تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهاجرت 160 پرستار ایرانی نخبه به استرالیا و کانادا / تهران با مشکل کمبود پرستار رو به رو است

شریفی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مهاجرت 160 پرستار به کشورهای استرالیا و کانادا / پرستاران در خارج از کشور شش برابر داخل حقوق می گیرندمحمد علی شریفی‌مقدم دبیر کل سازمان پرستاری کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: پرستاران به دلیل شرایط نامناسب کار در کشور در شغل‌های دیگری مشغول به فعالیت هستند و همین مسئله باعث کمبود پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور  و به خصوص شهر تهران شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه دولت قادر به ایجاد جذابیت‌های لازم حرفه‌ای برای پرستاران نبوده است و این افراد حقوق بسیار کم و سختی کار فراوانی دارند،  بخشی از پرستاران نخبه برای کار به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند.

دبیرکل سازمان پرستاران کشور اضافه کرد: یک پرستار در کشورهای استرالیا یا کانادا به طور متوسط حدود 3 هزار دلار دریافت می‌کند که این میزان پول منهای حمایت‌های اجتماعی و مالی پرداخت می‌شود این در حالی است که یک پرستار در ایران تنها حدود 500 دلار حقوق می‌گیرد.

شریفی‌مقدم عنوان کرد:‌ پرستاران برای فعالیت در خارج از کشور و به خصوص کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه پزشکی  نیازمند تاییدیه از سازمان نظام پرستاری کشور هستند و تا این لحظه 160 نفر از پرستاران نخبه به کشورهای استرالیا و کانادا مهاجرت کرده‌اند.

دبیر کل سازمان نظام پرستاری کشور اظهار کرد: برخی از پرستاران به دلیل ساعت زیاد کار و شرایط نامساعد شغلی و حقوقی به کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت کرده‌اند.

خطر در کمین  سلامت پرستاران 

وی تاکید کرد: متاسفانه پرستاران در صف اول مواجهه با بیماران قرار دارند به همین دلیل ممکن است برخی از آنها در اثر برخورد با بیماران ایدزی، عفونی دچار عارضه ایدز، سل یا هپاتیت شوند و به همین دلیل سلامتی پرستاران با تهدید جدی رو به رو است.

شریفی‌مقدم یادآور شد: امروزه کمبود پرستار بویژه در استان تهران یک مسئله جدی در سازمان نظام پرستاری محسوب می‌شود که با وجود جلسات متعدد با مسئولان ذیربط مجوز استخدام پرستاران به وسیله دولت صادر نشده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهاجرت 160 پرستار ایرانی نخبه به استرالیا و کانادا / تهران با مشکل کمبود پرستار رو به رو است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..