تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۱۰ هزار پرنده مهمان تالاب‌های مازندران

ساعت: 17:07 منتشر شده در مورخ: 1397/03/11 شناسه خبر: 1369351

۱۱۰ هزار پرنده و پرستو‌ی دریایی تابستان گذران از مناطق گرمسیری داخل و خارج ایران به پناهگاه حیات وحش مازندران مهاجرت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، ۱۱۰ هزار پرنده و پرستو‌ی دریایی تابستان گذران از مناطق گرمسیری داخل و خارج ایران به پناهگاه حیات وحش مازندران مهاجرت کردند.

معاون نظارت وپایش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: بیش از ۵۰ هزار قطعه پرستو‌ی دریایی برای تابستان گذرانی وارد زیستگاه‌های مازندران شدند.

رکنی افزود: این پرندگان مهاجر با گونه‌های خشکزی، آبزی و کنار آبزی شامل حواصیل، سبزقوا، پرستو‌های دریایی، چلچله، بلبل و گونه‌های محتلف از گنجشک‌ها برای تابستان گذرانی وارد زیستکاه‌های مازندران شدند.

رکنی گفت: برخی پرندگان زمستان گذران نیز به دلیل آسیب دیدگی و بالا بودن سن در تالاب‌های مازندران باقی مانده اند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست مازندران به دوستداران حیاط وحش و محیط زیست توصیه کرد که مراقب این گونه پرندگان نیز باشند.

زمان رضا احمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ۶۰ هزارقطعه پرنده تابستان گذران از اواخر اسفند ماه پارسال وارد تالاب بین المللی میانکاله شدند، گفت: نخستین گروه پرندگان مهاجر شامل شانه به سر، کوکو، سبزه قبا، زنبور خوار، گلاریول، چاق لق هندی و انواع گنجشک‌های غیر بومی بودند که به این منطقه مهاجرت کردند.

وی افزود: از اواخر فروردین نیز تالاب میانکاله میزبان پرندگانی دیگری همچون انواع پرندگان کنارآبزی، پرستو دریایی، چوپا و صدف خوار‌ها است.

احمدی گفت: این پرندگان که از مناطق گرمسیری شرق ایران، کشور‌های عربی، عراق، عربستان و هندوستان به این منطقه مهاجرت کردند تا مردادماه در این استان زیست می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۱۰ هزار پرنده مهمان تالاب‌های مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..