تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جدیدترین گزارش آمانو از وضعیت تاسیسات هسته ای ایران

آخرین گزارش آمانو از وضعیت بازرسی های آژانس از تاسیسات هسته ای ایران

بین الملل > انرژی‌ هسته‌ای - ایسنا نوشت: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که آژانس به انجام وظایف خود ذیل این توافق و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در آغاز نشست شورای حکام با استقبال از پیوستن صد و هفتادمین کشور به آژانس گفت: آمریکا که یکی از طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده است، ماه گذشته (میلادی) خروج خود از این توافق را اعلام کرد. آژانس به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام همانطور که شورای امنیت سازمان ملل خواستار شده و شورای حکام نیز اجازه آن را داده است، ادامه می‌دهد.

آمانو افزود: همانطور که من در آخرین گزارش خود به شورای حکام اشاره کردم، آژانس طبق پروتکل احقاقی از دسترسی مکمل برخوردار بوده و به تمامی سایت‌ها و مکان‌ها در ایران که نیازمند بازرسی بوده، ‌دسترسی داشته است. همکاری به موقع و فعالانه ایران در ارائه این دسترسی، اجرای پروتکل احقاقی را تسهیل کرده و اعتماد را افزایش خواهد داد.

مدیرکل آژانس همچنین گفت: من روز 25 ماه مه از سوی کمیسیون مشترک برجام برای شرکت در نشستی که در وین برگزار شد دعوت شدم. من به شرکت کنندگان گزارشی از فعالیت‌های نظارت و راستی‌آزمایی آژانس در ایران ارائه دادم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آژانس کماکان به راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران طبق توافقات پادمانی ادامه خواهد داد. ارزیابی‌ها در خصوص عدم مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران نیز ادامه می‌یابد.

2333




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جدیدترین گزارش آمانو از وضعیت تاسیسات هسته ای ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..