تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامه هایی از امام روح الله

نامه هایی از امام روح اللهبه گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جدال دو اسلام»  یکی از پر استقبال ترین کتاب هایی است که بعید خواهد بود دانشجوی فعال تشکل های دانشجویی باشید یا هفتگی و یا ماهی چند بار به یکی از کتاب فروشی ها سر زد باشید اما آن را رو بروی پیشخوان و یا با یک کاغذ رنگی بر روی جلد، به عنوان پر فروشترین ها یا پیشنهاد ویژه ندیده باشید . گاهی بر روی بنری که کنار بساط  کتابفروشی مراسم های مذهبی معرفیش کرده اند و یا برخی نکاتش را به صورت استیکر دراورده  و برخی با برگزاری مسابقه سعی در  معرفی اش داشته اند. معرفی در تریبون نماز جمعه آخرین خبری بود که که بعد از هدیه آن توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به سخنگوی دولت،(جناب نوبخت) به چشم میخورد.

«جدال دو اسلام» روایت افکار سید روح الله موسوی خمینی است به روایت خود آن بزرگوار. کتاب برگرفته از نامه ها و یا بیانیه های حساس و مهمی است که در سال های انتهایی عمر ایشان کثرت بیشتری داشته اند. همین شدت گرفتن اظهار نظر ها  خود نکته قابل تاملی است که ابتدای کتاب در چند مصاحبه ای که شده است تحلیل می‌شود.

گردآورنده بدون دخل و تصرف گزیده ای از جلد بیست و بیست و یکم امام خمینی را برای مخاطب گرداوری کرده است. ظاهرا معتقد بوده است که امام بدون دخل تصرف نظراتشان، با همان ادبیات شخصی اش باید بازخوانی شود، و صرفا بخش هایی برای تاکید بیشتر،  در ستون های چپ و راست قرار گرفته اند.

نام جذاب «جدال دو اسلام»  تذکر خطری است هم تراز دشمن عیان بیرونی، با ظاهر موجه ریش و عمامه؛ جدال دو اسلام یعنی قداست زدایی بی جهت از اسم موجه «اسلام» و توجه به معنا و منش پنهان این ظاهر. سال گذشته رهبری در تاکیدی در یکی از بیانات خود بیان داشتند:

«آنها(آمریکا) با وجود یک عمامه به سر در راس حکومت ایران مشکلی ندارند»

تعریف دو قطبی اسلام ناب به عنوان جبهه حق و اسلام آمریکایی و مصادیق امروزی آن به عنوان جبهه باطل را اول بار خود حضرت روح الله مرتکبش شده است  و این نام گذاری کتاب نیز به یمن همین تعریف است.

رهبر انقلاب بارها و بارها به تبیین این دو واژه پرداخته اند . اگر کلید واژه اسلام ناب و اسلام امریکایی را در پایگاه اطلاع رسانی ایشان جستجو کنید، سخنرانی های متعددی را میبینید که با این دو کلمه فیش گزاری شده اند:

« آنچه دیده می‌شود در دنیاى اسلام این است که به نام اسلام، دشمنان اسلام در پوشش اسلام با اسلام مقابله میکنند؛ همان تعبیرى که امام بزرگوار ما (رضوان الله تعالى علیه) فرمود: اسلام آمریکایى، در مقابل اسلام ناب محمّدى.»

یا جای دیگر که نوشته شده است:

«اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله»  یعنی اسلام ظلم ستیز، اسلام عدالت خواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پا برهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان.

در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکایی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. «اسلام آمریکایی» یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده خواهی، اسلام بی تفاوت در مقابل دست اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه اینها می سازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: «اسلام آمریکایی»

این کتاب به کوشش مرحوم «روح الله نامداری» توسط نشر معارف به چاپ رسیده است. مرحوم نامداری از دانشجویان فعال بسیج دانشجویی سال های گذشته بودند که سال پیش به علت ناراحتی قلبی ترک دیار کرده اند.

از مرحوم نامداری میتوان به عنوان مدرس اندیشه های حضرت روح الله و شهید سید مرتضی آوینی یاد کرد. کتاب دیگر ایشان با عنوان «خمینی پدیده انسانی پیچیده» بعد از فوت آن مرحوم توسط همان انتشارات به چاپ رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامه هایی از امام روح الله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..