تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهره‌ی خندان و خوش‌رو، راز داشتن مکالمه‌ای جذاب است!

ماهنامه معیشت: از گفت وگوهای کوتاه تنفر دارید؟ از این که سؤالات همیشگی را برای شروع بحث بپرسید، خسته اید؟ این شش روش جذابیت صحبت کردن را برای شما بیشتر و بیشتر می کند. دفعه بعد که به جلسه بازاریابی تکراری رفتید یا به جشن تولد یا مهمانی شام، کاری مبتکرانه انجام دهید، سبک تکراری معرفی خود که بیشتر به رفتار یا شعاری تبلیغاتی برای شما تبدیل شده است، کنار بگذارید.

این رویکرد در برقراری ارتباطات موفق و گشایش ابعاد جدید در همکاری برای شما و طرف مقابل از اهمیت زیادی برخوردار است. اولین اولویت شما این است که حواستان را کاملا جمع کنید و با دقت به شخصی که در روبروی شما برای مکالمه ایستاده یا نشسته توجه کنید. می توانید با پرسشی دقیق و صحیح صحبت را شروع کنید و بیشتر گوش کنید تا این که حرف بزنید، و همواره کاملا هوشیار باشید که کلام شما بیهوده نباشد و زبان بدن کاملا مثبتی داشته باشید. این راهکارها را بادقت به کار بگیرید تا دقیقا متوجه کاری که انجام می دهید باشید و بتوانید فن مکالمه استثنایی را در خود بسازید.

شش نکته برای داشتن مکالمه ای واقعا جذاب

سعی کنید واقعا حواس خود را مجذوب به شخص دیگری کنید

جرج میسون روانشناس و استاد دانشگاه و نویسنده کتاب کنجکاوی بیان کرده است که توانایی انسان در جذب شدن به سخنان دیگران بسیار مهم تر از دیگران را مجذوب خود ساختن است. این رفتار جوهره اصلی روابط عمومی موفق است. بنابراین سعی کنید رفتار و صحبت های خود را با توجه به علایق طرف مقابل تنظیم کنید. بی شک از مشاهده نتیجه شگفت زده خواهید شد.

چهره ای خندان و خوش رو داشته باشید

بر اساس علم روانشناسی روز دنیا این موضوع واضح است که لبخند زدن همواره ما را برای سایرین جذاب تر می کند. این کار همچنین حس و حال خوب ما را به اطرافیان منتقل و کل جمع را شاد می کند. اکثر ما می دانیم چه زمان هایی چهره ای درهم رفته و ناخوشنود داریم. لبخند زدن را به عادت همیشگی تبدیل کنیم.

کمی از وقت خود را بدون چشمداشت به دیگران کمک کنید

این شیوه رفتاری به معنای کمک کردن به دیگران است، بدون لحظه ای تفکر به این که این فرد در ازای کمک ما برایمان نفعی دارد یا خیر؟ اما دقت کنید که این زمان باید مقدار کمی از وقت مفید ما را به خود اختصاص دهد. برای مثال می توانیم کمی از دانش مان را برای مشاوره دادن به افراد دیگر در اختیار آنها بگذاریم، راهکارهای بهتر را به تناسب موقعیت به دیگران معرفی کنیم، اشخاص همفکر را به یکدیگر معرفی کنیم یا فضاهای اجتماعی مرتبط با سبک اندیشه دیگران را به آنها پیشنهاد دهیم.

بیشتر گوش کنیم و کمتر سخن بگوییم

می خواهید یک تصویر تأثیرگذار در ذهن مخاطب خود ایجاد کنید؟ بگذارید که دیگران بدون لحظه ای وقفه برای شما سخن بگویند. منظور ما در واقع این است که افکار خود را در ذهن آرام نگه دارید و صحبت طرف مقابل را هر چند که پاسخی خوب در آستین دارید، قطع نکنید و بی صبرانه منتطر لحظه ای بمانید که پاسخ های خود را بسیار مختصر به مخاطب خود بگویید. زمانی که شما با دقت گوش فرا می دهید، با این کار فرد مقابل و دیگران را نیز به همان اندازه به خود جذب می کنید، بنابراین قدم پیش بگذارید و تمام حواس خود را به مخاطب خود متمرکز کنید. بدانید که ارتباط اجتماعی به معنای این است که به مخاطب خود بفهمانید: من مجذوب سخنانی هستم که تو به من می گویی.

صادقانه به دیگران احساس با اهمیت بودن را القا کنید

بهترین راهکار برای گفت و گویی موفق با کسانی که فقط یک بار آنها را ملاقات کرده اید این است که بخواهید درباره آنها و کارهایی که به آن مشغول اند بدانید، این که چه می کنند و چگونه این کارها را انجام می دهند یا این که چرا این کارها را انجام می دهند. این شیوه رفتار به میزان کنجکاوی شخصیت شما باز می گردد. با داشتن میل به یادگیری از سایر افراد، حتی افرادی که از شما جوان تر یا کم تجربه ترند، شما بلافاصله نخستین تأثیر مثبت شخصیت خود را بر دیگران می گذارید.

خاطرات و حکایت های شنیدنی تعریف کنید

اگر نکات قبل را به دقت رعایت کرده باشید، هم اکنون شما مخاطب تان را شیفته خود ساخته اید و احتمالا آنها می خواهند که درباره شما بدانند؛ پس اکنون نوبت شماست که سخنوری کرده و مجلس را در دست بگیرید. به جای سخن گفتن از داستان های خسته کننده کسب و کار و تجارت (که دقایقی بعد به آنها خواهید رسید)، خوب است که به سراغ داستان ها و جملات نغز که مخاطبان مشتاق شنیدن آنها هستند بروید، فقط برای این که لحظاتی را متفاوت از قبل بگذرانید.

سعی کنید از سخنانی برای این کار بهره بگیرید که پیش از این جذابیت خود را برای مخاطبان ثابت کرده باشند. سخنانی که سرگرم کننده، جالب و مفیدند. اسکات آدامز نویسنده معتقد است که بهتر است برای گفت و گو با دیگران درباره اشخاص سخن بگوییم تا مسائل دیگر؛ زیرا معمولا آدمیان اعمال انسانی را سرگرم کننده می پندارند.

تفكر نهایی

اگر هنوز مسئله در ذهن شما جا نیفتاده است، کلید درک این رویکرد جدید در روابط اجتماعی این است که شما ابتکار عمل را به دست می گیرید و گفت و گو را با صحبت راجع به دیگران شروع می کنید. مردم دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند، اگر چیزی برای صحبت کردن داشته باشند که به ارزش مکالمه بیفزاید. وقتی که با سؤالی هوشمندانه و ظریف به آنها نشان دهید که شما نادان نیستید، آنها نیز از جذب شدن شما به سخنان شان حس خوبی پیدا می کنند. این اقدام جالب شما که توجه خود را روی شخص دیگری قرار می دهید، شما را به فردی جذاب در اتاق تبدیل می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهره‌ی خندان و خوش‌رو، راز داشتن مکالمه‌ای جذاب است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..