تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارائه خدمات ملی با تجهیزات محدود شهرستانی

ساعت: 14:11 منتشر شده در مورخ: 1397/03/12 شناسه خبر: 1369612

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور گفت: مرکز هلال احمر شهرستان نور با تجهیزات شهرستانی، خدمات ملی ارائه می دهد و در راستای رفع کمبودهای موجود از خیرین شهرستان نور خواستار کمک جهت خرید لوازم تخصصی امداد، تجهیزات و خودرو هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، علی اصغر خاکپور پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با خبرنگاران، فعالیت‌ها و اقدامات هلال احمر شهرستان نور را در چندماه اخیر تشریح کرد.

وی هلال احمر را یک نهاد مردمی برشمرد و افزود: امداد و نجات وظیفه دولتهاست ولی در هر کشوری با توجه به سیاست و اقتضائاتی که وجود دارد به یک سازمان سپرده می شود و وظیفه تامین منابع مالی آن را نیز برعهده می گیرد که در کشور ایران امداد و نجات به هلال احمر و در کشورهایی همچون چین و پاکستان به ارتش در قالب سازمانی مستقل با عنوان پوشش حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی سپرده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور جمعیت هلال احمر را در کشور ایران جزو جمعیت های برتر در دنیا عنوان کرد که تحت نظارت مستقیم سازمانهای بین المللی بوده و دارای چندشاخه مختلف از جمله سازمان جوانان (شامل کانون غنچه‌های هلال، کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، کانون طلاب و کانون اصلاح و تربیت) با هدف آموزش عمومی، داوطلبان که به عنوان اولین پایه جمعیت هلال احمر است و افرادی به عنوان خیر، هدایت، مشارکت، حمایت به هلال احمر کمک می کنند و نیز امداد و نجات که در حوزه عملیاتی و پشتیبانی امدادی فعالیت می‌کند؛ است.

این مسئول تصریح کرد: استان مازندران به عنوان استان معین استانهای گیلان، گلستان و همچنین پایتخت کشور، تهران است که همین امر وظیفه هلال احمر را نسبت به قبل سنگین تر می‌کند.

خاکپور در ادامه از اجرای دو طرح ملی در ایام نوروز در شهرستان نور شامل طرح ملی امداد و نجات نوروزی، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سخن گفت و اضافه کرد: هلال احمر دارای چندین پایگاه ازجمله پایگاه شهید صالحی، پایگاه کوهستان بلده ، پست سیار چمستان و رویان و یک پست سیار در ساحل بوده که با 169 مورد خدمات حضوری طی 34 حادثه به 148 نفر حادثه دیده و 124 نفر خدمات امدادی رساند، همچنین 169 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و20 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.وی همچنین به 154 مورد کمک به خانواده های حادثه دیده و رهاسازی 2نفر در حوزه امداد و نجات اشاره کرد.

وی با قدردانی از مشارکت شهرداری های شهر نور ،ایزدشهر ، رویان و اداره گردشگری؛ از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هدف آموزش ومشارکت مردم با طراحی نمای خانه نیمایوشیج سخن راند و در ادامه از اجرایی شدن کمپین " نه به تصادفات جاده‌ای" با ایجاد فضایی مناسب با پایگاههای گوناگون همچون پایگاه فشارخون، تست سلامت،نمازخانه و کلبه کودک جهت توقف مسافران و با هدف کاهش تصادفات ، حوادث و سوانح خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح ملی خادم در روستای عباسا در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح ، 500 خانوار در 12 مرحله تحت پوشش قرار گرفتندو با ارسال دستور العمل از سوی هلال احمر کشور ، تعداد خانواده در مرحله بعد افزایش و روستاهای دیگر را نیز در قالب این طرح تحت پوشش خواهیم داد.

این مسئول همچنین با اشاره به اجرای طرح "فرشتگان رحمت گفت: با کمک خیرین به 210 خانواده نیازمند قبل از ایام نوروز، بسته های ارزاق و سبدکالای غذایی و عیدانه اهدا شد.
وی در تکمیل سخنانش از اجرای طرح همای رحمت در ماه رمضان با شعار " پویش مردمی هر خانواده مازندرانی، یک سبد غذایی " با حمایت خیرین خبر داد.

خاکپور تصریح کرد : جمعیت هلال احمر استان مازندران در دو سال گذشته طرح اولیه امداد و نجات ساحلی را در قالب کمیته پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی ساحل را عهده دار شد که شاهد کاهش چشمگیر تلفات انسانی درساحل بوده ایم و تعداد آن به 5 نفر در سال 96 رسید و این درحالیست که شهرستان نور در سالهای گذشته ، دارای بیشترین آمار غریق در استان بود.

وی با اشاره به وسعت شهرستان نور و گستردگی راه ، حوادث و خدمات از برخوردار بودن هلال احمر شهرستان از تنها دو دستگاه آمبولانس ،یک خودرو پیکاپ و یک نیسان خبر داد و افزود: مرکز هلال احمر شهرستان نور با تجهیزات شهرستانی، خدمات ملی ارائه می دهد و در راستای رفع کمبودهای موجود از خیرین نیک‌اندیش شهرستان نور خواستار کمک به هلال احمر شهرستان جهت خرید لوازم تخصصی امداد، تجهیزات و خودرو برای خدمات دهی بهتر و سریعتر به مردم می باشیم و در ادامه از مسئولان نیز خواستار رایزنی و همیاری، جهت تغییر کاربری زمین ابتدای رستمرود و محل استقرار پایگاه شهید صالحی به عنوان یکی از پویاترین پایگاههای خدمات رسان به مردم شد تا هم هلال احمر مالکیت آن را بر عهده گیرد و هم با احداث یک ساختمان مناسب ، پایگاه را از حالت کانکسی خارج کند. این پایگاه در ایام نوروز با پوشش 197 حادثه ، به 240 مصدوم امدادرسانی و 75 مورد را با همکاری اورژانس به مراکز درمانی انتقال داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور به طرح توسن (تیم های واکنش سریع نهادها و ادارات )اشاره و اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح خواستار استقبال و همکاری ادارات مخصوصا ادارات و سازمانهای عملیاتی و خدماتی همچون ادارات برق، گاز، سپاه، نیروی انتظامی، اتش نشانی و شهرداری ها هستیم تا در قالب تیم های امداد و نجات ، با هدف ایجاد آمادگی اولیه در سوانح و حوادث، آموزشهای پایه و تخصصی را ارائه دهیم.

این مسئول با اشاره به نیاز هلال احمر به امدادگران تخصصی گفت: طی یک فراخوان عمومی برای مردم به خصوص جوانان آمادگی لازم جهت آموزش رایگان امدادگران تخصصی بویژه در ایام تابستان و نیز بهره گیری از انان در فعالیتهای داوطلبانه و عملیاتی پایگاه به صورت پاره وقت را داریم.

خاکپور در خصوص مرکز فیزیوتراپی هلال احمر خاطرنشان کرد: این مرکز با دستگاههای به روز ، تجهیزات استاندارد و نیروهای مجرب و متخصص به صورت دولتی با کمترین هزینه به مردم خدمات می دهد و با گسترش فضا به کمک خیرین می توانیم در سطح بالاتری به خدمات دهی بپردازیم.

وی از اجرای طرح خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در روستاهای سلیاکتی و تیرستاق خبر داد و گفت: با اخذ مجوزهای لازم و همکاری دهیاران بنا داریم این طرح را در روستاهای مزید، نسن، کاسگرمحله،ملاکلا،اوزکلا، بنفشه ده ، جوربند وسیاهکلا با شعار " هر خانواده یک امدادگر " به اجرا برسانیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارائه خدمات ملی با تجهیزات محدود شهرستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..