تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگرانی ایتالیا وال استریت را در انزوا فرو برد

شاخص های بورس آمریکا بیشترین میزان افت روزانه را نسبت به ماه گذشته به ثبت رساندند در حالی که چالش های سیاسی در ایتالیا، نگرانی ها را نسبت به آتیه اروپا بیشتر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، تداوم حیات یورو در ایتالیا، موجب نگرانی بازارهای جهانی و همچنین افت قیمت سهام بانک ها در ایتالیا شد.

بر اساس این گزارش، تلاش ایتالیا برای تشکیل دولت ائتلافی و احتمال روی کار آمدن حزب مخالف باقی ماندن در حوزه یورو، موجب افت شاخص ها در بازارهای جهانی شد .

بحران سیاسی در رم، و تهدید به خروج از اتحادیه اروپا، موجب کاهش قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانک ها در وال استریت شد.

رابطه دولت ایتالیا و شاخص اس اند پی آمریکا بسیار مستقیم است که هر دو نشان دهنده بی ثباتی اوضاع ژئوپولتیکی در دنیا است.

این نا بسامانی موجب افت 1.5 درصدی شاخص داوجونز شد و اس اند پی نیز 1.1 درصد منفی شد و شاخص نزدک نیز 0.5 درصد افت کرد.

در این بین، قیمت سهام بانک های بزرگ در آمریکا مثل جی پی مورگان و مورگان استنلی با افت شدید رو به رو شدند.

سهام جی پی مورگان 4.3 درصد افت کرد و بیشترین میزان افت سهام را در شاخص اس اند پی از آن خود کرد.

مورگان استنلی نیز با افت 5.8 درصدی قیمت سهام دومین افت بزرگ اس اند پی را به نام خود به ثبت رساند.

قیمت سهام شرکت های انرژی نیز با افت قیمت نفت خام آمریکا با روند کاهشی رو به رو شد در حالی که عربستان و روسیه بحث هایی را در خصوص افزایش میزان تولیدات به میان آورده اند.

بحران سیاسی و مالی ایتالیا، بر کل اقتصاد اتحادیه اروپا تاثیر خواهد داشت. در سایه این بحران، ارزش یورو در مقایسه با دلار کاهش یافت و هر یورو به یک دلار و ۱۵ سنت رسید.

همچنین شاخص اصلی بورس میلان نیز در حدود ۴ درصد کاهش داشته است. بیشترین میزان کاهش مربوط به بانک‌های "این‌تسا سان پائولو" و "یونی‌کردیت" بوده است. بهای سهام این بانک ‌ها در بازار مالی میلان حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

سقوط ارزش سهام در بازارهای مالی، تحلیلگران را به یاد اوج بحران‌ های مالی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ که در سایه بحران بدهی‌های دولتی این کشور، ایجاد شده بود، انداخته است.

حتی پیشنهاد هدایت دولت توسط کارلو کوتارلی، که خود یک کارشناس مسائل مالی است، نیز نتوانسته آرامش را به بازارهای مالی بازگرداند.

تصور تجدید انتخابات در اواخر تابستان سال جاری نیز نه تنها به واهمه ‌ها و نگرانی‌ ها دامن می ‌زند بلکه کارشناسان احتمال می ‌دهند که برگزاری این انتخابات به سود احزاب پوپولیست تمام شود و باعث قدرت بیشتر آنان خواهد بود.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگرانی ایتالیا وال استریت را در انزوا فرو برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..