تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامه بسیج‌ دانشجویی دانشگاه تهران به رهبر معظم انقلاب 

در پی عدم استخدام فارغ‌التحصیلان رشته‌های محیط زیست انجام شد؛

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیج دانشجوئی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به مقام معظم رهبری پیرامون اشتغال و عدم استخدام فارغ التحصیلان رشته های محیط زیست نامه نوشتند. 

در ابتدای این نامه آمده است:  احتراما همانگونه که مستحضرید دولت محترم اقدام به برگزاری پنجمین آزمون استخدامی خود در طی چند ساله گذشته نموده است که این مهم باعث مسرت و دلگرمی به ویژه برای قشر جوان، تحصیلکرده و جویای کار بوده است اما متاسفانه با وجود آمار بیکاری بسیار بالای دانش آموختگان محیط زیست که بر اساس آمارهای رسمی بیشترین درصد بیکاری را در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی به خود اختصاص داده اند ، نه تنها فرصت شغلی مناسبی در نظر گرفته نشده است بلکه حتی سازمان متولی محیط زیست نیز برای فرصت های شغلی کاملا تخصصی رشته هایی غیر محیط زیستی و بعضا کاملا نامرتبط را برای این فرصت های شغلی در اولویت قرار داده است و به طور کلی فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی محیط زیست را از سبد استخدامی خود حذف کرده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: رئیس محترم سازمان محیط زیست در پاسخ به این نوع استخدام ها گفته‌اند که فارغ التحصیلان محیط زیست عمدتاٌ در حوزه طبیعی تخصص دارند و ما به نیرو های متخصص در حوزه انسانی نیاز داشتیم . حال سوال اینجاست که با توجه به چالش های جدی در حوزه منابع طبیعی، وضعیت نامطلوب محیط زیست در کشور و حواشی اخیر پیش آمده در خصوص اتهامات جاسوسی به برخی از مسئولان رده بالای این سازمان،استخدام هایی در حوزه انسانی امری صحیح و قابل دفاع است؟ آیا این نوع استخدام ها ، فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست را که از تاثیرگذارترین رشته ها برای حل معضلات جدی و زیست محیطی کشور میباشند،دلسرد و این رشته های دانشگاهی را تضعیف و رو به زوال نمی برد ؟

لذا بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از حضرتعالی استدعا دارد تا با ورود مستقیم به این موضوع ،دستور فرمایید تا در گزینش رشته های استخدامی به ویژه در سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش ، شفافیت و بازنگری صورت گرفته و از این طریق حقوق حقه دانش آموختگان محیط زیست نیز احیا گردیده و از پایمال شدن حق ایشان ممانعت به عمل آید.

با آرزوی طول عمر و سلامتی برای حضرتعالی.

انتهای پیام/ 

اعتراض به نحوه جذب نبرو در  سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامه بسیج‌ دانشجویی دانشگاه تهران به رهبر معظم انقلاب »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..