تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش‌هایی برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما (۱)

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: تا به حال برایتان پیش آمده که قصد سفر به جایی را داشته باشید، ولی به خاطر اینکه هزینه رسیدن به آن مکان برایتان بسیار گران تمام می شود کلاً قید آن را زده اید؟

در این مقاله به شما یاد می دهیم چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما برای خرید را پیدا کنید و دیگر مجبور به پرداخت هزینه بیش از حد برای بلیط هواپیما نباشید.

روش‌هایی برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیت هواپیما (۱)

 1. از VPN استفاده کنید تا مکان جغرافیایی خود را تغییر دهید

احتمالاً تاکنون به این موضوع توجه نکرده بودید:

قیمت های آنلاین با توجه به لوکیشن شما متغیر است. مثلاً اگر کسی به دنبال خرید بلیت پاریس - بخارست باشد و در کشور آمریکا اقامت داشته باشد، قیمت پرداختی او با کسی که ساکن کشور رومانی است تفاوت دارد.

جالب است، نه؟ به همین دلیل است که VPN می تواند بهترین دوست شما در این مواقع باشد.

وی پی ان چیست؟

کلمه VPN مخفف عبارت «شبکه خصوصی مجازی» در انگلیسی است. به بیان بسیار ساده، وی پی ان شما را قادر می سازد که دیتا را به شکلی ارسال و دریافت کنید که گویی در مکان دیگری غیر از مکان فعلی لپ تاپ خود هستید. بهترین بخش آن این است که شما می توانید به لوکیشینی غیر از کشوری که در آن سکونت دارید متصل شوید.

شما می توانید وی پی ان را هم به صورت رایگان و هم غیر رایگان دانلود کنید. طبیعتاً نسخه غیر رایگان ویژگی های بیشتری را دارا است. چیزی که مهم است این است که وی پی ان شما، چه رایگان و چه پولی، این اجازه را به شما بدهد که لوکیشن خود را تغییر دهید.

اگر نمی خواهید از VPN استفاده کنید، بهترین کار این است که وبسایت محلی شرکت هواپیمایی مورد نظر خود را چک کنید. مثلاً به جای اینکه به سایت اصلی شرکت هواپیمایی مراجعه کنید، سایت فارسی (و رسمی) همان شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

هشدار: پیش از اینکه بلیت خود را با تغییر لوکیشن خود با استفاده از VPN خریداری کنید یا اینکه مستقیماً وبسایت محلی شرکت هواپیمایی را جستجو کنید، به شرایط استفاده نوشته شده روی بلیت توجه کنید. برخی از بلیت ها تنها برای ساکنین هر کشور خاص موجود هستند. البته این موضوع به ندرت پیش می آید، ولی اگر چنین شرایطی قید شده بود، آن بلیت را نخرید.

2. از حالت Incognito روی مرورگر خود استفاده کنید و رد پای خود را بپوشانید

اگر از VPN استفاده می کنید، این مورد را نادیده بگیرید و مستقیماً به سراغ نکته بعدی بروید.

همچنین در نظر داشته باشید که اثرگذاری این تکنیک کاملاً مورد بحث است و اثبات اثربخشی کامل آن کار دشواری است. با این حال، انجام این کار ضرری ندارد و بد نیست آن را انجام دهید، چرا که شاید برای شما جواب دهد.

کوکی هایی که شما را به دام می اندازند:

تا به حال دقت کرده اید که هر چه بیشتر در مورد پروازی جستجو می کنید، قیمت ها هم بیشتر می شوند؟ فکر نکنید که دیوانه شده اید! در واقع، بازاریاب ها امروزه از ابزارهایی پیچیده تر از هر زمان دیگری استفاده می کنند و با کوکی ها (cookies) می خواهند شما را به دام بیندازند.

کوکی ها مجموعه ای از داده ها هستند که رفتار شما را دنبال می کنند و به شرکت های هواپیمایی کمک می کنند تا تمایل شما برای خرید بلیت را بسنجند. آن ها با استفاده از کوکی ها قیمت را بالا می برند به این امید که شما اضطراب پیدا کنید و از ترس اینکه قیمت ها بالاتر از این نروند، به سرعت بلیت خود را رزرو کنید.

برای مقابله با این روش، این کار را انجام دهید: مرورگر خود را در حالت incognito یا private قرار دهید. با این کار، یک پنجره جدید برایتان باز می شود که اجازه می دهد به صورت خصوصی جست و جو کنید. از آنجایی که هر بار که پنجره اینکاگنیتوی جدیدی باز می کنید کوکی ها از ابتدا دوباره ست می شوند، بنابراین هر جستجویی که قبلاً انجام داده بودید را دوباره باید تکرار کنید. تمام پنجره های مرورگر خود را ببندید، پنجره اینکاگنیتوی جدیدی باز کنید و جستجوی تازه ای برای بلیت پرواز مورد نظر خود انجام دهید.

3. از بهترین موتورهای جستجوی مخصوص بلیت هواپیما نهایت استفاده را ببرید

به طور ساده اگر بخواهیم بگوییم، بدون این موتورهای جستجو شانس شما برای پیدا کردن بلیت ارزان هواپیما بسیار کم است.

این موتورهای جستجو از الگوریتم هایی منحصر به فرد استفاده می کنند و مقادیر زیاد داده را پردازش می کنند که آن ها را قادر می سازد تا گزینه های فراوانی برای پروازی که به دنبالش هستید را به شما ارائه دهند: شرکت های هواپیمایی، زمان های عزیمت و رسیدن، برنامه سفر و البته قیمت های متفاوت. در هنگام خرید بلیت های ارزان هواپیما، این موتورهای جستجو بهترین دوستان شما هستند.
بعد از اینکه بلیت مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو یافتید، شما را به صفحه ای بیرونی ارجاع می دهند که در آنجا می توانید بلیت خود را رزرو کنید. از جمله بهترین موتورهای جستجوی پرواز می توان به سایت های Skyscanner و Momondo و Google Flights اشاره کرد.

4. در مورد تاریخ های پرواز خود منعطف باشید

یک چیز که در هنگام جستجو برای بلیت ارزان هواپیما باید در نظر داشته باشید این است که انعطاف پذیر باشید. می توانید از هر ابزار و هر توصیه ای که وجود دارد استفاده کنید، ولی اگر انعطاف پذیر نباشید، پیدا کردن بلیت ارزان بسیار پیچیده خواهد شد.

افسانه های اشتباه:

• «سفر کردن در روزهای سه شنبه، چهارشنبه یا شنبه ارزان تر است»: با اینکه این فرض را تا حدی می توان تأیید کرد، ولی نمی توان آن را به همه پروازها تعمیم داد. سفر با هواپیما در این روزها آسان تر است چرا که تقاضای کمتری وجود دارد. به این معنی که اگر برای پرواز شما تقاضای کمتری در روز جمعه وجود داشته باشد، ممکن است که بلیت هواپیمای شما نیز ارزان تر از هر روز دیگری در هفته باشد.

• «جمعه ها و یکشنبه ها گران ترین روزها برای خرید سفر هوایی است»: در اینجا نیز، این فرض به طور کلی درست است چرا که اکثر مردم در این دو روز سفر می کنند.

بهترین وقت برای سفر با هواپیما چه زمانی است؟

هر چه افراد بیشتری بخواهند در تاریخ یکسانی سفر کنند، بلیت هواپیما نیز گران تر خواهد بود: مسئله، عرضه و تقاضا است. سعی کنید از پرواز در روزهای شلوغ پرهیز کنید. اگر قصد دارید در آخر هفته یا تعطیلاتی مهم سفر کنید، یا بلیت خود را خیلی زود رزرو کنید و یا انعطاف داشته باشید. گاهی اوقات رزرو کردن بلیت هواپیما یک روز دیرتر یا یک روز زودتر شاید باعث شود که چند صد هزار تومان پس انداز کنید. انعطاف پذیری یکی از کلیدی ترین موضوعات برای پیدا کردن بلیت های ارزان هواپیما است.

بهترین زمان برای انتخاب، پرواز در شب است که اصطلاحاً به آن پرواز چشم قرمز (red-eye flight) گفته می شود: اکثر آدم ها دوست ندارند در طول شب پرواز کنند به همین دلیل قیمت بلیت ها برای پروازهایی که در شب عزیمت می کنند احتمالاً کمتر است. یک زمان جایگزین، پرواز در هنگام ناهار است چون که بیشتر افراد دوست ندارند این وعده غذایی خود را از دست ندهند. ولی کاهش قیمت در این زمان به اندازه پروازهای چشم قرمز نخواهد بود.

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش‌هایی برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما (۱)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..