تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خنجر شاه عباس صفوی در معرض بازدید عموم قرار گرفت

دو اثر نفیس دوره صفوی شامل خنجر شاه عباس صفوی و قرآن خطی متعلق به این دوره برای اولین بار در گنجینه شیخ صفی الدین اردبیلی در معرض دید عموم قرار گرفت.

نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: خنجر شاه عباس صفوی منقوش به جمله «جهان منتظر توست یا مهدی (عج)» و قرآن نفیس خطی متعلق به دوره صفویه به گنجینه شیخ صفی الدین اردبیلی وقف شده اند.

وی با بیان اینکه این اقدام فرصتی برای آشنایی نسل جوان با تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است، اضافه کرد: معرفی این برهه از تاریخ به ویژه برای نسل جوان اهمیت ویژه دارد.

جد خاندان صفوی، شیخ صفی الدین اردبیلی به حد مطلوب در کشور معرفی نشده و ضروری است در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل همچنین از مرمت 2 پل تاریخی هفت چشمه (یدی گوز کورپوسی) متعلق به دوره صفویه و پل نادری مربوط به دوره قاجاریه در اردبیل خبر داد.

فلاحی با ابراز امیدواری به پایان عملیات مرمت هر 2 پل تا دو هفته آینده اضافه کرد: برای مرمت پل تاریخی نادری 700 میلیون ریال و پل تاریخی هفت چشمه 350 میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.

پل یئدی گوز مربوط به دوره صفوی به طول 60 و عرض 3.10 متر می باشد و پل تاریخی نادری هم مربوط به دوره قاجار به طول 60 و عرض 5.10 متر است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خنجر شاه عباس صفوی در معرض بازدید عموم قرار گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..