تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای کاهش سفید بالک، درخت ارغوان یا بلوط بکارید

به گزارش شما نیوز ، right;">خبرگزاری فارس: امیر رشیدی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک تهران گفته بود با بررسی‌های صورت گرفته درخت پالونیا به عنوان گونه جاذب و قاتل سفید بالک تشخیص داده شده است و بر همین اساس قرار است از این گونه درختی به صورت وسیع در سطح منطقه استفاده شود.

پالونیا درختی زینتی زیبا با برگ‌های بزرگ و گل‌های خوشه ای است هرچند این درخت زیبا به دلیل رشد سریعی که دارد مورد توجه باغداران است و در شرق آسیا به عنوان نماد خوش یمنی شناخته می‌شود اما بومی کشور ما نیست و ممکن است مخاطراتی برای محیط زیست داشته باشد.

نرگس روحانی پژوهشگر حوزه گیاهان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس دراین باره گفت: به جای آوردن یک گونه گیاهی غیربومی در تهران، ارغوان و بلوط بکارند.

این کارشناس با اشاره به بالا رفتن سطح دمای تهران نسبت به گذشته کاشت چنار را مناسب ندانست و اظهار داشت: سفید بالک‌ها به دلیل وجود درخت توت در تهران ظاهر شدند و جذب درخت ارغوان نمی‌شوند.

روحانی افزود: کاشت درخت توت در تهران اشتباه بود ولی دیگر نمی‌توان این درختان را قطع کرد بهتر است برای کاهش سفید بالک‌ها از درختان بومی مثل ارغوان یا بلوط استفاده کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای کاهش سفید بالک، درخت ارغوان یا بلوط بکارید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..