تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره انجام جراحی زیبایی پلک خانم ها

همه چیز درباره انجام جراحی زیبایی پلک خانم ها همه چیز درباره انجام جراحی زیبایی پلک خانم ها 

جراحی زیبایی پلک کاری است که تعداد زیادی از خانمها آنرا انجام می‌دهند تا زیبایی بیشتری داشته باشند اما در بسیاری مواقع پاسخ درستی دریافت نمیشود. جراحی پلک که لیفت چشم یا بلفاروپلاستی «Blepharoplasty» نیز خوانده میشود نوعی جراحی زیباییست که برای زیباتر شدن چشم و روی پلک هاي بالا یا پایین یا هردو صورت میگیرد.

طبق معمول افتادگی پلک بالا و یا پف بیش از حد زیر چشم با جراحی زیبایی پلک برطرف میشود. همچنین برای افراد مسن که افتادگی پلک بالا بر دیدشان تاثیر می گذارد، نیز این جراحی پیشنهاد میشود.به مرور زمان و با پیر شدن پوست، حالت ارتجاعی و مستحکم بودن آن کم می‌شود.

کاهش استحکام پوست در پلک ها با حالت هایي نظیر افتادگی یا پف پلک نمایان میگردد و به مرور پوست اضافه در پلک ایجاد چروک یا ورم می‌کند. تا جاییکه ممکن است در سنین بالا این افتادگی بر دید شخص نیز اثر بگذارد. گاهی اوقات چربی هاي اطراف چشم ممکن است بالا یا پایین پلک جمع شده و ورم ایجاد کنند که دراین صورت نیز با جراحی زیبایی پلک مشکل برطرف میشود.

همانگونه که گفته شد جراحی پلک یک عمل زیباییست، اما همین عمل نیز شرایط خاصی دارد و گاهی به بعضیها توصیه نمی‌شود.

چه کسانی بهترین گزینه برای جراحی زیبایی پلک هستند؟

بهترین گزینه ها برای عمل زیبایی پلک افرادی هستند که از سلامتی مناسب برخوردار هستند. طبق معمول در افراد بالای ۳۵ سال نیاز به چنین عمل زیبایی پیدا می‌شود اما اگر افتادگی پلک درخانواده موروثی باشد می‌توان زودتر اقدام کرده یا پیش از بروز مشکل با دکتر مشورت شود.

همه چیز درباره انجام جراحی زیبایی پلک خانم ها

آیا نتیجه جراحی زیبایی پلک دائمی است؟

پوست با بالارفتن سن پیر می‌شود و نباید انتظار داشت با گذر زمان همه ی چیز ثابت بماند. جراحی زیبایی پلک بالا طبق معمول بین پنج تا هفت سال باقیمانده و نیاز به انجام مجدد جراحی نیست. اگر از پوستتان مراقبت کنید امکان نیاز به تکرار جراحی زیبایی پلک بسیار کم میشود.

جراحی زیبایی پلک میتواند ظاهر شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفستان را بالا ببرد. بخصوص در مواقعی که حالت پلک ها شما را خسته و پیرتر از سن نشان میدهد. با انجام این عمل، شاداب تر و جذابتر خواهید شد. هرچند نباید از جراحی زیبایی پلک انتظار غیرمنطقی داشته باشید.

این جراحی قرار نیست روی کل چهره شما تاثیر بگذارد و چروک ها را از بین ببرد. گاهی نیاز است درکنار چنین جراحی زیبایی اقدام به لیزرپوست، بوتاکس یا پرکردن پف زیر چشم با استفاده از فیلر کنید. مهم است پیش از انجام این عمل زیبایی بدانید چه انتظاری ازآن دارید و با دکتر درباره نتیجه جراحی مشورت کنید.

جراحی زیبایی پلک چطور انجام می شود؟

لیفت چشم یا جراحی زیبایی پلک حدودا دو ساعت طول می‌کشد. جراح از بی حسی موضعی و آرام‌بخش استفاده می‌کند تا اطراف چشم کاملا بی حس و بی حرکت شود.اگر هردو پلک بالا و پایین نیاز به جراحی زیبایی داشته باشند طبق معمول دکتر از پلک هاي بالا کار خودرا آغاز می‌کند. او محلی که نیاز به جراحی دارد

رابا خطوط مشخص میکند سپس این نقاط را می‌برد و چربی یا پوست اضافه آنرا جدا میکند. سپس نقاط بریده شده را بخیه میزند. بخیه هاي پلک بالا طبق معمول سه تا شش روز باقی میمانند. پلک پایین اغلب نیازی به بخیه ندارد ولی همه ی چیز بستگی به شرایط و تکنیک جراحی دارد.

مراقبت های پس از جراحی زیبایی پلک چیست؟

پس از انجام جراحی تا چند هفته رانندگی ممنوع است. بهتر است در چند شب اول پس از جراحی تنها نباشید و کسی کنارتان باشد تا درصورت نیاز بشما کمک کند. چند روز در خانه بمانید تا پلک ها درمان شوند. عده اي از افراد ممکن است بعد از این جراحی دچار خشکی چشم شوند، این مساله نباید بیش از دوهفته طول بکشد اما اگر خشکی چشم طولانی تر و شدیدتر شد، حتماً به جراح مراجعه کنید.

در خانه موارد زیر را آماده داشته باشید 

قالب هاي یخ

پک یخ

گاز استریل

قطره چشم یا اشک مصنوعی «حتماً از دکتر بپرسید چه نوع قطره اي استفاده کنید.»

لباس، حوله و ملحفه تمیز

شاید نیاز به خوردن مسکن داشته باشید حتماً از دکتر نظرخواهی کنید. عده اي از مسکن ها را نباید پس از این عمل زیبایی مصرف کرد.

از آنجایی که پلک شما جراحی شده و بخیه دارد ممکن است حداقل یک هفته با ورم یا کبودی اطراف چشم مواجه باشید. اما پس از یک یا دوهفته همه ی چیز به حالت عادی باز می‌گردد.هر جراحی عوارضی دارد هرچند این عوارض و پیچیدگی هاي جراحی زیبایی پلک بسیار محدود هستند، اما بهتر است پیش از انجام آن درباره عوارض و شرایط کاملا با دکتر مشورت و سوال کنید.

از نظر زیباشناسی چشم ها مهم ترین جزو صورت هستند. چشم ها نشان دهنده سن فرد و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند. متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن ، علائم پیری را نشان می‌دهند. بدلیل همین حساسیت ، هرروز افراد بسیاری با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می‌برند.

عمل جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده میشود، برای برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آن ها طراحی شده است .البته پف پلک ها همیشه ناشی از افزایش سن نیست ، بلکه در مواردی پف پلک ها یکی از علائم بیماری هاي متابولیکی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید است. بدیهی است در چنین حالتی بجای اصلاح پف پلک با جراحی زیبایی، باید بیماری متابولیکی را درمان کرد.

تاثیر افزایش سن برروی پلک بالا و پایین، مختصری با یک دیگر متفاوت است . در پلک بالا این تاثیر طبق معمول به شکل افزایش تدریجی مقدار پوست پلک، خودرا نشان می‌دهد.در مواردی این افزایش پوست به قدری زیاد است که میدان دید فرد را نیز محدود می‌کند، اما تظاهر افزایش سن در پلک پایین طبق معمول به شکل پف پلک وچین هاي ظریف و بیرون زدگی کیسه هاي چربی بروز میکند.

یکی از روشهای برداشتن پلک مزاحم انجام بلفاروپلاستی «جراحی زیبایی پلک»استاگر چین و چروک پلک بالا زیاد باشد ، پوست اضافه برروی مژه ها میوفتد و میدان دید محیطی فرد را محدود میکند. قسمت بالایی و خارجی میدان دید بیشتر از سایر قسمت ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد . این محدودیت دید ممکن است به هنگام مطالعه و رانندگی مزاحمت ایجاد کند. بدیهی است که انجام بلفاروپلاستی “جراحی زیبایی پلک” در چنین فردی، علاوه براینکه وضعیت چشم ها و پلک هاي او را زیباتر می‌کند، محدودیت میدان بینایی وی رانیز برطرف میکند.

در اکثرنژادها پلک بالا دارای یک چنین عرضی است، اما در بعضی از نژادها مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آن ها را گرفته است. با عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می‌توان پلک این افراد را نیز اصلاح و چین طبیعی پلک را برای انها ایجاد کرد.

تکنیک عمل بلفاروپلاستی «جراحی زیبایی پلک»

روش های بیهوشی جراحی زیبایی پلک

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک با 3 روش بی حسی موضعی، نیمه بیهوشی و بیهوشی کامل قابل انجام است.بی حسی موضعی مثل حالتی است که در دندانپزشکی استفاده میشود. دراین روش ماده بی حس کننده لیدوکایین فقط در محل عمل که در این جا اطراف پلک است، تزریق میشود. بدیهی است که با اینکار،

پلک بی حس می‌شود و بیمار در حین جراحی زیبایی پلک دردی را متوجه نخواهد بود، اما داروی تزریقی در جراحی زیبایی فقط درد را از بین برده است، ولی اضطراب بیمار به قوت خود باقی است.در جراحی زیبایی پلک به روش نیمه بیهوشی ، علاوه براینکه اطراف پلک توسط جراح بی حس می‌شود، متخصص بیهوشی نیز از طریق رگ، داروهای ضددرد و ضد اضطراب رابه بیمار تزریق میکند. این داروها بیمار رابه خواب عمیق و خوشایندی می‌برند.

در روش بیهوشی کامل ، بیمار کاملا بیهوش است.پلک هاي فوقانی و تحتانی را میتوان بطور مجزا یا هم زمان مورد عمل جراحی زیبایی قرار داد.

عمل جراحی زیبایی پلک

عمل جراحی زیبایی پلک بالا: برش درست روی چین طبیعی پلک داده میشود لذا احتمال این که بعد از جراحی زیبایی پلک چشم جای برش روی پلک ها بماند، فوق العاده کم است. بعد از برداشتن از پوست و نسج زیر پوستی درصورت لزوم کیسه هاي چربی نیز برداشته شده و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می‌شود.

جراحی زیبایی پلک پایین:اگر میزان پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی هاي آن زیاد باشد محل برش کاملا زیر خط مژه ها خواهد بود تا جای اسکار آن مشخص نباشد . دراین صورت علاوه بر خارج کردن چربی هاي اضافه می‌توان پوست اضافی پلک را نیز چید اما اگر میزان بیرون زدگی چربی ها خیلی زیاد نباشد و پوست پلک نیز در حد معمول باشد می‌توان چربی ها را از طریق برشی واقع در سطح داخلی پلک خارج کرد. مزیت این نوع جراحی زیبایی پلک چشم آن است که روی پوست هیچ برشی وجود ندارد و ضمنا بهبودی و ترمیم آن نیز سریعتر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره انجام جراحی زیبایی پلک خانم ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..