تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۵ نفر مظنون عملیات تروریستی در مالزی دستگیر شدند

به گزارش روز جمعه ایرنا، واحدویژه پلیس مقابله با تروریسم مالزی با انتشار گزارشی در این زمینه اعلام کرد یک زن خانه دار درمیان تروریست های دستگیر شده ، قرار بود به مراکز رای گیری غیر مسلمانان در یک ماه پیش، حمله تروریستی داشته باشد.
بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیون نفری مالزی را مسلمانان و مابقی را مالزیایی های چینی و هندی تبار و سایر اقوام تشکیل می دهند.
محمد فوزی هارون بازرس کل پلیس مالزی در این زمینه گفت: ‘این زن قصد داشت با استفاده از یک خودرو رای دهندگان غیر مسلمان را در انتخابات عمومی ماه گذشته هدف حمله قرار دهد.
طبق این گزارش ، این تروریست زن ۵۱ ساله که خانه دار بوده همچنین برنامه ریزی کرده بود با مجهز کردن خوردو به گاز به عبادتگاههای غیرمسلمانان نیز حمله و آن را منفجر کند.
طبق گزارش پلیس مالزی عملیات دستگیری این تروریست ها در روزهای ۲۷ مارس تا ۹ مه ( روز چهاردهمین انتخابات سراسری) در ایالت های کوالالامپور، سلانگور، جوهور ، کلانتان و صباح انجام شد و درمیان دستگیر شدگان یک دانش آموز ۱۷ ساله نیز وجود دارد.
براین اساس، دانش آموز دستگیر شده مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش است و قرار بوده به عنوان ‘ گرگ تنها’ با کوکتل مولوتف به عبادتگاههای هندوها و معابد آنها در کوالالامپور حمله کند.
این دانش آموز ویدئو کلیپ های تهدید آمیز علیه گروههای غیرمسلمان مالزیایی در گروههای وابسته به تروریست های داعش در شبکه های مجازی منتشر کرده بود که پلیس مالزی این فرد را یکساعت پس از آپلود ویدئو کلیپش در این گروهها بازداشت کرد.
منطقه جنوب شرق آسیا از جمله مالزی در یک سال گذشته همواره شاهد اقدامات افراط گرایان و تهدیدات تروریستی بوده و به همین دلیل اکثر رهبران و مسئولان عالی این کشورها مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط گرایی را یکی از برنامه های مهم ملی و منطقه ای خود اعلام کرده اند.
کارشناسان امنیتی پس از شکست داعش در خاورمیانه نسبت به حضور و فعالیت گروههای تروریستی به ویژه گروه تروریستی داعش هشدار داده بودند.
مالزی نیز سال گذشته اعلام کرد که قانون پیشگیری و مقابله با تروریسم (پوتا) و قانون اقدامات ویژه علیه تروریست های خارجی (اسماتا) برای مقابله با تروریست های داخلی و خارجی اجرا می کند.
مسئولان این کشور در پایان سال گذشته گزارش دادند بیش از ۳۰۰ متهم به فعالیت های تروریستی بازداشت شدند.
طبق گزارش نهادهای امنیتی منطقه ای ، اکثر افرادی که جذب گروههای تروریستی می شوند، از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک تحت تاثیر تبلیغات گروه تروریستی قرار گرفته و از همان طریق به عضویت این گروهها در آمده و ساخت بمب های انفجاری را نیز آموزش می بینند.
آساق**۱۵۹۹

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۵ نفر مظنون عملیات تروریستی در مالزی دستگیر شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..