تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت اقدامات پیشگیرانه رشدمدار در کاهش آسیب‌های اجتماعی

ساعت: 09:35 منتشر شده در مورخ: 1397/03/13 شناسه خبر: 1369808

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه رشدمدار در کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتقاء سطح فکری وتوانایی فردی و اجتماعی افراد جامعه را از راه‌های موثر مقابله موثر و کارآمد با مسائل ومشکلات زندگی برشمرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سردار سیدمحمود میرفیضی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: امروزه پیشگیری اجتماعی با استفاده از روش‌های نوین علمی از مهم‌ترین رویه در توسعه امنیت پایدار و سوق دادن افراد جامعه به سمت خودکنترلی و خودباوری است.

وی با اشاره به این که ایجاد زمینه های رشد و تعالی فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است، تصریح کرد: کمک به ارتقاء سطح فکری و توانایی فردی و اجتماعی افراد برای مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی و شناسایی ریشه های رفتارهای نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می اندازد از جمله وظایف کارشناسان این مرکز به شمار می رود.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: در این راستا معاونت اجتماعی با بهره گیری از مشاوران و مددکارانی مجرب و کارآزموده در کلانتری ها و مرکز استان گام های موثری را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشته است و در دو ماهه ابتدای سال جاری 3 هزار و 402 پرونده به مددکاری اجتماعی کلانتری های سطح استان ارجاع داده شد که 79 درصد آن منجر به مصالحه شد.

میرفیضی با بیان این که مددکاران اجتماعی باید اقدامات پیشگیرانه خود را بر روی خانواده ها و تمامی اعضای این نهاد مهم اجتماعی متمرکز کنند، تصریح کرد: آموزش مراجعان و اقشار مختلف مردم برای دوری گزیدن از محیط هایی که زمینه گرایش به انحرافات وجرائم را در انسان فراهم می آورد از جمله این راهکارهاست.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از برخی از معضلات اجتماعی همانند طلاق بر خانواده ها و از جمله فرزندان، اظهار داشت: در اجرای طرح کاهش طلاق تعداد 518 پرونده صرفا با موضوع اختلاف خانوادگی برای بررسی به مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان ارجاع شد که 75 درصد پرونده های ارجاعی به این مراکز با موضوعات طلاق منجر به مصالحه شد.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر سوق دادن روند اقدامات پیشگیرانه اجتماعی، گفت: ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری فردی و خانوادگی بصورت یکنواخت و هماهنگ در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها و مجامع عمومی و آموزشی منجر به پیشگیری اجتماعی از آسیب ها و جرائم مبتلابه جامعه می شود.

میرفیضی بیان داشت: به همین منظور مرکز مشاوره استان در قالب طرح مشاوره فعال در مدارس، مساجد و محافل عمومی اقدام کرده است که در مجموع بیش از 2 هزار و 360 نفر از این کلاس های آموزشی برخوردار شده اند .

وی با بیان این که باید با شناسایی ریشه های رفتارهای نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می اندازد برای مقابله با آسیب های اجتماعی گام برداشت، افزود: برگزاری جلسات آموزش همگانی به منظور ارتقاء سطح بهداشت روانی جامعه و هم افزایی برای جلب سرمایه اجتماعی از طریق ارتباط با مراکز علمی و آموزشی را از مهمترین این مولفه هاست.

فرمانده انتظامی مازندران برگزاری جلسات آموزشی بهداشت روان را از جمله اقدامات این مرکزدر این راستا عنوان کرد و گفت: 17 جلسه آموزشی بهداشت روان برای خانواده ها طی دوماهه گذشته برگزار شد که در مجموع 166 نفر از این کلاس ها بهره مند شده اند .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت اقدامات پیشگیرانه رشدمدار در کاهش آسیب‌های اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..