تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویری دقیق از درخشان‌ترین جرم غیر ستاره‌ای ثبت شد

تصویری دقیق از درخشان‌ترین جرم غیر ستاره‌ای ثبت شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سحابی "رتیل"(Tarantula Nebula)، یک سحابی معروف در صورت فلکی "ماهی زرین" است که در کهکشان "ابر ماژلانی بزرگ" قرار دارد.

"ابر ماژلانی بزرگ" کهکشانی است که در همسایگی راه شیری قرار دارد، سحابی "رتیل" ۱۶۰ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد و درخشان‌ترین جرم غیر ستاره‌ای است که تاکنون کشف شده است، در واقع این سحابی، فعال‌ترین منطقه شناخته شده تولد ستارگان در "گروه محلی" کهکشانی است.

" گروه محلی" یا "خوشه کهکشانی محلی" نام یکی از خوشه‌های کهکشانی است که کهکشان راه شیری به همراه تعدادی از کهکشان‌های اطرافش در آن واقع شده‌اند.

ستاره شناسان رصدخانه "پارانال" در شیلی، یک تصویر با جزئیات و دقیق از سحابی "رتیل" گرفتند که با جزئیات‌ترین تصویر ثبت شده از این سحابی تاکنون است. این ستاره شناسان از تلسکوپ " VLT" برای رصد این سحابی استفاده کردند.

تصویری دقیق از درخشان‌ترین جرم غیر ستاره‌ای ثبت شد

در این تصویر که کهکشان "ابر ماژلانی بزرگ" ثبت شده است، سحابی "رتیل" روشن‌ترین نقطه در تصویر است. در داخل سحابی "رتیل"،یک خوشه ستاره‌ای بزرگ با نام " NGC ۲۰۷۰" قرار دارد.

گفته شده که برخی از بزرگترین و روشن‌ترین ستاره‌هایی که تاکنون شناخته شده است، دراین خوشه ستاره‌ای قرار دارند.
منبع: ایسنا

انتهای پیام/

عکاسی از جزئیات سحابی رتیل



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویری دقیق از درخشان‌ترین جرم غیر ستاره‌ای ثبت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..