تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری آئین هور و مویه در کوهدشت

گروه فرهنگی ـ آئین هور و مویه به‌مناسب بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در کوهدشت برگزار شد.

برگزاری آئین هور و مویه در کوهدشت

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) آئین هور و مویه امروز، 14 خرداد در شهرستان کوهدشت برگزار شد.
در این آیین که باهدف گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) با استفاده از سنت مور و مویه برگزار شد، 80 نفر از مویه‌سرایان برای حضور در این آیین اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند که از بین آن‌ها 15 نفر به‌عنوان مویه‌سرایان برجسته انتخاب و به این مراسم دعوت شدند.
این سوگواره با تجلیل از مویه‌سرایان برجسته و اجرای مویه به‌مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) به پایان رسید.
یادآور می‌شود، هور و مویه نغمه‌ای به جا مانده از بشر است که آوازی ساده و دلنشین اما سوزناک و غمگین و معرف فرهنگ قومی و تاریخ و ریشه ساکنان زاگرس و دارای مقام‌های مختلف حماسی و حزن و اندوه است که ابیات آن خمیرمایه‌ای اندوهگین و سوزناک است و در مرگ عزیزان و سردارن خوانده می شود.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری آئین هور و مویه در کوهدشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..