تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیانیه انجمن حمایت از حقوق کودکان در خصوص خبر وقوع کودک آزاری جنسی در مدرسه ای پسرانه

سلامت نیوز:انجمن حمایت از حقوق کودکان ضمن محکوم کردن هرگونه تعرض به کودکان و حقوق آنان، فاجعه آزار جنسی تعدادی از دانش آموزان مدرسه ای در تهران را موجبات تاسف فراوان و تخدیش اعتبار و اراده نظام آموزشی از جهت عدم پاسداری از حقوق و حیثیت کودکان دانسته، چه آنکه به رغم بروز هشدار ها نسبت به رفتارهای مذموم و شرم آوری از این نوع، همچنان شاهد تکرار آنها هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ،این انجمن بروز فجایع این چنینی را غیر قابل توجیه و برخورد با یک فرد ( مسئول خاص) را نیز کافی به مقصود نمی داند چرا که نه تنها مقامات ارشد نظام آموزشی می بایست پاسخگو باشند ،

بلکه جامعه و نهاد ارزشمند خانواده نیز در این خصوص نیازمند تلنگرند، اما در خصوص نظام آموزشی تاسف بار تر آنکه فاجعه موصوف از سوی یکی از مسئولان همان مدرسه رخ داده و چنین امری اعتماد و باور عموم را نسبت به صلاحیت و اعتبار سیستم آموزشی خدشه دار و ضرورت بازنگری و اعمال اصلاحات لازم از جهت توجه به حقوق کودکان را در نظام مذکور بیش از پیش عیان می دارد چرا که آموزش و پرورش به عنوان نهادی انسان ساز نیازمند نیرویی کارآمد است.

تا بتواند رسالت اصلی خود را تضمین کند، از این روی نظارت دقیق بر نحوه جذب و مطالعه سلامت روانی مسئولان تمامی مدارس آموزشی (اعم از دولتی و یا خصوصی) پیش از خدمت و حین خدمت اهمیت صدچندان دارد ؛چونانکه بایستی علاوه بر تضمین سلامت روان و تامین رفاه آنان، با پی ریزی دوره‏های تربیتی و تخصصی، همواره سلامت روان و رفتار نیروهای آموزشی را مورد پایش قرار دهند.

از سوی دیگر حق کودکان و نوجوانان نسبت به آموزش و خودمراقبتی جنسی ضرورتی است که به هیچ وجه قابل کتمان نمی باشد .بی شک ایمن نمودن کودکان و نوجوانان جهت مقابله با هرگونه سوء استفاده ، صرفا از رهگذار برنامه های آموزشی متولیان آموزش و پرورش پدید خواهد آمد. به هر روی انتظار می رود دستگاه قضایی نیز بروز کودک آزاری های شایع در جامعه را جدی گرفته و تصمیمات لازم را جهت برخورد قانومند و قاطع با مسببان آن را اتخاذ کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیانیه انجمن حمایت از حقوق کودکان در خصوص خبر وقوع کودک آزاری جنسی در مدرسه ای پسرانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..