تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوچک ترین خانه ای که در کتاب گینس ثبت شده است را ببینید!

جنبش خانه کوچک به منظور ترویج فرهنگ ساده زیستی به پا شده است باعث شده است که فردی به نام گلن بانسن کوچک ترین خانه جهان را بسازد و نام خود را در کتاب گینس ثبت کند .

کوچک ترین خانه جهان

فکر زندگی کردن در یک خانه کوچک برای بسیاری از افراد غیرقابل تحمل است و می‌توان گفت همه علاقه دارند تا در بزرگترین خانه‌ها و قصرها زندگی کنند، اما گلن بانسن سازنده و صاحب یک خانه است که رکورددار کوچکترین خانه جهان در کتاب گینس است؛
خانه‌ای که حتی در یک ون معمولی هم جا می‌شود.

کوچک ترین خانه جهانعکس کوچک ترین خانه جهان

خانه‌ای که بانسن ساخته شبیه یک جعبه چوبی است که در مساحت ۲ متر و ۳۰ سانتیمتری آن هرگونه امکاناتی از جمله سینک ظرفشویی، میز غذاخوری و اجاق گاز دیده می‌شود. از جمله قابلیت‌هایی هم که این خانه بسیار کوچک دارد می‌توان از خوش منظره بودن و همراه بودن آن با صاحب خود را نام برد چرا که این خانه در یک ون معمولی جا می‌شود و بانسن هرجا می‌خواهد آن را می‌برد.

کوچک ترین خانه جهانجا شدن کوچک ترین خانه جهان در یک ون

گلن بانسن، طراح، سازنده و صاحب کوچکترین خانه جهان درباره خانه خود می‌گوید:
زمانی که درباره جنبش “خانه کوچک” شنیدم، انگیزه زیادی گرفتم اما بعد از تحقیق کردن و دیدن آن خانه‌ها، فهمیدم که این خانه‌ها آنچنان هم کوچک نیستند و همان موقع بود که به معنی واقعی کلمه، خانه‌ای کوچک ساختم.

من با این خانه همراه می‌توانم هر زمانی که بخواهم به مسافرت بروم و همانجا زندگی کنم”.

کوچک ترین خانه جهان

درباره جنبش خانه کوچک بیشتر بدانید

جنبش خانه کوچک (به انگلیسی: Small house movement) یک تعریف عمومی از جنبش معمارانه و اجتماعی است که طرفدار ساده زیستی در خانه‌های کوچک می‌باشد.

در حالیکه در کشورهای توسعه یافته اندازه خانواده به طور کلی کاهش یافته است،
در برخی کشورها اندازه منازل خانوادگی با افزایش روبرو بوده است،

بخصوص در ایالات متحده که میانگین اندازه خانه‌های تک خانوار از ۱٬۷۸۰ فوت مربع (۱۶۵ m2) در ۱۹۷۸ به ۲٬۴۷۹ فوت مربع (۲۳۰٫۳ m2) در ۲۰۰۷ رشد داشته است.

از جمله دلایل آن افزایش ارزش و اعتبار کالا می‌باشد.
سارا سوسانکا با آغاز ضدجنبش برابر خانه‌های کوچکتر با انتشار خانه‌ای نه چندان بزرگ در ۱۹۹۷ شهرت یافته است.

کوچک ترین خانه جهانخانه کوچک

گرایش به خانه‌های بسیار کوچک در کشورهای دیگر رواج یافت:

در ژاپن، که فضا ارزش مضاعفی دارد، تاکاهورا تزوکا خانه‌ای در آسمان را در توکیو ساخته است،
خانه‌ای ۹۲۵ فوت مربعی (۸۵٫۹ m2) برای چهار نفر؛ در بارسلونای اسپانیا، ایوا پرتز و ریکاردو فلورس خانه‌ای در چمدان ۳۰۰ فوت مربعی (۲۸ m2) را ارائه کردند؛ در انگلیس، ابیتو آپارتمانهای دارای فضای مسکونی هوشمند را با ابعاد ۳۵۳ فوت مربع (۳۲٫۸ m2) در منچستر ساخت؛ و ریز خانه فشرده (M-CH) کوچکترین خانه ساخته شده توسط معمار انگلیسی ریچارد هورتون و دانشگاه فنی مونیخ.

M-CH یک مکعب ۷۶ فوت مربعی (۷٫۱ m2) است که برای ۱ تا ۲ نفر طراحی شده است،
و دارای فضاهای کاربردی برای خواب، کار و غذاخوری، آشپزی، و بهداشت می‌باشد.

کوچک ترین خانه جهان

باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوچک ترین خانه ای که در کتاب گینس ثبت شده است را ببینید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..