تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائمي که نشان مي‌دهد اعصاب آسيب ديده است

علائمي که نشان مي‌دهد اعصاب آسيب ديده است

خبرگزاري آريا – اگر اعصاب محيطي که پيام‌ها را از قسمت‌هاي مختلف بدن به مغز منتقل مي‌کنند، آسيب ببينند، بدن در عملکرد طبيعي خود با مشکلاتي مواجه مي‌شود.
به گزارش جام جم، درصورتي که هريک از اين علائم را تجربه مي‌کنيد بهتر است در مورد آنها با پزشک مشورت کنيد.
بي‌حسي، سوزش يا مورمور شدن
اين علائم ممکن است در دست‌ها يا پاها تجربه شود. فشردگي اعصاب حسي (اغلب هنگام خواب) نسبتا شايع است و علائمي مانند بي‌حسي يا سوزش مي‌تواند موقتي باشد. اما در صورت تداوم اين حس‌ها بايد با پزشک مشورت شود.
احساس درد در يک پا
درد شديد مداوم، سوزش، يا مورمورشدن که از کمر شروع مي‌شود و تا پشت پا ادامه مي‌يابد مي‌تواند به معناي سياتيک باشد. اين شرايط زماني اتفاق مي‌افتد که عصب سياتيک بر اثر فتق ديسک بين مهره‌اي يا بيماري‌هايي مانند ديابت تحت فشار قراربگيرد يا آسيب ببيند.
زياد زمين خوردن
اگر اعصابي که مسئول ادراک هستند آسيب ببينند، به‌دليل عدم‌ايجاد هماهنگي و عدم‌درک موقعيت بدن، احتمال زمين خوردن افزايش مي‌يابد. بيماري‌اي مانند پارکينسون که در آن سلول‌هاي عصبي مغز آسيب مي‌بينند نيز مي‌تواند اين مشکل را ايجاد کند.
دستشويي رفتن مکرر
آسيب ديدن اعصاب مي‌تواند باعث شود مثانه پيام‌هاي نادرستي ارسال کند و شما احساس کنيد که نياز مبرم به رفتن به دستشويي داريد. احتمال بروز اين مشکل در بيماران ديابتي و مادراني که زايمان طبيعي را تجربه کرده‌اند بيشتر است.
تعريق بسيار زياد يا بسيار کم
اين شرايط ممکن است به‌دليل ضعيف شدن اعصاب انتقال‌دهنده اطلاعات از مغز به غدد عرق ايجاد شود.
بروز حوادث زياد
اگر اعصاب حسي که پيام وجود خطرها و موانع را به مغز منتقل مي‌کنند کار خود را درست انجام ندهند فرد بيشتر در معرض حوادثي مثل سوختن، بريدن دست، لمس اشياي داغ يا تيز و يا ضربه ديدن قرار خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائمي که نشان مي‌دهد اعصاب آسيب ديده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..