تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل فروش حیوانات در فضای مجازی در دزفول دستگیر شدند

فرهاد قلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این افراد در فضای مجازی آگهی فروش بزکوهی یا پاژن از گونه های حفاظت شده و بومی منطقه و نیز پرندگان منتشر کرده بودند افزود:در این رابطه شکایتی در دادگستری دزفول تنظیم و با دستور قضایی و تحقیقات صورت گرفته، افراد متخلف شناسایی شدند.
وی ادامه داد: تاکنون چهار نفر از عوامل خرید و فروش پرندگان، پستانداران و سایر حیوانات در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند که ۲ نفر آگهی فروش پرندگان و ۲ نفر دیگر نیز آگهی فروش بز کوهی منتشر کرده بودند.
قلی نژاد با اشاره به اینکه در این سایت ها حیواناتی چون بز کوهی با قیمت ۱۲ میلیون ریال در معرض فروش گذاشته شده بود گفت:ارزش واقعی یک راس بزکوهی ۱۰۰ میلیون ریال است که با توجه به کمیابی این گونه جانوری در طبیعت باید برای حفاظت از آن تلاش بیشتری از سوی همه مردم صورت گیرد.
رییس اداره حفاطت محیط زیست دزفول از شهروندان خواست از خرید حیوانات به صورت اینترنتی خودداری کرده و شهروندی که علاقه مند به نگهداری از پرنده و حیوان در باغ و منزل است از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کند.
وی همچنین در خصوص واریز وجه به حساب فروشندگان حیوانات از طریق اینترنتی هشدار داد و گفت: این افراد پس از دریافت وجه ردی از خود به جای نگذاشته و تلفن همراه خود را خاموش کرده اند.
قلی نژاد افزود: هرگونه خرید، فروش و نگهداری حیوانات وحشی نیازمند اخذ مجوز لازم از سازمان محیط زیست است و درج آگهی خرید و فروش حیوانات وحشی اعم از پرندگان،خزندگان و پستانداران و سایر حیوانات در فضای مجازی و سایت های اینترنتی بدون اخذ مجوز ممنوع و غیرقانونی است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول خرید وفروش گونه های جانوری را عامل خروج بیشتر گونه ها از طبیعت دانست و گفت:نگهداری از برخی گونه های جانوری در منزل و محیط های مصنوعی موجب مرگ ومیر سریع گونه ها و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و جانوران می شود.
۷۲۷۸/۶۰۶۸ / ۶۰۳۷

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل فروش حیوانات در فضای مجازی در دزفول دستگیر شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..