تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شخصیت معتاد در سینمای ایران با واقعيت همخوانی ندارد

خرازی ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شخصیت معتاد در سینمای ایران،تصویری کلیشه ای استشهرام خرازی ها منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:برای ساخت فیلم هایی در مورد اعتیاد باید به سمت پژوهش محوری در مرحله سوژه یابی فیلمنامه رفت.

این منتقد سینما تصریح کرد:در طول این سالها معضل و بیماری اعتیاد و شخصیت  معتاد در سینمای ایران تصویری بسیار کلیشه ای و تکراری خلق کرده که در بسیاری از مواقع با تصویر واقعی امروز یک فرد معتاد بسیار فاصله دارد.

وی ادامه داد : مصرف مواد مخدر مدرن مثل شیشه در سینما و در سال های اخیر در قالب زندگی شخصیت های جذاب و با موقعیت های فانتزی نشان داده می شود که این شیوه غلط است و در بلند مدت نتیجه عکس دارد و  مخاطب را به سمت تجربه استفاده از این مواد سوق می دهد.

این منتقد سینما با بیان اینکه باید رابطه سینما و سینما گران با ارگان هایی مثل دانشگاه، پزشکی و جامعه روان شناسان بیشتر و بیشتر شود،گفت:درفیلم های ما اشتباه های فاحشی در مورد نگاه به اعتیاد وجود دارد ، در فیلمی شاهد بودم که به یکی از شخصیت های های فیلم برای ترک اعتیاد پیشنهاد شوک الکتریکی می دهند که این در جهان و در علم اصلا استفاده نمی شود.

خرازی ها خاطر نشان کرد : زندگی هر معتاد به دلیل فراز و نشیب هایی که دارد یک فیلم سینمایی است و می تواند موقعیت های دراماتیکی را ایجاد کند اما فیلمساز ایرانی باید عادت کند که در مورد این  نوع فیلم ها حتی در مرحله خلق شخصیت ها، فیلمنامه و پژوهش بر روی  الگوی اصلی کار شود.

انتهای پیام/

انتقاد از ترویج شیوه غلط در مصرف مواد در سینما



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شخصیت معتاد در سینمای ایران با واقعيت همخوانی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..