تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هدف ائتلاف غربی – عربی - عبری، خروج فلسطین از اولویت جهان اسلام است

ساعت: 16:26 منتشر شده در مورخ: 1397/03/11 شناسه خبر: 1369336

امام جمعه اردبیل گفت: ائتلاف غربی – عربی - عبری متحد شده‌اند تا فلسطین از اولویت اول جهان اسلام خارج شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به روز قدس اظهار داشت: امسال حضور در اجتماع روز قدس از جهات عدیده اهمیت دارد.

وی در بیان جهات اهمیت اجتماع روز قدس گفت: اول اینکه ائتلاف غربی – عربی - عبری متحد شده‌اند تا فلسطین از اولویت اول جهان اسلام خارج شود؛ دوم خیانت رؤسای کشورهای مسلمان به آرمان فلسطین است به حدی که ترامپ جرأت  کرده قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرده و سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند.

عاملی افزود: سوم اینکه استکبار جهانی اخیرا طمع به کشور و ملت ما پیدا کرده و خیال می‌کند با تضییق بیشتر، ملت ما امان نامه امضا می‌کند؛ چهارم اینکه وزیر خارجه آمریکا به ملت ما اهانت پیدا کرده و گفته اجتماعات و تظاهرات روز قدس در ایران ساختگی است و پنجم اینکه آمریکا اعلام کرده در منطقه خاورمیانه نباید برای اسرائیل رقیب باشد و تمام کشورهای منطقه یا باید گوسفند باشند یا سگ تا از اسرائیل نگهبانی کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در تجلیل از شخصیت حضرت امام (ره) بیان کرد: بزرگترین وصف حضرت امام، وصف توحیدی امام است، امام با این وصف پیام آور عزت هم برای مسلمان‌ها و هم برای ملت ایران بود.

وی تصریح کرد: طی 200 سال، کشور ما مبتلا به بدترین تحقیر و ذلت شد، در جنگ با روس و عثمانی شکست خورد و بسیاری از مناطق ایران از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور تجزیه شد و با کودتای 28 مرداد تمام مقدرات ملت به دست آمریکا افتاد و ایران، ایالت 51 آمریکا نام گرفت.

عاملی اظهار کرد: اگر اوضاع به این منوال پیش می‌رفت در اثر طمع استکبار، کشور ضربات سنگینی متحمل می‌شد، از نظر علمی، صنعتی و فناوری نیز در اثر سرعت تحولات علمی، فاصله ما با کشورهای پیشرفته بسیار زیاد شد و در این 200 سال فرصت‌ها از دست رفت و بالاترین صنعت ما ماشین پیکان شد.

امام جمعه اردبیل افزود: حضرت امام در سراشیبی وحشتناک با نگاه توحیدی به داد این ملت و این کشور رسید و به پا خواست و هرچه گفتند تقسیم بندی دنیا تمام شده، اعتنا نکرد، نگاه توحیدی، غیرت، بصیرت و عزت مندی در وجود حضرت امام، دو فضیلت بزرگ درست کرده بود؛ اول جرأت برای قیام و نجات ملت و کشور در حالی که نظام بین‌الملل حاکم او را سرکش می‌نامید که به نظم نوین جهانی هجوم برده است و او را از همه جا محاصره می‌کرد و دوم، روحیه عدم سازش و داشتن روحیه بسیار منیع مقاومت در برابر دشمنی که تمام برتری مادی با او بود.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین دشمن امام، تفکری بود که می‌گفت نمی‌توان با استکبار درگیر شد، کارها تمام شده و دیر بیدار شده‌ایم و چاره‌ای نداریم جز اینکه آمریکا و اروپا برای ما تصمیم بگیرند و ما باید تولیت کدخدا و سیاست سلطه‌گرانه آنها را بپذیریم و رعیت آنها باشیم یعنی با استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی برای همیشه خداحافظی کنیم.

عاملی گفت: امام نه تنها این اعتقاد را نداشت بلکه روحیه استکبارستیزی هم داشت و آن را راه سرافرازی و عزت و دستیابی به استقلال، آزادی و عدالت می‌دانست و این مسیر را از قرآن و سیره نبوی، علوی و حسینی آموخته بود، او مثل امام حسین(ع) در دو راهی ذلت و عزت ایستاد اما مثل امام حسین(ع) فرمود "هیهات منا الذله".

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: امروز نیز ترامپ ملت ما را بر سر دو راهی تسلیم یا مقاومت حماسی جانانه قرار داده است و حسین به ما یاد داده  که چگونه عمل کنیم. آنجا که فرمود "و لکم فیّ اسوه".

وی افزود: امروز خلف صالح امام، مقام معظم رهبری دقیقا همان مسیر امام را طی می‌کند و ملت ما در مقابل فزونخواهی و قلدری و زورگویی و تحکم و ستم آمریکا، راهی جز راه امام که برگرفته از قرآن و سیره نبوی، علوی و حسینی و سیره معصومین است، ندارد.

خطیب جمعه اردبیل از خیر بزرگ شهر بقیه السلف حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل موسوی تجلیل کرد و گفت: وی اخیرا ملکی به ارزش 25 میلیارد تومان به بنیاد حمایت از کودکان سرطانی، 250 میلیون تومان به مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای مدرسه‌سازی و 300 میلیون تومان به یکی از قرض‌الحسنه‌های شهر و 200 میلیون تومان به کمیته امداد و 100 میلیون تومان به خیرین مسکن‌ساز اهدا کرده است.

عاملی بیان کرد: جامعه روحانیت افتخار می‌کند که چنین شخصیت خیری را به جامعه تحویل داده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هدف ائتلاف غربی – عربی - عبری، خروج فلسطین از اولویت جهان اسلام است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..