تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابلاغ سقف «قابل پرداخت» و «مدت بازپرداخت» انواع تسهیلات قرض الحسنه

بانک مرکزی در بخشنامه ای سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع تسهیلات قرض‌الحسنه را به شبکه بانكی ابلاغ كرد.

به گزارش شمانیوز: بانک مرکزی در بخشنامه ای سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع تسهيلات قرض‌الحسنه را به شبكه بانكي ابلاغ كرد، بر اساس اين بخشنامه، سقف و زمان‌هاي مندرج در اعطاي قرض‌الحسنه و انعقاد قراردادهاي مربوطه بايد توسط شبكه بانكي مدنظر قرار گيرد.
رشد روزافزون تقاضا برای تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز طیف وسيع زمينه‌هاي مصرف تسهيلات مذکور در قوانين و مقررات مختلف از جمله قانون عمليات بانکي بدون ربا و ضوابط اجرايي آن، قوانين برنامه پنج‌ساله توسعه و قوانين بودجه سنواتي، موجب شده در حال حاضر براي تسهيلات قرض‌الحسنه، سقف‌ها، مدت‌هاي بازپرداخت و شرايط مختلفي با توجه به زمينه‌ مصرف آن، در نظام بانکي مبناي عمل باشد.
این مهم بعضاً سبب ایجاد ابهام و پرسش‌ و به تبع آن، مکاتبات و استعلام‌های متعدد از بانک مرکزی شده است. بدين‌منظور و نيز با هدف ايجاد وحدت رويه در اين زمينه و تنقيح و يکپارچگي شرايط مختلف انواع قرض‌الحسنه اعطايي توسط بانك‌ها، مؤسسات اعتباري غيربانكي و صندوق‌هاي قرض‌الحسنه وابسته به بانك‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانكي، مراتب در دستور كار اين بانك قرار گرفت و نتيجه بررسي ها در اولين جلسه مورخ ۲۶‏‏/۱‏‏/۱۳۹۷ كميسيون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباري بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مطرح و اتخاذ تصميم شد و به شرح جدول زير، سقف قابل پرداخت و حداكثر مدت بازپرداخت انواع قرض‌الحسنه اعطايي با عنايت به قوانين و مقررات مربوط احصاء شد:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابلاغ سقف «قابل پرداخت» و «مدت بازپرداخت» انواع تسهیلات قرض الحسنه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..