهان به عنوان یکی از بهترین خودروهای سال انتخاب شدند عبارتند از:

نسل دوم با کد MK2 مابین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۱
نسل سوم با کد MK3 مابین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۷
نسل چهارم با کد MK4 مابین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳
نسل پنجم با کد MK5 مابین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸
نسل ششم با کد MK6 مابین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲
نسل هفتم با کد MK7 از سال ۲۰۱۲ تاکنون

این خودرو که نماد نمونه‌های هات هچ به حساب می‌آید، توازن کاملی مابین کارایی و لذت رانندگی را به ارمغان آورده و با تکیه بر قدرت بالا و قیمت مناسب توانسته در بین بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ از نگاه مجله Car and Driver جایگاهی را به خود اختصاص دهد.

نقاط قوت فولکس واگن گلف GTIفولکس واگن گلف GTIنقاط قوت فولکس واگن گلف GTI

طراحی بدنه جذاب و زیبا
تجربه رانندگی لذت بخش و اسپرت
طراحی داخلی مدرن و با کیفیت بسیار بالا
ابعاد کوچک و کارایی بالا
قدرت، سرعت و شتاب بالا
هندلینگ بالا و فرمان دقیق
عملکرد مناسب سیستم ترمز
امکانات متنوع رفاهی، سرگرمی و کمکی رانندگی

نقاط ضعف 

فولکس واگن گلف GTIنقاط ضعف فولکس واگن گلف GTI

عملکرد متوسط گیربکس اتوماتیک DSG
قیمت بالا نسبت به رقبا
قرار گرفتن در سایه گلف R از لحاظ عملکرد و قدرت
ارائه تجهیزات مدرن ایمنی تنها در تیپ‌های بالا
خشکی بیش از حد تایرهای سایز ۱۸
فاصله کم از سطح زمین و بروز مشکل در حین عبور از دست اندازها

ابعاد و وزن فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI 2018 اندکی کم ارتفاع‌تر از مدل استاندارد بوده و طولی در حدود ۴۲۶۷ میلی‌متر، پهنایی در حدود ۱۷۹۸ میلیمتر، ارتفاعی در حدود ۱۴۶۸ میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود ۲۶۳۱ میلیمتر دارد. فاصله از سطح زمین این خودرو نیز در حدود ۱۳۰ میلی‌متر بوده و وزنی در حدود ۱.۴ تن دارد. برای درک بهتر می‌توان این خودرو را از لحاظ ابعاد با نمونه‌هایی مانند مینی کانتری من (Mini Countryman) با طولی در حدود ۴۳۰۰ میلیمتر، دی اس ۴ با طولی در حدود ۴۲۸۴ میلیمتر، فولکس واگن بیتل با طولی در حدود ۴۲۸۸ میلیمتر، سیتروئن C4 با طولی در حدود ۴۳۲۹ میلیمتر و یا L90 یا تندر با طولی در حدود ۴۲۸۸ میلیمتر و یا دانگ فنگ H30 کراس مقایسه نمود.

جزئیاتی درباره گلف GTI در ایرانفولکس واگن گلف GTIابعاد فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف در نسخه‌های بسیار مختلفی به بازارهای جهانی عرضه شده که به عنوان مثال می‌توانیم به نسخه‌های GTD، GTE و یا حتی دیزلی نیز اشاره کنیم اما خوشبختانه مدلی که برای بازار ایران انتخاب شده فولکس واگن گلف GTI هست که به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده است.

پیشرانه فولکس واگن گلف GTI دقیقاً ۱۹۸۴ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر ۲۳۰ اسب بخار در ۴۷۰۰ دور و ۳۵۰ نیوتن متر در دور بسیار پایین ۱۵۰۰ را تولید کند. همه این اعداد فوق‌العاده را اگر کنار وزن ۱۳۸۶ کیلوگرمی بگذارید، با شتاب ۶٫۴ ثانیه‌ای مواجه می‌شوید که از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می‌شود، و این یعنی یک رقیب جدی برای بی ام و های ۳۵۰ نیوتن متری بازار!

فولکس واگن گلف GTIفولکس واگن گلف GTI در ایران

فولکس واگن گلف GTI در دو مدل سه درب و پنج درب عرضه شده و هنوز معلوم نیست دقیقاً کدام مدل به ایران می‌آید اما به احتمال زیاد مدل پنج درب به ایران عرضه خواهد شد

تکراتو و خودرو بانک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی فولکس واگن گلف GTI 2018»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..