تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام راحل آرمان و آرزوهای فراموش‌شده کشور را زنده کرد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری،عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در سخنرانی بزرگداشت ارتحال امام راحل که در دارالرضا(ع) برگزار شد اظهار داشت: اگر فردی ایمان داشته و تقوای الهی را مراعات کند خداوند محبت و نفوذ کلام وی را در دل آحاد مردم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امام راحل انجام به وظیفه را رسالت خود در زندگی دنیا می‌دانست، افزود: امام راحل در حقیقت امر مأمور به وظیفه بوده و نتیجه کار در درجه نخست برای وی اهمیت نداشت و در مسیر انجام تکالیف نیز ترس و هراسی به دل راه نمی‌داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اخلاص امام راحل را مورد توجه قرار داد و گفت: امام راحل در انجام تکالیف سود و زیان مادی کارها و منافع ظاهری اقدامات را مورد توجه قرار نمی‌داد، بلکه آن چیزی که در وهله نخست برای امام راحل مهم بود انجام به وظیفه در هر حال و شرایط بود.

 اشکوری با تأکید بر تأثیرگذاری امام راحل در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم امام راحل این بود که فردی کاملاً تأثیرگذار بود و زمانی که در ایران، عراق و کشورهای دیگر بود همواره اثر و تأثیرگذاری ویژه خود را بر جای می‌گذاشت.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری امام راحل بر جوانان و اعتماد به نیرو و ایمان نسل جوان تأکید کرد: سرمایه‌گذاری و اعتماد به جوانان از خصوصیات مهم واصلی امام راحل بود و درنهایت همین جوانان نیز در طول دوران انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی اهداف و آرمان‌های انقلاب را به‌پیش بردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به خواسته‌های اساسی، مهم و  عمومی جامعه از دیگر ویژگی‌های مدیریتی و رهبری امام راحل بود و در این مسیر نیز همواره از حقوق پابرهنگان و کوخ‌نشینان دفاع می‌کرد، دفاع از حقوق فقرا و پابرهنگان از ویژگی‌های نیک تمام انبیای الهی بوده است.

اشکوری مخالفت امام خمینی(ره) به رویه‌های فساد انگیز حکام سیاسی وقت را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: بیان مفاسد حکام سیاسی از خصوصیات اخلاقی برجسته امام راحل بوده و درراه افشا و آگاه‌سازی عموم مردم از مفاسد و ظلم‌های مختلف حکام سیاسی وقت  هراسی به دل راه نمی‌دهد.

وی با بیان توجه و اهمیت  امام خمینی(ره)  نسبت به انحرافات موجود در جامعه بیان کرد: هشدار نسبت به آسیب‌ها و خطراتی که اسلام و آموزه‌های اسلامی را با خطر مواجه کرده بود از دیگر ویژگی‌های امام راحل بود و ایشان در برابر هر گونه بی‌اخلاقی‌های اجتماعی و اعتقادی ایستادگی می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام راحل آرمان‌های اصیل و مهم کشور را زنده کرد، مباحثی چون استقلال و آزادی دو نوع از آرمان‌های مهمی بوده که در زمان قبل از انقلاب ازجمله آرزوهای عموم ملت تبدیل‌شده و مردم در نوعی ناامیدی و یاس اجتماعی به سر می‌بردند.

 اشکوری با تأکید بر برخی از مهم‌ترین خدمات امام خمینی(ره) را قبال جامعه ایران عنوان کرد: امام راحل آرمان و آرزوهای به فراموش‌شده کشور را زنده کرد، رهایی از استبداد و ظلم اقدام عمده‌ای بوده که امام راحل آن را نصیب کشور کرد.

وی ابراز کرد: شجاعت و صراحت بیان از ویژگی‌های دیگر امام بود که در دوران تبعید و دوری از وطن نیز همواره این خصوصیات بزرگ را با خود حمل می‌کرد، صبر و استقامت در برابر ناملایماتی‌ها از نکات اخلاقی امام راحل بود که سبب می‌شد در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان ترسی به دل راه ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: توکل به خداوند متعال در زندگی امام راحل متجلی بود، ویژگی‌های اخلاقی و سیره عملی امام راحل به‌صورت تمام و کمال جلوه‌های علنی از دستورات سنت و قرآن کریم بود، به هر مقدار که ما  بتوانیم آیات و آموزه‌های الهی را در زندگی خود پیاده کنیم به قله‌های کمال نزدیک‌تر می‌شویم.

انتهای پیام/ت

شجاعت و صراحت بیان از ویژگی‌های امام بود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام راحل آرمان و آرزوهای فراموش‌شده کشور را زنده کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..