تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه طراحی اتاق نشیمن

دکوراسیون و طراحی اتاق نشیمن

مهمترین فاضی هر خانه ای اتاق نشیمن آن است که باید دکوراسیون مناسبی داشته باشد. در این فضا باید از مهمانان و کسانی که دوستشان دارید پذیرایی کنید و این همان مکانی است که اعضای خانواده وقت زیادی در آن می گذرانند و هنگامی که شما در خانه هستید در این مکان در کنار خانواده تان هستید. برای اینکه مطمئن شوید فضای این مکان به بهترین شکل ممکن ساماندهی شده است باید و نبایدهایی را باید مد نظر داشته باشید:

نحوه طراحی اتاق نشیمن

اولین کای که در چیدمان انجام می دهید نباید انتخاب رنگ باشد. رنگ ها دارای تنوع زیادی میان هزاران طیف هستند و خیلی ساده می توانید رنگ ها را جایگزین یکدیگر کنید. شاید هم مرحله انتخاب رنگ، آخرین گزینه باشد و بعد از اتمام همه کارها لازم به انتخاب رنگ باشد.

اجناس و وسایلی که خیلی به آنها علاقه دارید و گرانترین وسایل خانه هستند را انتخاب کنید و طراحی دکوراسیون منزل را حول آن انجام دهید.

از فرش خیلی کوچک برای این فضا استفاده نکنید. این یکی از اشتباهات رایج در طراحی دکوارسیون اتاق نشیمن است.

» همچنین ببینید : چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن ویژه فصل زمستان

نحوه طراحی اتاق نشیمن

خوب دقت کنید که تمام مبلمان روی فرش قرار بگیرد. در بهترین حالت باید 4 پایه مبلمان روی فروش قرار بگیرد. اگر ممکن نیست حداقل باید دو پایه جلو بر روی فرش قرار بگیرند. اما مبلمان های کوچکتر و میزها باید چهار پایه آنها بر روی فرش قرار بگیرد.

تمام مبل ها را به دیوار نچسبانید و تا می توانید این مبل ها را از دیوار دور کنید تا فضایی مناسب برای گفتمان ایجاد شود.

نحوه طراحی اتاق نشیمن

آقار هنری و تابلوهای نقاشی دلخواه خودتان را خیلی نزدیک به سقف اویزان نکنید. خیلی از افراد از قاب های بسیار بزرگ استفاده می کنند و آنها را بیش از حد به سقف می چسبانند. این نکته برای همه فضا ها و نه تنها اتاق نشیمن حائز اهیمت است.

آثار هنری مورد علاقه خود باید در تراز دید نصب شوند. تراز دید از دید افراد مختلف شاید یکسان نباشد ولی شما می توانید با دید خود و دید معمولی انسانی آنها را تنظیم کنید.

برای تنظیم نور به صورت مناسب می توانید از دیمر استفاده کنید. نورهای فضای نشیمن بهتر است با دیمر کنترل شوند.

نحوه طراحی اتاق نشیمن

ترکیبی از نورهای تاکیدی، نورهای محیطی و نورهای بالاتاب را برای فضای نشیمن استفاده کنید. از آباژورهای ایستاده یا آباژورهای رومیزی و یا دیوارکوب ها، هر کدام که می پسندید، حتما استفاده کنید. فقط حتما از ترکیب انواع روشنایی استفاده کنید. این کار باعث می شود فضا پر نورتر شده و نه تنها دکوراسیون فضا بلکه کاربرانی که در آن حضور دارند نیز بهتر دیده شوند.

نحوه طراحی اتاق نشیمن

از کوسن های خیلی زیاد استفاده نکنید. کوسن ها برای اضافه کردن نقاط تاکیدی به فضا بسیار مناسب هستند اما استفاده بیش از حد از آنها باعث می شود مجبور شوید همه آنها را از روی کاناپه بردارید تا بتوانید بنشینید.

از کوسن ها آگاهانه استفاده کنید. از چند کوسن استفاده کنید که باعث می شوند زیبایی فضا و مبلمان ها بیشتر دیده شود. و همینطور از هزینه بیشتر برای کوسن ها، واهمه نداشته باشید. این بالشتک ها شاید کوچک باشند اما تاثیر بزرگی بر فضا دارند.

نحوه طراحی اتاق نشیمن

از ترکیب اجناس گران و ارزان نترسید. روش های مختلفی وجود دارد که بتوانید کمی اقتصادی تر عمل کنید جدا از آن برای دکوراسیون موثرتر گاهی هم باید کمی ولخرج بود.

با کیفیت ترین کاناپه ای را که می توانید بخرید. یک کاناپه بزرگ خوب مثل یک سرمایه است و تا مدت زیادی آن را نگه خواهید داشت. در نظر داشته باشید که یک کاناپه با کیفیت متوسط حدود ۱۰ سال حداقل عمر می کند و یک کاناپه با کیفیت خیلی بالا می تواند تا ۲۵ سال بدون تغییر حفظ شود.

نحوه طراحی اتاق نشیمن

از استفاده از نقش ها و پترن ها واهمه نداشته باشید. این نقش و نگارها می توانند به فضای شما زندگی و شخصیت و پویایی بخشند.

اصول اولیه استفاده از نقش و پترن در طراحی دکوراسیون داخلی را رعایت کنید. تعداد نقوش مختلف برای استفاده در یک فضای منحصر به فرد، سه نقش می باشد. مقیاس این نقوش را ترکیب کنید. از یک نقش با مقیاس بزرگ، یکی متوسط و یکی کوچکتر استفاده کنید (و یا ترکیبات دیگر سه گانه)

اجازه ندهید که فرد دیگری به شما بگوید که برای دکوراسیون خانه تان چه کارهایی باید بکنید و چه کارهایی نکنید. این فضا خانه شماست و باید دقیقا برای شما طراحی شده باشد.

برای نتیجه گیری می توان گفت اصول اولیه طراحی و دکوراسیون را رعایت کنید اما بدانید این اصول برای این نیستند که به شما بگویند ظاهر منزل شما باید چگونه باشد بلکه استفاده از این اصول می تواند راهگشا برای خلق فضایی باشد که چشم نواز و کاربردی تر باشد.

» همچنین ببینید :

چیدمان شیک اتاق نشیمن

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن آپارتمان کوچک

مدل دیوارهای سنگی اتاق نشیمن

دکوراسیون مبلمان راحتی و اتاق نشیمن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه طراحی اتاق نشیمن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..