تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتماد به نفس چيست؟ راههاي بهبود اعتماد بنفس

اعتماد به نفس چيست؟ راههاي بهبود اعتماد بنفس

خبرگزاري آريا –
افزايش اعتماد به نفس
اعتماد به نفس يعني خودباوري در زمينه‌اي خاص
اعتماد به نفس (Self-Confidence) يعني خودباوري در زمينه‌اي خاص که تقريبا در همه ي جنبه هاي زندگي ما نقش اساسي دارد. افراد با اعتماد به نفس بالا در کارهاي خود و روابط خود موفق‌تر هستند. اکثر افراد براي رسيدن به موقعيت دلخواه خود و موفقيت فقط به کمي اعتماد به نفس نياز دارند.
فهم کلي از اعتماد به نفس به تعريف دو عامل اصلي نياز دارد :
خودکارآمدي (Self-Efficiency)
عزت نفس (Self- Esteem)
ما هنگامي مي توانيم از دستيابي به خود کارآمدي سخن بگوييم که به خودشناسي رسيده، بر مهارت هاي لازم زندگي تسلط يافته و به اهداف خود رنگ تحقق بخشيده باشيم. اين اعتماد به نفس است که به ما مي گويد اگر در يک زمان خاص ياد بگيريم و سخت کار کنيم، موفق خواهيم شد. اين سطح از اعتماد به نفس است که افراد را به پذيرش چالش هاي دشوار وادار مي سازد تا در مواجهه با سختي ها به راه خود ادامه دهند. اين امر دقيقا با مفهوم عزت نفس همخواني دارد.
به معناي کلي تر، ما مي توانيم در زندگي با وقايع روبرو شده و حق داريم که خوشحال باشيم. با اين حال، بايستي به طور صحيح رفتار کرده و در رسيدن به آنچه که شايستگيش را داريم تلاش کنيم.
بعضي ازافراد معتقدند که اعتماد به نفس مي تواند با تأکيد بر تفکر مثبت پرورش يابد. هر چند دانستن اين حقيقت که دستيابي به اهداف شخصي، باعث رشد اعتماد به نفس مي شود نيز داراي اهميت است. راهنمايي هاي زير به بهبود اعتماد به نفس در افراد کمک مي کند.
اعتماد به‌نفس بالا
نبايد اين را فراموش کنيد که قسمت عمده اعتماد بنفس به استعدادهاي فطري ما مربوط است
ساختن تصوير ذهني مثبت از خود (تجسم خلاق)
تقويت مهارت‌ها
تاکيد بر نقاط قوت
فکر نکردن به شکست
تقويت توانايي “نه گفتن”
داشتن روابط با کيفيت
زندگي کردن در حال
تمرين و تکرار مهارت ها
تعيين اهداف مشخص و دست يافتني
ايجاد چالش
کاهش انتظارات و توقعات
جملات تاکيدي مثبت مانند من مي‌توانم
اعتماد به نفس را مي توان ياد گرفت و با تمرينات ذهني و جسمي در هر زمينه‌اي اعتماد به نفس خود را بهبود بخشيد.
اما نبايد اين را فراموش کنيد که قسمت عمده اعتماد بنفس به استعدادهاي فطري ما مربوط است، فردي که به‌طور ذاتي استعداد بالايي درزمينه اي خاص مانند شنا و نقاشي دارد، اگر باورهاي ذهني خود را تقويت کند و به تمرينات جسمي هم بپردازد بيشتر از کسي پيشرفت مي‌کند که استعداد ندارد.
اين آمادگي ارثي با کمي اعتماد به نفس به شکوفايي مي رسد، با اين حال هر فعاليت و هدفي در هر زمينه اي اگر با تلاش، پشتکار، انگيزه و اعتماد بنفس بالا همراه شود مطمئنا مثمر ثمر واقع مي گردد و در بهبود زندگي فرد نقش عمده اي خواهد داشت.
شايان ذکر است که خودباوري و اعتماد بنفس ريشه در ارتباط با ديگران دارد. افراد خودباور مي‌آموزند که در اجتماع، برخي از افراد توانايي‌هايي بيش‌تر از آن‌ها و برخي ديگر توانايي‌هايي کمتر از آن‌ها دارند.
بهتر است که به فعاليت‌هايي ملحق گرديد که همواره در ارتباط با ديگران اند. مانند فعاليت هاي گروهي، کلاس‌هاي ورزشي، انجمن‌هاي دانشجويي و غيره. اين محيط‌هايي است که همواره بايد اجتماعي بوده و با مردم معاشرت کنيد. پس از مدتي خواهيد ديد ارتباط با ديگران و زندگي در کنار آنان عادي، راحت و شاد مي‌شود.
منبع: بانوي شهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتماد به نفس چيست؟ راههاي بهبود اعتماد بنفس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..