تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شوک کاخ سفید به بازارهای جهانی

 

بازارهای آسیایی در نخستین ساعات معاملاتی روند روز گذشته را پوشش دادند در حالی که افت قیمت ین در بازار ژاپن توانست موجب افزایش نسبی شاخص ها در این کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، افزایش میزان صادرات در بازار کره جنوبی  و کاهش قدرت ین در ژاپن موجب شد بازارها کمی نسبت به تنش به وجود آمده از سوی کاخ سفید، آرام شوند.

روند صعود نسبی بازارها در آسیا موجب رشد شاخص ها در نخستین ساعات معاملاتی در بازار اروپا شد و شاخص فوتسی لندن را با رشد 0.5 درصدی همراه کرد. در حالی که، در دقایق بعدی، روند اروپا نیز در مدار منفی ادامه یافت.

این در حالی است که، بازارهای آمریکا در نگرانی وضع تعرفه های جدید به سر می برند. دولت آمریکا در آخرین اظهارات خود اعلام کرده است که تصمیم به وضع تعرفه های جدید بر واردات آلومینیوم و فلزات از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا دارد.

اتحادیه اروپا در واکنشی این اقدام آمریکا را یکجانبه توصیف کرد و ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا در این خصوص اظهار داشت: مروز روز بدی برای تجارت جهانی است و ما در روزهای آینده تدابیری را برای مقابله با آن معرفی خواهیم کرد. آمریکا چاره‌ای جز شکایت به سازمان تجارت جهانی و اعمال تعرفه‌های اضافی بر برخی از محصولات وارداتی از آمریکا باقی نگذاشته است.

فرانسه نیز این اقدام را «غیرقابل‌توجیه» توصیف کرد. آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد پاسخ سیاست ترامپ درباره اینکه «آمریکا در اولویت است» باید «اروپا متحد است» باشد.

اما حرکت شاخص ها در بازار آسیایی کمی متعادل تر شد و در این بین، در بازارهای آسیایی، شاخص کاسپی کره جنوبی با رشد 0.7 درصدی همراه شد و نیکی ژاپن نیز 0.2 درصد افزایش یافت.

شاخص شانگهای با افت 0.5 درصدی همراه شد و شاخص CSI نیز 0.7 درصد منفی شد.

در بازار اروپا نیز، شاخص یورواستاکس یک درصد افت کرد، داکس المان 1.4 درصد منفی شد و کک فرانسه نیز با افت 0.5 درصدی رو به رو شد.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شوک کاخ سفید به بازارهای جهانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..