تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سال‌هاست مراجع در خصوص آسیب‌های ربا هشدار می‌دهند/ مبتلا شدن جامعه به ربا اقتصاد را به نابودی می‌کشاند

ساعت: 17:04 منتشر شده در مورخ: 1397/03/12 شناسه خبر: 1369713

نماینده ولی فقیه در قزوین در جلسه تفسیر قرآن با بیان اینکه سال‌هاست مراجع در خصوص آسیب‌های ربا هشدار می‌دهند، گفت: مبتلا شدن جامعه به ربا اقتصاد را نابود می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم مسجد امام خمینی (ره) در ادامه تفسیر سوره «شعرا» اظهار کرد: آیات اواخر سوره «شعرا» به نزول قرآن می‌پردازد. ما دو نوع نزول داریم؛ نزول اول به معنای «تجافی» و نزول دیگر به معنای «تجلی» است. 


امام جمعه قزوین افزود: در نزول «تجلی» علم از سوی یک شخص برتر به فرد دیگر نزول و تجلی پیدا می‌کند بدون اینکه این علم در نزد شخص اول دچار نقصان شود یا حذف گردد، بلکه از جایی به جای دیگر منتقل می‌شود. 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: نزول قرآن «تجافی» نیست بلکه نزول «تجلی» است و به طور دائم از سوی خدای متعال درحال پرتوافشانی به سوی بندگانش است و این نور در قلب پیامبر اسلام (ص) تجلی کرد. 

وی گفت: نزول قرآن از سوی خداوند به پیامبر (ص) فقط انتقال یک سری اطلاعات نبود بلکه آنچه خداوند نازل فرمود جزو وجود، جان و قلب پیامبر (ص) شد و از شخصیت ایشان جدا نبود به همین علت پیامبر (ص) توانست بر بندگان خدا تاثیرگذار شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: «منذر بودن» یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های پیامبران بود اما فقط اختصاص به آنها ندارد و همه مسلمانان باید هشدار دهنده باشند و نسبت به عواقب گناهان و مصیبت‌ها یکدیگر را انذار دهند. 

عابدینی ابراز کرد: چندین سال است مراجع و دلسوزان دین و علما فریاد می‌زنند که مبتلا شدن جامعه به ربا، اقتصاد را نابود می‌کند و مشکلات عدیده در حوزه اقتصادی به وجود می‌آورد و بر همه ماست که درباره ربا هشدار دهیم. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: زبان‌ها هر کدام ظهور و افولی دارند. به طور مثال برخی کلمات صدها سال پیش جزو زبان مردم ما محسوب می‌شد اما امروز از بین رفته‌اند و کلمات دیگر به این زبان اضافه شده است. 


این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه گفت: از سوی دیگر کلمات دارای ظرفیت و حجم مخصوص به خود هستند و این کلمات همچون ظرفی هستند که باید با مظروف ادبیات و مفاهیم معنوی خود پر شوند، برای نمونه کلمه «کرامت» به عربی در ظرف کلمه فارسی «بزرگواری» نمی‌گنجد و ما نمی‌توانیم آن را به خوبی معنا کنیم. 

وی افزود: بین زبان عربی و زبان‌های دیگر تفاوت‌هایی در ترجمه و کلمات وجود دارد. در قرآن کریم آمده است که ما قرآن را با عربی مبین نازل کردیم و از زمان اقوام مختلف نام قرآن بیان شده و پیامبران منتظر آمدن خاتم‌الانبیا(ص) و نزول قرآن کریم بودند. 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در آیه 157 سوره اعراف آمده است «همانان که از این فرستاده پیامبر درس نخوانده که[نام] او را نزد خود در تورات و انجیل نوشته مى‏ یابند پیروى مى کنند[همان پیامبرى که] آنان را به کار پسندیده فرمان مى‏ دهد و از کار ناپسند باز مى دارد و براى آنان چیزهاى پاکیزه را حلال و چیزهاى ناپاک را بر ایشان حرام مى‏ گرداند و از[دوش] آنان قید و بندهایى را که بر ایشان بوده است برمى دارد پس کسانى که به او ایمان آوردند و بزرگش داشتند و یاریش کردند و نورى را که با او نازل شده است پیروى کردند آنان همان رستگارانند». 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در سوره صف آمده است: «آیا برای مردم به عنوان نشانی، این کافی نیست که دانشمندان مسیحی و یهودی از آمدن خاتم الانبیا و کتابش خبر داده اند؟» 

وی اذعان کرد: خداوند می‌فرماید اگر ما این قرآن را به غیر اعراب نازل می‌کردیم آنها به این قرآن ایمان نمی‌آوردند، اساسی‌ترین کتاب‌هایی که در تفسیر و بیان لغات قرآن به عرب و عجم خدمت کرده، اثر دانشمندان فارسی زبان است. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سال‌هاست مراجع در خصوص آسیب‌های ربا هشدار می‌دهند/ مبتلا شدن جامعه به ربا اقتصاد را به نابودی می‌کشاند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..