تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش‌هایی برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما (۲)

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: تا به حال برایتان پیش آمده که قصد سفر به جایی را داشته باشید، ولی به خاطر اینکه هزینه رسیدن به آن مکان برایتان بسیار گران تمام می شود کلاً قید آن را زده اید؟

در این مقاله به شما یاد می دهیم چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما برای خرید را پیدا کنید و دیگر مجبور به پرداخت هزینه بیش از حد برای بلیط هواپیما نباشید.

روش‌هایی برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیت هواپیما (۲)
5. پرواز خود را زود رزرو کنید... ولی نه خیلی زود

دشوار است که تاریخ دقیقی که بهتر است بلیط پرواز خود را رزرو کنید را تخمین بزنید. ولی یک محدوده زمانی وجود دارد که در آن احتمالاً بهترین قیمت ها را از دست خواهید داد.

تصور غلط:

«بلیط های لحظه آخری همیشه ارزان تر هستند»: این کار بسیار پر ریسک است. قطعاً شما می توانید صبر کنید و دعا کنید که شرکت هواپیمایی پیشنهادی جالب برایتان داشته باشد، ولی تعطیلات خود را فقط متکی به این یک مورد نکنید. در مورد رفتن به فرودگاه در آخرین لحظه به این امید که هواپیما صندلی های خالی داشته باشد و بتوانید با قیمتی ارزان بلیت تهیه کنید نیز قضیه به همین ترتیب است. هیچ تضمینی وجود ندارد که بلیت ها ارزان تر شود.

چه زمانی پرواز خود را رزرو کنید:

اگر خیلی زود بخواهید بلیت بخرید، به احتمال بسیار زیاد بهترین قیمت ها را از دست خواهید داد: ارزان ترین بلیط ها هیج وقت زودتر از 4 ماه از تاریخ پرواز ارائه نخواهد شد. رزرو کردن در محدوده زمانی بین 6 و 8 هفته برای پروازهای داخلی بهینه ترین روش است. هر چه به تاریخ پرواز نزدیک تر شوید، قیمت بلیط نیز گران تر خواهد بود، به ویژه در محدوده 14 روز مانده به پروازتان.

اگر سفر خارجی دارید، حتی بهتر است که زودتر از این زمان پروازتان را رزرو کنید: بین 4 و 3 ماه زودتر معمولاً ایده آل است.

توصیه:

اپلیکیشن هاپر (Hopper) شما را قادر می سازد که بدانید چه زمانی ارزان ترین بلیت را بخرید و بهترین آفرها را از دست ندهید. وقتی متوجه شدید که چه زمانی برای سفر با هواپیما ارزان تر است، این تاریخ ها را داخل اپ وارد کنید. اپلیکیشن به شما خواهد گفت که بلیت را الان بخرید یا اینکه صبر کنید. به لطف اطلاعاتی که از قبل ثبت شده، اپلیکیشن Hopper به شما تخمینی از قیمت های آتی خواهد داد. در این صورت، اگر انتظار پایین رفتن قیمت ها برود، به شما خواهد گفت که چند روز دیرتر بلیت تان را رزرو کنید.

علاوه بر این، می توانید نوتیفیکیشنی تنظیم کنید که قیمت های مختلف برای پروازی که به آن علاقه مند هستید را برایتان ارسال کند. البته حواستان جمع باشد که ممکن است اسپم نیز برایتان زیاد ارسال کند.

6. به دنبال مسیرهای جایگزین باشید که دارای پرواز اتصالی است

بله، این مسیرها بیشتر طول می کشند. بله، این مسیرها خسته کننده هستند. ولی بله، این مسیرها ارزان تر هستند!

طولانی تر ولی ارزان تر:

این مثال را در نظر بگیرید: جنیفر می خواست به شهر مریدا در مکزیک پرواز کند. او به دنبال پرواز مستقیمی از پاریس به شهر کانکون می گشت، ولی نمی توانست قیمت ها را درست هضم کند. قیمت های پرواز مستقیم به مقصد مورد نظر او، فوق العاده گران بود. به جای این گزینه آسان ولی گران، او گزینه پرواز طولانی تر ولی ارزان تر را انتخاب کرد: او از نانت در فرانسه به مادرید در اسپانیا رفت، سپس به فرانکفورت در آلمان و مونترآل در مکزیک، و سرانجام آخرین پرواز اتصالی یا کانکشن او کانکون در مکزیک بود.

فکر می کنید چقدر پس انداز کرد؟ بیش از 500 یورو! مبلغ قابل توجهی است، نه؟

اگر شما به دنبال راه های ارزان تری برای پرواز با هواپیما هستید، شاید بد نباشد که گزینه ای جایگزین نسبت به مسیر مستقیم را امتحان کنید. اگر عجله ندارید، این نوع مسافرت برایتان ارزان تر تمام خواهد شد.

در هنگام انتخاب پرواز اتصالی یا کانکشن به چند نکته توجه کنید: یکی اینکه مطمئن شوید که حتماً زمان کافی برای رسیدن به پروازهای بین راهی خود را دارید. فرودگاه ها چیزی به نام حداقل زمان اتصال (Minimum Connection Time – MCT) دارند که حداقل میزان زمانی را مشخص می کند که بین دو پرواز نیاز دارید.

این را بدانید که اگر پرواز کانکشن خود را به این علت از دست دهید که پرواز اولیه شما تأخیر داشت، می توانید تقاضای جبران خسارت کنید. البته این فرایند تنها در صورتی عمل می کند که هر دو بلیت را با هم و با شماره رزرو یکسانی خریده باشید.

همچنین برای پرواز کانکشن خود از قبل بررسی کنید که آیا نیاز به ویزای ترانزیت دارید یا نه. به عنوان مثال اگر قصد پرواز از ایران به کانادا را دارید، تنها اجازه یک بار توقف در حوزه شنگن را دارید.

7. با شرکت های هواپیمایی ارزان سفر کنید

این مصالحه ساده ای است: راحتی و مزیت های کمتر، قیمت های ارزان تر.

اگر آماده اید که کمی فضای پای خود، سرگرمی های داخل هواپیما یا وعده غذایی را قربانی کنید، بنابراین شرکت های هواپیمایی ارزان احتمالاً بهترین دوستان شما خواهند بود. برخی شرکت های هواپیمایی بلیت های ارزان تری را ارائه می دهند و در عوض کمی راحتی و گزینه هایی که معمولاً در بلیت شرکت های هواپیمایی بزرگتر قرار دارد را حذف می کنند.

توصیه:

فراموش نکنید که چک-این (check-in) آنلاین انجام دهید و از کارت پرواز خود بلیت بگیرید. اگر تکالیف خود را به خوبی انجام ندهید، برخی از این شرکت های هواپیمایی هزینه های سنگینی از شما می گیرند. همچنین به قانون میزان مجاز بار داخل هواپیما نیز احترام بگذارید.

8. فعالیت شرکت های هواپیمایی را دنبال کنید

اطلاعیه ها و آفرهای ویژه شرکت های هواپیمایی را از دست ندهید! به خاطر همین، باید از فعالیت آن ها آگاه باقی بمانید.

صفحات شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها:

خیلی از ایرلاین ها تخفیف های خود را در شبکه های اجتماعی به خصوص فیسبوک اعلام می کنند. تخفیف پروازهای ارزان معمولاً خیلی سریع منقضی می شود ولی اگر با آفری مواجه شدید که به برنامه سفر شما می خورد، از لایک کردن آن پیج خوشحال خواهید شد!

همچنین بد نیست که مشترک خبرنامه ایمیلی ایرلاین هایی شوید که ممکن است با آن ها پرواز کنید. درست است که صندوق ایمیل شما پر از اسپم خواهد شد، ولی می توانید میل باکس جی میل خود را به شکلی تنظیم کنید که تمام ایمیل ها از شرکت های هواپیمایی و آژانس های هواپیمایی مستقیماً به فولدر مشخصی بروند.

توصیه:

حتی اگر از موتورهای جستجوی پرواز استفاده می کنید (که بهتر است این کار را کنید)، حتماً نگاهی سریع به وبسایت ایرلاینی که بلیت ارزانی از آن پیدا کرده اید بیندازید: گاهی اوقات شرکت های هواپیمایی تخفیف های خاص و موقت روی سایت خود دارند.

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش‌هایی برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما (۲)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..