تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فناوری محبوب اما خطرناک که تعداد ناشنوایان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار می‌دهند همزمان با شکل گیری استفاده از وسایل الکترونیکی با قابلیت پخش موسیقی به وسیله هندزفری یا گوشی‌ها، مشکل کم شنوایی و ناشنوایی در جهان فزونی یافته است.

محققان به ویژه افراد زیر سی سال را به شدت درمعرض خطر آسیب‌های شنوایی می‌دانند، زیرا از خردسالگی از وسایل پخش کننده موسیقی استفاده کرده‌اند.


آمار‌ها نشان می‌دهند در سال‌های اخیر میزان مبتلایان به آسیب‌های شنوایی در کشور انگلستان تصاعدی افزایش یافته است، پژوهش‌ها نشان می‌دهند این مشکل به دلیل گوش دادن به موسیقی باصدای بلند است.

پژوهش‌های پزشکی نشان می‌دهند، حداکثر میزان صدای مجاز برای افراد تا ۸۵ دسی بل است، اما برخی اوقات هنگام گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، اندازه صوت برابر با صدای جمبو جت و به میزان ۱۱۰ دسی بل می‌شود.

کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر میزان آسیب شنوایی و کم شنوایی را بین سایر گروه‌های سنی دریافت کرده اند، زیرا افراد بالای ۵۰ سال کمتر از وسایلی، چون گوشی‌های هوشمند و پخش کننده‌های موسیقی استفاده کرده اند.


 در ساختار داخلی هر گوش بخشی به نام (cochlea) وجود دارد که ارتعاش‌های صدا از محیط را دریافت می‌کند و دارای ۱۵ هزار تارموی کوچک است.

این سلول‌های کوچک مو برای تشخیص امواج صوتی بسیار حیاتی، اما درعین حال بسیار شکننده و آسیب پذیرند و صدمه به آن‌ها سبب ناشنوایی و کم شنوایی می‌شود.

از جمله عارضه‌هایی که گوش دادن به موسیقی با صدای بلند درافراد ایجاد می‌کند می‌توان وزوز گوش، افزایش ترشح ماده زرد رنگ درون گوش، درد در ناحیه گوش، ناتوانی در شنیدن اصوات، سردرد و برهم خوردن تعادل را نام برد.


وزوز گوش یکی از بیماری‌های ناتوان کننده است که در سال‌های اخیر عده زیادی به آن مبتلا شده‌اند و جزء بیماری‌های سخت درمان است.
این بیماری حتی می‌تواند سبب ابتلای افراد به اختلال‌های روانی و دربرخی موارد سبب واکنش‌های خود آزاری در افراد شود.
با وجود آنکه هشدار‌های جدی درباره خطر‌های گوش دادن به موسیقی با صدای بلند وجود دارد و حتی نرم افزار‌های موجود برروی گوشی تلفن همراه افراد را از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند منع می‌کند، اما علاقه به شنیدن موسیقی با صدای بلند سبب می‌شود افراد با آگاهی به شنوایی خود آسیب برسانند.

کارشناسان اعتقاد دارند باید قوانین و استاندارد‌های جدیدی برای ساخت هدفون‌ها ایجاد شود که اجازه بلند شدن صدا ازحد بیشتری را ندهد و به این ترتیب مانع از ناشنوایی افراد شود.


از هدفون‌ها می‌توان به حالت سکوت و بدون پخش موسیقی برای کاستن از آلودگی صوتی محیط به ویژه اتوبوس یا مکان‌های شلوغ استفاده کرد البته به شرط آنکه مانع شنیدن اصواتی، چون بوق هشدار ماشین‌ها نشود.

کارشناسان هشدار می‌دهند آسیب شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و مواردی از این دست قابل درمان نیست و برگشت ناپذیراست.

منبع:Dailyamil

انتهای پیام/

خطر ناشنوایی به دلیل گوش دادن به موسیقی بلند درانتظار زیرسی ساله‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فناوری محبوب اما خطرناک که تعداد ناشنوایان را افزایش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..